Asiakas
Palvelualojen Ammattiliitto
Palvelut
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Kanavat
Facebook & Instagram
TikTok
Jodel
Google Ads
Nopeaa reagointia vaatinut kampanja pikaruoka-alan työntekijöiden olojen parantamiseksi
Alkusyksystä mobiiliviestintäsovellus Jodelin kautta iltapäivälehtiin ja ajankohtaisohjelmiin levinnyt keskustelu pikaruoka-alan epäkohdista ja työolosuhteista vaati Palvelualojen ammattiliitto PAMilta nopeaa reagointia. Yhdessä saimme nopealla aikataululla avattua Pikalinja-kampanjan, jossa pyysimme pikaruokaravintoloissa työskenteleviltä heidän omia tarinoitaan väärinkohtelusta.
Pikaruoka-alalla työskentelee arvioiden mukaan noin 10 000 työntekijää Suomessa. Pikalinjaa mainostettiin tehostetusti alan työntekijöille muun muassa sosiaalisen median eri kanavissa. Tavoitteena oli tarjota erityisesti nuorille oma helppo tapa ottaa yhteyttä ammattiliittoon riippumatta siitä, kuuluivatko he kyseiseen liittoon vai eivät. Mainosten avaamisten ja verkkosivuvierailujen perusteella toimenpiteet tavoittivat valtaosan alan työntekijöistä.

Nopeasti edennyt kumppanuus ja yhteistyö Parceron kanssa kampanja tiimoilta oli sujuvaa ja joustavaa. Parceron väki sai nopeasti kiinni tarpeistamme ja pystyimme yhdessä luomaan pikaruoka-alalla työskenteleville työntekijöille kohdistetun Pikalinjan, jonka tulokset olivat hienoja.
Kekseliäisyys ja ratkaisukeskeisyys sekä Parceron oma innostus asiaa kohtaan välittyi koko projektin ajan suuntaamme. Kampanjan hallinta, sen muokkaaminen välillä lennostakin sekä tuloksista raportointi oli ammattitaitoista. Yhteistyötä Parceron kanssa voi suositella lämpimästi.
Minna Räsänen
Viestinnän asiantuntija
Palvelualojen Ammattiliitto Pam ry.
Tuloksena satoja yhteydenottoja ja ratkaisuja pikaruoka-alan työntekijöiden ongelmiin
Nopeaa reagointia edellyttänyt kampanja saavutti tavoitteensa hyvin. Pikalinjan ansiosta PAM sai vain muutaman viikon aikana kerättyä yli 400 kertomusta pikaruoka-alan työntekijöiltä heidän kohtaamistaan väärinkohteluista työpaikoillaan.
Kampanjan avulla saatujen yhteydenottojen ja pikaruoka-alan työpaikkojen ongelmien selvittely jatkuu kampanjan jälkeenkin ja osa työpaikoilta ilmenneistä epäkohdista on saatu jo ratkaistua.
