
Parcero
Ajankohtaista, Kulttuuri – 07.10.2020
Luova kasvumarkkinointitoimisto Parcero ja luovaan konseptisuunnitteluun erikoistuva mainostoimisto Rocky yhdistyivät Parcero-brändin alle. Yhdistymisen myötä Parcero tunnistaa yhä syvemmin asiakkaan liiketoiminnalliset tarpeet ja yhdistää saumattomasti strategiavetoisen luovan mainonnan suunnittelun sekä monikanavaisen, tuloksellisen markkinoinnin.
”Olemme viimeisten vuosien aikana kehittäneet systemaattisesti luovan suunnittelun osaamistamme, ja yhdistyminen Rockyn kanssa on kruunu tälle työlle. Parcero on vahvistanut asemaansa pienten ja keskisuurten markkinointitoimistojen kentässä, jossa tähtäämme Suomen huipulle luomalla asiakkaillemme mitattavaa kasvua”, kertoo Parceron toimitusjohtaja Antti Jokela.

Yhteistyö alkoi jo vuonna 2017, kun Parcero toimi Rockyn digitaalisen markkinoinnin ja analytiikan kumppanina. Rockyn osaaminen on vahvasti konseptien suunnittelussa ja toteutuksessa. Luovan puolen lisäksi yritys näki kuitenkin tärkeänä kehittää osaamistaan myös digitaaliseen markkinointiin ja analytiikkaan, joilla markkinoinnin vaikuttavuus voidaan todentaa. Kummankin yrityksen omistajat näkivät osaamisten yhdistämisessä synergiaa, josta asiakkaat hyötyvät huomattavasti.
Yhdistymisestä entistä vahvempaa strategiavetoista mainonnan suunnittelua ja analytiikkaa
Yhdistymisen jälkeen pystymme tarjoamaan strategiavetoista luovaa mainonnan suunnittelua ja sen monikanavaista jalkautusta sekä digitaalista markkinointia ja analytiikkaa entistä vahvemmin saman katon alta. Kun tämä tarjoillaan asiakkaalle erinomaisesti hoidetun projektihallinnnan kautta, helpottuu asiakkaan elämä huomattavasti.
Antti Jokela
CEO
Parcero
Parceron vahvuus on digitaalisen markkinoinnin ja luovuuden yhdistäminen, joka näkyy eri funktioiden tiiviissä yhteistyössä ja ketterissä toimintamalleissa. Haastavasta koronakeväästä huolimatta Parcero teki oman ennätystuloksensa, jonka taustalla on kustannustehokas palvelu, asiantuntijoiden rekrytoinnit ja yhdistyminen Rockyn kanssa.
Tammikuussa Parceron luovaksi johtajaksi siirtyi Jarkko Toijonen, joka tuo Rockylta huipputason suunnittelua. Vuoden Huippujen tuomaristossakin istuneen Toijosen viimeisimmät projektit ovat toteutuneet muun muassa Olvi Kevyt Olon, Pivo-sovelluksen ja Elovenan parissa. Parcerolla Toijosen tehtävänä on suunnittelutyön ohella kehittää yrityksen luovaa tiimiä eteenpäin.
“Tuomme Rockylta iskukykyä ja pystymme antamaan tiimille lisää luovan puolen oppeja ja näkemyksiä vuosikymmenien kokemuksella”, kertoo Toijonen. Hänen mukaansa luovan johtajan tehtävää tukee erityisesti Parceron avoin yrityskulttuuri ja systemaattinen johtaminen.
Parcero on vuonna 2012 perustettu luova kasvumarkkinointitoimisto, joka työllistää yhteensä 19 henkilöä Helsingissä ja Turussa. Vuoden 2020 ensimmäisellä vuosipuoliskolla liikevaihto oli 849 000 euroa ja yritys saavutti 94 000 euron (11 %) liikevoiton. Parceron asiakkuuksia ovat muun muassa Kesko, Cloetta, Technopolis, Vincit, Kekkilä ja Karjala.
Helsinkiläinen Rocky on vuonna 2005 perustettu luovaan suunnitteluun erikoistunut mainostoimisto, jolla on syvät juuret insight-lähtöisessä konseptisuunnittelussa ja asiakastyössä. Parcerolle siirtyviä asiakkuuksia ovat muun muassa Blistex, Orkla Care, Ifolor ja Sector Alarm. Kuluttajamarkkinoinnin puolen lisäksi Rockyyn kuuluu Healthcare-yksikkö, joka on yhtiöitetty omaksi Sic! Advertising -yhtiökseen. Yhteistyön myötä tämä osa Rockya ei kuitenkaan yhdistynyt Parceron kanssa.