Pinterest-mainonta tavoittaa asiakkaasi ostopäätöksen hetkellä

Tiesitkö, että Pinterestin käyttäjistä jopa 84 % käyttää kanavaa ostopäätöksensä harkinnassa? Tarkkaan kohdennetulla mainonnalla päästäänkin vaikuttamaan kuluttajan valintoihin sekä tietoisuus- että harkintavaiheessa, koska käyttäjät etsivät Pinterestistä juuri ideoita ja inspiraatiota.

Yksittäisten mainosten sijaan Pinterestissä kannattaa panostaa myös houkuttelevaan yritysprofiiliin, joka tarjoaa esimerkiksi vinkkejä yrityksesi tuotteiden tai palveluiden käytöstä. Monipuolisella ja käyttäjilleen funktionaalisella yritysprofiililla voidaankin sitouttaa kanavan käyttäjiä myös orgaanisesti. Koko Pinterestin potentiaali saadaan kuitenkin parhaiten hyödynnettyä orgaanisen yritysprofiilin ja maksetun mainonnan yhdistelmällä.

Pinterest-mainonnan monipuoliset mainosformaatit

Pinterestin monipuolisten mainosformaattien avulla brändisi voi auttaa kanavan käyttäjiä löytämään käytännöllisiä ja kiinnostavia ideoita. Samalla kanavan tarjoamat formaatit ja eri tarkoituksia parhaiten tukevat kampanjat auttavat sinua tavoittamaan liiketoimintasi tavoitteet.

Yleisimpiä mainoksia Pinterestissä ovat promotut kuva- ja videojulkaisut (pinnit), jotka sopivat monipuolisesti erilaisiin markkinoinnin tavoitteisiin. Yksittäisellä kuvalla voit esimerkiksi ujuttaa yrityksesi tuotteen osaksi käyttäjän luonnollisia hakutuloksia. Videolla taas vangitset katsojan huomion ja kerrot tarinaasi visuaalisesti sitouttavalla formaatilla.

Yksittäisten promo-kuvien ja -videoiden lisäksi Pinterestin mainonnassa voidaan hyödyntää mainoskaruselleja, jotka sisältävät kahdesta viiteen kuvaa. Mobiilissa käyttäjä voi selailla karusellin kuvia pyyhkäisemällä sormellaan oikealle ja takaisin vasemmalle. Mainoskarusellin avulla kerrot yksittäistä kuvaa tai videota syvempää tarinaa omasta brändistäsi tai tuotteestasi.

Pinterestissä voit myös kasvattaa sovelluksesi latauksia sovellus-promo-mainoksella. Kanavalla sovellusten lataaminen onkin tehty erityisen helpoksi, sillä mainosta klikkaamalla käyttäjän ei tarvitse edes poistua Pinterestistä latauksen ajaksi.

Pinterest-mainonnan kohdentaminen

Pinterest-mainonnan kohdentaminen ja tavoitteiden asettaminen eivät juurikaan eroa muista sosiaalisen median kanavista. Pinterestin käyttäjät hyödyntävät kuitenkin avainsanoja merkittävästi aktiivisemmin kuin muualla, minkä ansiosta mainontaa voidaan helposti kohdentaa sekä avainsanoilla että eri aiheisiin liittyvillä ja kiinnostuksen kohteisiin perustuvilla kohdennustavoilla. Kanava mahdollistaa myös uudellenmarkkinoinnin, jolla muistutat potentiaalisia asiakkaitasi heitä kiinnostaneista tuotteista ja palveluista.

Pinterest-mainonnan parhaat tulokset luovuudella ja datalla

Pinterest on täynnä visuaalisesti näyttävää sisältöä, joka houkuttelee käyttäjää uppoamaan kuva- ja videosyötteen vietäväksi. Erottuakseen tästä sisältövirrasta myös mainostettavan sisällön on oltava hyvin laadukas ja huomiota herättävä. Parhaisiin tuloksiin Pinterestissä päästäänkin, kun luovuus ja data ovat tasapainossa.

Parcerolla luovat suunnittelijat ja digitaalisen mainonnan ammattilaiset työskentelevät saman katon olla. Yhdessä olemme toteuttaneet jo useita Pinterest-mainonnan kampanjoita osana suurempia kampanjakokonaisuuksia.

Haluatko tietää, miten Pinterest tukee liiketoimintaasi? Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Pinterestistä voit lukea myös blogissamme, jossa Julia kertoo kanavan mahdollisuuksista. »

Referenssit

Baltic Sea Action Group: hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Baltic Sea Action Group: hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Helkama Rent Oy: huipputuloksia hakusanamainonnalla

Helkama Rent Oy: huipputuloksia hakusanamainonnalla

GetJenny: Liidien hankintaa 2000:lla datapohjaisella mainonnan testillä

GetJenny: Liidien hankintaa 2000:lla datapohjaisella mainonnan testillä

Technopolis: UMA Workspace; sosiaalisen median strategia, ylläpito ja kansainvälisesti skaalautuva markkinointi

Technopolis: UMA Workspace; sosiaalisen median strategia, ylläpito ja kansainvälisesti skaalautuva markkinointi

Suomen World Vision: Kummeja kehitysmaiden lapsille

Suomen World Vision: Kummeja kehitysmaiden lapsille

Icare Finland

Icare Finland

Elämyslahjat: Verkkokaupan liikevaihdon 10-kertaistaminen digimarkkinoinnilla

Elämyslahjat: Verkkokaupan liikevaihdon 10-kertaistaminen digimarkkinoinnilla

Lisää blogista

Growth hacking

TikTokin haastaja Instagram Reels on nyt Suomessa

Instagram Reels julkaistiin elokuun alussa 50 maassa. Nyt lukuisat vaikuttajat, sisällöntuottajat ja brändit ovat innokkaina…
Growth hacking

Markkinoinnin pelillistäminen tuottaa tulosta sosiaalisessa mediassa

Nykyaikana kohtaamme arjessamme jatkuvan informaatiotulvan, joka hankaloittaa omaa keskittymistämme. Sosiaalinen media on täynnä mainossisältöä, minkä…
html koodia mukamas
Growth hacking

HTML5-bannerin lyhyt oppimäärä

Tässä artikkelissa avaamme oven animoitujen ja interaktiivisten HTML5-bannerien maailmaan sekä niiden toimintaperiaatteisiin, käyttökohteisiin ja hyötyihin.…
Blogi

Mainontaa Pinterestissä – mikä, miksi ja miten?

Pinterest – mikäs juttu tämä olikaan? “Pinterest is the visual discovery engine. Our mission is…

Ketterä, tuloksellinen ja luova – kaikki palvelut saman katon alta

Luova suunnittelu

Viestintäkonseptit
Markkinointikampanjat
Sisältömarkkinointi
Sosiaalinen media
Tapahtumat & elämykset

Digitaalinen markkinointi

Growth hacking
Google-mainonta
Sosiaalisen median mainonta
SEO / CRO
Ohjelmallinen Display
Inbound-markkinointi
Analytiikka

Strategia

Sisältöstrategia
Markkinoinnin strategia
Kohtaamisstrategia

Koulutukset ja workshopit

Sosiaalinen media
Digitaalinen mainonta
Kasvumarkkinointi
Elämyksellinen markkinointi