Blogi

Yhteisöllisen markkinoinnin manifesti

By 17.5.2019 toukokuu 29th, 2019 No Comments

Mikä on meidän merkityksemme asiakkaalle. Mikä asiakkaan merkitys on meille? Miten saadaan merkityksestä kassavirtaa? Miten viestimme sen? Tässä joukko tärkeitä kysymyksiä, joihin yhteisöllinen markkinointi tarjoaa ratkaisuja!

Merkityksellistä markkinointi

Yhteisöt ovat verkostoja. Ne rakentuvat jaettujen arvojen, intressien, tarpeiden, päämäärien, keskustelujen ja ajatusmaailmojen ympärille, ja perustuvat ihmisten luontaiseen tarpeeseen kuulua johonkin. Yhteisöt elävät ja hengittävät reaalimaailmassa, mutta näkyvät nykyään yhä vahvemmin digitaalisina. Yhteisöllisyyttä voisi sanoa olleen aina, ja markkinoijatkin ovat sitä hyödyntäneet.

Digitalisaatio, kaikkialla läsnä oleva internet ja sosiaalinen media ovat avanneet yhteisöllisyyttä hyödyntävälle markkinoijalle uusia ovia. Digitaalisessa ympäristössä pystymme luomaan kuluttajan ja brändin välille keskusteluyhteyden, jollaisesta aiemmin pystyttiin vain unelmoimaan. Tämä aito yhteys on markkinoijalle mahdollisuus olla mielenkiintoinen ja merkityksellinen.

Tekoja, johtajuutta, lämpimiä liidejä ja vakaata kassavirtaa!

Yhteisöllinen markkinointi on ensisijaisesti tarinan tekemistä. Yhteisöllinen markkinointi osallistaa yhteisöä ja luo näin voimakkaan muistijäljen ja tunnesiteen. Parhaimmillaan yhteisöllinen markkinointi ammentaa suoraan brändin ytimestä ja jalkautuu yhteisölle merkityksellisien tekojen avulla.

Yhteisöllinen markkinointi on myös johtajuuden ottamista. Tämä johtaminen tapahtuu mahdollistamalla yhteisölle elämyksiä sekä keskustelemalla yhteisölle merkityksellisistä asioista. Johtajuuden ottaminen on varmasti jokaisen asiantuntijapalveluita myyvän yrityksen märkä uni.

Ja mikä parasta, yhteisöjen ja verkostojen menestyksekäs johtaminen tuo mukanaan lämpimiä myyntiliidejä, sekä vakaata kassavirtaa brändille uskollisten asiakkaiden muodossa. Yhteisöllisyys toimii!

Muutama hyvä yhteisöllisen markkinoinnin case

Toteuttamamme Tupla Stash on loistava case-esimerkki siitä, miten kuluttajabrändi voi aktivoida ja osallistaa yhteisöä. B2B maailmaan jalkautuvaa yhteisöllisyyden ajatusta edustaa puolestaan Vincitille suunnittelemamme Redcell Business Odyssey.

Yhteisöllisen markkinoinnin kuumat vinkit markkinoijalle

1. Yhteisöllinen markkinoija toimii verkostoissa, jotka perustuvat ihmisten väliseen kommunikaatioon, kohtaamisiin ja yhteyteen.

2. Yhteisöllinen markkinoija viestii tekojen ja keskustelujen eikä vain tarinoiden kautta.

3. Yhteisöllinen markkinoija mahdollistaa yhteisölle elämyksiä ja luo näin aitoja merkityksiä.

4. Yhteisöllinen markkinointi osallistaa ja vaikuttaa näin suoraan brändin muistettavuuteen. Lopputuloksena on voimistunut brändisuhde.

5. Yhteisöllinen markkinoija johtaa yhteisöään ottamalla johtajuuden ja asiantuntija-aseman keskustelemalla ja mahdollistamalla yhteisölle ainutlaatuisia elämyksellisiä.

5. Yhteisöllinen markkinoija varaa resursseja keskusteluun, joka korostuu aktivointien yhteydessä ja tasoittuu tämän jälkeen.

KIRJOITTAJASTA

Heikki on kaikessa räikeydessään aito visionääri ja oman tiensä kulkija. Meno on välillä sellaista, että heikompiakin hirvittää. Strategiat, konseptit, tapahtumat, visuaaliset ilmeet… Tällä miehellä on mustekalan lonkerot ja midaksenkaltainen kosketus – jos Midas olisi ollut myös erittäin ahkera. Heikki ei tuhlaa aikaansa lorvimalla iltamyöhään töissä, vaan hän on tehokkuuden suuri kannattaja: täysillä töitä ja täysillä vapaa-aikaa.

Parcero on strategisesti ajatteleva markkinointiviestinnän kumppanisi. Toimimme vahvalla arvopohjalla, jalat maassa ja kanssamme on hyvä kehittää bisnestä. Missiomme on tehdä brändistäsi tunnettu ja luoda lisää myyntiä. Kaikki palvelut saman katon alta!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. Saat meiltä postia n. kerran kuussa ja voit erota listalta milloin haluat.

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.