Blogi

Olen nykyisin 5-vuotiaan lapsen isä

By 27.1.2018 kesäkuu 12th, 2019 No Comments

Parcero perustettiin syyskuussa 2012, mutta rakkaan lapsemme 5-vuotista taivalta päästiin juhlimaan vasta viime perjantaina 19.1. uutuuttaan säkenöivän Turun toimistomme tupaantuliaisten yhteydessä.

Runsaat viisi vuotta sitten istuimme hyvän ystäväni Heikki Kyllösen kanssa nuoruuden opiskelupaikkamme Turun kauppakorkeakoulun Mercatorin hälinässä. Heikki – jolla oli aina ollut suuruudenhulluja ideoita – yritti suostutella minua “perustamaan mainostoimistoa”. Minulla oli kokemusta digitaalisesta mainonnasta Alankomaista ja Heikillä sisältömarkkinoinnista Facebookissa, joskin koko sisältömarkkinointi terminä oli vasta vakiintumassa Suomessa. Alkuun olin skeptinen ja epäröin – voisimmeko ikinä saavuttaa mitään kilpailuetua? Olin kuitenkin aina opiskeluaikoinani ihaillut Heikin draivia, ja taas kerran rohkaistuin sen innoittamana ottamaan hypyn tuntemattomaan. Motivaatiota taisi lisätä myös se tosiasia, että olin saanut kesän aikana pakit kahdessa työhaastattelussa, ja pieni pelko valmistumisen jälkeisistä työllistymisvaikeuksista alkoi itää. Lopulta halu  omaehtoiseen työskentelyyn ja uuden oppimiseen voitti kaikki pelot!

Vähitellen gradu yritysten brändiviestinnästä sosiaalisessa mediassa alkoi väistyä saman aiheen käytännön toteutuksen alta. Hyvin nopeasti pääsimme Heikin kanssa näkemään, miten Facebook nousi yhä tärkeämmäksi kuluttajamediaksi ja loistavan tehokkaaksi kanavaksi yrityksille viestiä itsestään. Yrityksemme alkutaipaleella teimme mm. Suomen ensimmäisiä Instagram-kampanjoita, ja olemmekin pyrkineet pysymään aina kuluttajavaikuttamisen edelläkävijöinä.

Ystävyys, intohimo ja jatkuva kehittyminen

Parcero, joka tarkoittaa hyvää ystävää, perustettiin näille arvoille. Halusimme työskennellä yrityksessä, jossa tekeminen perustuu ihmisten kunnioittamiselle ja empatialle. Niin asiakkaiden kuin työntekijöidenkin. Ystävät myös haastavat toisiaan kehittymään – piirre, jota tällä alalla tarvitaan lähes päivittäin. Olen iloinen, että olemme saaneet ympärillemme jo kohta parikymmentä samoin ajattelevaa osaajaa. Suhtaudumme kaikki intohimoisesti niin itsemme kuin koko alamme kehittämiseen!

Sydäntäni lämmittävät tyytyväiset, rohkeat ja välillä vastavuoroisesti meitä sparraavat asiakkaat. Tämän lisäksi olen onnellinen, kun saan osallistua henkilöstömme yhteisiin tapahtumiin, olivat ne sitten pieniä ruokailu- tai kahvihetkiä uudella toimistollamme, tai suuren maailman iltajuhlia tai -gaaloja. Hyvällä jengillä asioiden tekeminen on ihmiselämän ytimessä.

Kiitos Parcerot, niin työtoverini kuin myös meihin luottaneet rohkeat asiakkaamme. Jatketaan itsemme ylittämistä jatkossakin.

Viisivuotisen taipaleemme kunniaksi olemmekin kohta taas julkistamassa uusia, jännittäviä kehitysaskeleita. 😉

 

Terveisin, Antti

SaveSave

KIRJOITTAJASTA

Antti on toinen Parceron perustajista ja sparraa yrityksiä digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän parissa. Hänen intohimojaan ovat strategia, organisaatio ja sen kulttuuri sekä johtaminen.

Parcero on Suomen nopeimmin kasvavia sisältömarkkinointitoimistoja ja kuluttajavaikuttamisen edelläkävijä. Luomme sisältöjä, jotka vastaavat kohdekuluttajien arvoja ja joiden parissa he viihtyvät. Tavoitamme brändeille tärkeät kuluttajaryhmät kustannustehokkaasti viestinnällä, joka syventää brändisuhdetta ja tarjoaa virikkeen toimintaan!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. Saat meiltä postia n. kerran kuussa ja voit erota listalta milloin haluat.

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.