Snapchat-mainonta

Snapchat on vuonna 2011 perustettu viestintäsovellus, jossa pääosaa näyttelevät video ja kuvat, mutta tekstille on myös sijaa. Snapchatista tavoitat erityisesti nuoret, mutta palvelusta tavoittaa myös vanhempaa kohderyhmää.

15–24-vuotiaista noin 30 % käyttää snapchattia

Suomessa Snapchat sai suosion vuonna 2015 ja sen käyttäjämäärä tuplaantui jo vuonna 2016. Tällä hetkellä Suomessa on noin 300 000 aktiivista Snapchat-käyttäjää.

Snapchatista löytyy myös vaihtoehto, jota kutsutaan Storyksi eli tarinaksi. Tätä käyttäessä tallennat ottamasi kuvan tai videon ja näkyy se seuraajille seuraavat 24 tuntia. Snäppäämisen kuuluu olla kevyttä, hauskaa ja nopeaa, eikä sitä pidä ottaa turhan vakavasti.

Snapchatissa ideaalit mainokset ovat lyhyitä, noin 2-5 sekuntia pitkiä. Kohdennus toimii demografisen tietojen pohjalta. Mainontaa kannattaa harkita etenkin, jos yrityksesi kohderyhmä on nuorta. Snapchat-mainonnan voi jakaa kolmeen eri kategoriaan: perinteiset display-mainokset, sponsoroidut linssit ja sponsoroidut filtterit.

Sponsoroidut linssit ja filtterit ovat animaatioita, joilla kuluttaja voi muokata omista videoistaan omannäköisiään.

Haluatko tavoittaa nuoret kohderyhmät?