Asiakas

Elämyslahjat Oy

Tehtävä

Verkkokaupan kasvu digimarkkinoinnin avulla
Ulkoistettu markkinointipäällikkö

Kanavat

Google-hakusanamainonta
Facebook-mainonta
Hakukoneoptimointi (SEO)

Tulokset verrattuna edeltävään ajanjaksoon

Liikevaihto 2013: 200 000 €
Liikevaihto 2018: 3 500 000 €

Tavoitteena Elämyslahjojen joulun sesonkimyynnin kasvattaminen Facebookin avulla (2017)

Jouluna 2017 myimme yhteensä 2 456 tuotetta Facebook-mainonnan kautta. Facebookin kautta tullut kokonaismyynti oli 220 000 €. Jokainen mainontaan sijoitettu euro tuotti 11,37 € uutta myyntiä.

Elämyslahjat on Suomen suurin elämyslahjojen verkkokauppa. Kasvatimme digitaalisella mainonnalla suoraa verkkokaupan myyntiä.

Onnistuimme käyttämällä seuraavia Facebookin ominaisuuksia:

1) Dynaaminen retargeting – tuotteita katsoneille kohdennettiin mainontaa
Jälkimarkkinointi on erityisen tehokasta Facebook-mainonnassa. Siinä mainoksia kohdennettiin kuluttajien käyttäytymisen perusteella.

2) Dynaaminen uusasiakashankinta – annoimme Facebookin algoritmin päättää, mitä tuotteita mainostetaan.
Synkronisoimme koko tuotevalikoiman Facebookin mainosalustan kautta ja automatisoimme mainonnan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että loimme satoja eri mainosversioita sekunneissa.

3) Näköisyleisöt – nykyisten kuluttajien piirteiden tunnistaminen ja samankaltaisten kohderyhmien etsiminen.
Näköisyleisöt ova tehokas työkalu, joiden avulla muodostimme kampanjan pääkohderyhmät.

Haluatko kasvaa kansainvälisesti? Ota yhteyttä growth hacking -tiimiimme: https://parcero.fi/yhteystiedot