YouTube-mainonta – herätä kohderyhmäsi huomio ostopäätöksen kynnyksellä

YouTube on Google-haun jälkeen maailman toisiksi suosituin hakukone, jossa katsellaan videoita päivittäin jopa satoja miljoonia tunteja. Käyttäjiä kanavalla on yli miljardi maailmalla ja Suomessakin jo 2,8 miljoonaa. Suuren ja aktiivisen yleisön ansiosta YouTube-mainonnan avulla onkin mahdollista tavoittaa hyvin laajoja kohderyhmiä.

Suuret kohderyhmät eivät kuitenkaan ole YouTuben ainoa etu mainoskanavana. Lisäksi YouTube-mainonnan kohdennuksessa voidaan hyödyntää valtataa datamäärää, jonka Google on kerännyt käyttäjiensä haku- ja verkkokäyttäytymisestä. Laadukkaasti tuotetulla ja kohdennetulla YouTube-mainoksella voidaankin saada loistavia tuloksia.

YouTube-mainonta tarjoaa uniikkeja kohdentamisen mahdollisuuksia

Mainostajalle YouTube tarjoaa kustannustehokkaita ratkaisuja uniikeilla ja hyvin tarkoilla kohdentamisen mahdollisuuksilla. Mainonnan kohdennus voidaan tehdä esimerkiksi johonkin tiettyyn YouTube-kanavaan tai jopa yksittäisen videon yhteyteen. Muita kanavan tarjoamia kohdennustapoja ovat demografisiin tietoihin perustuvat kohdennukset sekä videon aiheen mukaan.

YouTube-mainoksia voidaan kohdentaa myös Googlen tarjoaman datan perusteella. Tällöin mainoksia voidaan kohdistaa esimerkiksi sellaisille käyttäjille, jotka ovat juuri hakeneet Googlesta tiettyyn teemaan liittyvää tietoa. Kattavan dataan perustuen YouTube-mainonnalla voidaan tavoittaa potentiaalisen kohderyhmän myös aivan ostopäätöksen kynnyksellä.

YouTuben Brand Lift -tutkimus mittaa brändimainonnan tehokkuutta

YouTube on loistava kanava myös brändimainontaan, jonka tehokkuutta voidaan mitata Googlen tarjoamalla brand lift -tutkimuksella. Brand lift jakaa kanavan kohderyhmät kahteen osaan, joista vain toinen altistetaan brändin mainonnalle. Pian mainoksen esittämisen jälkeen kohderyhmille esitetään brändiin tai tuotteeseen liittyvä monivalintakysymys, jonka vastausten perusteella lasketaan suhteellinen lift brändimainonnan tehokkuudesta.

Suunnittelemme sinulle YouTuben sisällöt ja toteutamme mainonnan

Meillä luovat suunnittelijat ja digitaalisen mainonnan ammattilaiset työskentelevät tiiviissä yhteistyössä saman katon alla. Yhdessä autamme sinua suunnittelemaan ja tuottamaan laadukkaat mainosvideot sekä toteuttamaan kampanjoidesi kohdentamisen, seurannan, kehittämisen ja tulosten analyysin.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Referenssejä

Ifolor | Joulu on yhteinen – nyt myös odotus

Opiskelijan K-Plussa | Oisko aika aikuistua?

Huawei #bigpicture

Planti markkinointikumppanuus

Planti markkinointikumppanuus

Ifolor | Kuvabaloo!

Myllyn Parhaan Someleipurit | Leipomalla kasvua sosiaalisessa mediassa

Myllyn Parhaan Someleipurit | Leipomalla kasvua sosiaalisessa mediassa

Icare TONOVET | Tuloksellista B2B-markkinointia

Icare TONOVET | Tuloksellista B2B-markkinointia

Planti | Maukas salaisuus on nyt paljastettu!

Planti | Maukas salaisuus on nyt paljastettu!

Auran Sinappi | Makujen maakuntamatka

Auran Sinappi | Makujen maakuntamatka

Baltic Sea Action Group | Hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Baltic Sea Action Group | Hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Lisää blogista

Growth hacking

SMART-tavoitteilla konkreettista kasvua ja kehitystä markkinointiin

Monelle mainostavalle yritykselle on jo iskostunut, että markkinoinnin ja etenkin digitaalisen markkinoinnin lukuja tulee seurata.…
Growth hacking

TikTok-mainonta osaksi Parceron palvelupalettia

Parcero liittyi harvojen ja valittujen mainostoimistojen joukkoon Suomessa, jotka ovat päässeet mukaan TikTokin mainosohjelmaan. Tämä…
Growth hacking

TikTokin haastaja Instagram Reels on nyt Suomessa

Instagram Reels julkaistiin elokuun alussa 50 maassa. Nyt lukuisat vaikuttajat, sisällöntuottajat ja brändit ovat innokkaina…
Growth hacking

Markkinoinnin pelillistäminen tuottaa tulosta sosiaalisessa mediassa

Nykyaikana kohtaamme arjessamme jatkuvan informaatiotulvan, joka hankaloittaa omaa keskittymistämme. Sosiaalinen media on täynnä mainossisältöä, minkä…

Ketterä, tuloksellinen ja luova – kaikki palvelut saman katon alta

Luova suunnittelu

Viestintäkonseptit
Markkinointikampanjat
Sisältömarkkinointi
Sosiaalinen media
Tapahtumat & elämykset

Digitaalinen markkinointi

Growth hacking
Google-mainonta
Sosiaalisen median mainonta
SEO / CRO
Ohjelmallinen Display
Inbound-markkinointi
Analytiikka

Strategia

Sisältöstrategia
Markkinoinnin strategia
Kohtaamisstrategia

Koulutukset ja workshopit

Sosiaalinen media
Digitaalinen mainonta
Kasvumarkkinointi
Elämyksellinen markkinointi