16.02.2022

Raivoisa sisäinen kehitystyö on tuottanut tulosta

Antti
Jokela

Antti on toinen Parceron perustajista ja sparraa yrityksiä digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän parissa. Hänen intohimojaan ovat strategia, organisaatio ja sen kulttuuri sekä johtaminen.

Parcero täyttää syksyllä kymmenen, ja paljon on mahtunut ekaan kymppiin. Kasvu sometoimistosta luovan kasvumarkkinoinnin toimistoksi on vaatinut kovaa kehitystyötä. Nyt on uuden strategian aika, jonka myötä Parcerolla keskitytään kokonaisvaltaisesti asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Toimitusjohtajamme Antti Jokela kertoo lisää.

Miksi Parcero nosti juuri nyt asiakaskeskeisyyden strategiseksi kehitysalueeksi?

Olemme aina painottaneet kulttuurissamme asiakkaiden tärkeyttä ja pidämme parceroja ensisijaisesti asiakaspalvelijoina. Kymmenen toimintavuotemme aikana olemme kuitenkin käyneet läpi niin isoja muutoksia, että meillä on ollut tarve raivoisalle sisäiselle kehitystyölle aika pitkään. Viimeisimmät isot kehitysaskeleet saimme loppuun vuosina 2020–2021, ja nyt olemme vihdoin valmiita skaalautuvaan kasvuun. Haluamme tehdä sen – tietenkin – asiakkaidemme kanssa. 

Mitä erinomaisen asiakastyön kehittäminen tarkoittaa Parceron asiakkaille vuonna 2022?

Entistä enemmän resursseja ja uusia malleja sekä osaamista asiakastyöhön. Meillä on onneksi todella intohimoisesti asiakastyöhön suhtautuvia ihmisiä, jotka pääsevät nyt keskittymään vielä enemmän asiakkaisiin. On hyvä myös muistaa, että tyytyväinen työntekijä on monesti yhtä kuin tyytyväinen asiakas. Menestys on seuraus, ei itsetarkoitus.

Miten asiakaskeskeisyyttä mitataan ja kehitetään Parcerolla?

Mittaamme asiakastyytyväisyyttä kaksi kertaa vuodessa ja nostamme näiden kierrosten keskeisiä oppeja kehityslistalle puolivuosittaisiin kehityssykleihimme. Osallistuimme nyt myös ensimmäistä kertaa Vuoden Toimisto -tutkimukseen, jonka oppeja odotamme Q1:n lopussa. Myös taloudellinen performanssimme kertoo totta kai asiakkaiden kanssa onnistumisesta. Viime vuonna kasvoimme myyntikatteen osalta 28 %.

Jos sinäkin haluat maailman parhaaksi asiakkaaksi, ota yhteyttä!

Kiinnostuitko?