K-PLUSSA

Ainutlaatuisuuden asialla kattokonsepti

Keskon missio on olla K-plussa -ohjelmallaan asiakkaansa yksilöinä huomioivin kanta-asiakkuusohjelma Suomessa.

Yksilöllisyys tekee meistä jokaisista ainutlaatuisia – joten loimme konseptin nimeltä Ainutlaatuisuuden asialla. Konsepti jalkautettiin syksyllä 2017 ohjelman 20-vuotiskampanjan yhteydessä kysymällä kuluttajilta: “Mikä tekee sinusta ainutlaatuisen”.

Monimediaisella kampanjallamme saimme tuhansia vastauksia ja teimme K-Plussasta aidosti kuluttajien kanssa henkilökohtaisesti vuorovaikuttavan brändin.

Kampanja näkyi myös joulukuussa tehdyssä kuluttajatutkimuksessa: Plussa oli parantanut mielikuvaansa yksilöllisyydessä.

ARVID NORDQUIST

Runsas maku, reilu jälkimaku

Olemme kolmen vuoden ajan tehneet pitkäjänteistä työtä ruotsalaisen Arvid Nordquistin kahvibrändin kanssa.

Strategiamme on ollut alusta lähtien hyvin arvoja puhutteleva – olemme halunneet tarjota runsasaromisen vaihtoehdon joka on samalla myös pohjoismaiden vastuullisin kahvi.

Arvid Nordquist on ainoa 100% ihmisoikeuksia polkematon, sekä 100% hiilidioksidikompensoitu paahtimo Pohjolassa.

Pitkäjänteinen strategia on tuottanut tulosta: Arvid Nordquistin myynti on kahtena vuonna putkeen kasvanut Suomessa 35% markkinan pysyessä muutoin stabiilina.

KESKO

K-RuokaPro – Tukun uusi paikka

Kesko lanseerasi täysin uudenlaisen, kaikille avoimen verkkotukun, K-RuokaPron, jonka käyttöön ei vaadittaisi raskaita ja monimutkaisia tukkusopimuksia eikä tukkukorttia.
Kesko panosti erityisen palvelun käytön helppouteen, nopeuteen, avoimuuteen sekä läpinäkyvyyteen ja halusi viesteillä vedota niin ammattilaisiin kuin myös yritys- ja yhteisöasiakkaisiin.

Suunnittelimme K-RuokaProlle strategisen ja monikanavaisen ydinviestin, joka oli ytimekäs, mutta mieleenpainuva ja samalla helposti muunneltavissa ja räätälöitävissä tilanteeseen kuin tilanteeseen sekä erilaisille kohderyhmille.

OPISKELIJAN K-PLUSSA

Makaronilla mennään

Kanta-asiakkuusohjelmien ongelma kautta linjan on nuorison heikko mielenkiinto niitä kohtaan — he eivät koe pienillä ostoksillaan olevan mitään vaivannäön arvoista palkintoa.

Loimme strategian jossa viesti on selvä — säästät kaupunkiloman/kenkien/ipadin verran rahaa kun keskität plussaan. Verhoilimme viestin nuorten keskuudessa olevaan “nopean happoiseen” huumoriin. Lopputulos näyttäisi olevan todellinen instagram-kultti! Näyttelijänä Santeri Helinheimo. Tuotantoyhtiönä Stone Films.

Korttirekisteröinnit ovat olleet hyvässä nousussa nuorisokohderyhmässä koko kevään 2018 ajan.

ELÄMYSLAHJAT

Joulumarkkinointi – ROI yli 12

Käytimme mainontaan n. 19 000 €, jonka avulla myimme yhteensä 2 456 tuotetta. Kokonaismyynti Facebookin kautta oli n. 220 000 €.
Jokainen mainontaan sijoitettu euro tuotti 11,37 € uutta myyntiä.

Facebook-mainonnassa on erityisen tärkeää, että tuote ja verkkosivut ovat kunnossa.
Facebook on vain väline kääntää toimiva kauppa rahaksi. Onnistuimme käyttämällä mm. seuraavia Facebookin ominaisuuksia: 1. dynaaminen retargeting – ihmisille näytetään mainoksia tuotteista, joita he ovat katsoneet tai lisänneet ostoskoriin, mutta eivät ole ostaneet 2. dynaaminen uusasiakashankinta – Facebook hyödyntää tietopankkiaan kuluttajakäyttäymisestä ja valitsee sen perusteella kuluttajille sopivat tuotteet 3. näköisyleisöt – nykyisten asiakasryhmien piirteet tunnistetaan ja Facebookista etsitään samankaltaisia kuluttajia

ICARE FINLAND

B2B Lead Generation

Icare Finland on toiminut silmäsairauksien lähettiläänä jo pitkään.

Olemme olleet mukana heidän toiminnassaan jo lähes kahden vuoden ajan viestimässä etenkin silmäalan ammattilaisille uusien ja potilasystävällisten silmänpaineen mittausvälineiden kehityksestä.

Icare Finlandin uudet, potilaan hyvinvointia ja mittaamisen helppoutta painottavat tekijät ovat alusta asti olleet heille suunnittelemamme viestinnän ytimessä.

PLANTI

Maidoton vaihtoehto

Planti tarjoaa kuluttajille maukkaita, 100% kotimaassa tuotettuja, terveellisiä ja kasviperäisiä vaihtoehtoja maidolle.

Plantin viestintä on hauskaa, kekseliästä ja rohkeaa ja viestinnässä korostetaan Plantin ainutlaatuista makumaailmaa ja terveellistä elämäntapaa.

Vuoden 2017 aikana Facebookissa tavoitettiin yli 555 000 terveellisistä elämäntavoista kiinnostunutta 20–40-vuotiasta kuluttajaa. Mainonnalla saavutettiin 8,3 miljoonaa näyttökertaa.

Kustannustehokkaan mainonnan ansiosta kuluttajien reaktiot maksoivat vain 0,06 € yhtä julkaisua kohden.

PLANTI

Parasta kahvissa

Kotimaisia kaurapohjaisia tuotteita valmistava Planti lanseerasi uuden, kahville täydellisesti sopivan kaurajuoman.

Toteutimme asiakkaalle ketterästi hauskan ja kepeän kampanjan, joka istui luontevasti Plantin persoonaan ja muiden sisältöjen keskelle. Kampanja kohdennettiin kuluttajille sekä Facebookissa, Instagramissa että Youtubessa. Tarinallinen kampanja puhutteli kuluttajaa, jonka jääkaapista ei koskaan riitä maitoa kahviin.
Plantin uusi kaurajuoma on varta vasten kahville suunniteltu, eikä siten katoa maitoa janojuomana kuluttaviin suihin.