YouTube-mainonta – herätä kohderyhmäsi huomio ostopäätöksen kynnyksellä

YouTube on Google-haun jälkeen maailman toisiksi suosituin hakukone, jossa katsellaan videoita päivittäin jopa satoja miljoonia tunteja. Käyttäjiä kanavalla on yli miljardi maailmalla ja Suomessakin jo 2,8 miljoonaa. Suuren ja aktiivisen yleisön ansiosta YouTube-mainonnan avulla onkin mahdollista tavoittaa hyvin laajoja kohderyhmiä.

Suuret kohderyhmät eivät kuitenkaan ole YouTuben ainoa etu mainoskanavana. Lisäksi YouTube-mainonnan kohdennuksessa voidaan hyödyntää valtataa datamäärää, jonka Google on kerännyt käyttäjiensä haku- ja verkkokäyttäytymisestä. Laadukkaasti tuotetulla ja kohdennetulla YouTube-mainoksella voidaankin saada loistavia tuloksia.

YouTube-mainonta tarjoaa uniikkeja kohdentamisen mahdollisuuksia

Mainostajalle YouTube tarjoaa kustannustehokkaita ratkaisuja uniikeilla ja hyvin tarkoilla kohdentamisen mahdollisuuksilla. Mainonnan kohdennus voidaan tehdä esimerkiksi johonkin tiettyyn YouTube-kanavaan tai jopa yksittäisen videon yhteyteen. Muita kanavan tarjoamia kohdennustapoja ovat demografisiin tietoihin perustuvat kohdennukset sekä videon aiheen mukaan.

YouTube-mainoksia voidaan kohdentaa myös Googlen tarjoaman datan perusteella. Tällöin mainoksia voidaan kohdistaa esimerkiksi sellaisille käyttäjille, jotka ovat juuri hakeneet Googlesta tiettyyn teemaan liittyvää tietoa. Kattavan dataan perustuen YouTube-mainonnalla voidaan tavoittaa potentiaalisen kohderyhmän myös aivan ostopäätöksen kynnyksellä.

YouTuben Brand Lift -tutkimus mittaa brändimainonnan tehokkuutta

YouTube on loistava kanava myös brändimainontaan, jonka tehokkuutta voidaan mitata Googlen tarjoamalla brand lift -tutkimuksella. Brand lift jakaa kanavan kohderyhmät kahteen osaan, joista vain toinen altistetaan brändin mainonnalle. Pian mainoksen esittämisen jälkeen kohderyhmille esitetään brändiin tai tuotteeseen liittyvä monivalintakysymys, jonka vastausten perusteella lasketaan suhteellinen lift brändimainonnan tehokkuudesta.

Suunnittelemme sinulle YouTuben sisällöt ja toteutamme mainonnan

Meillä luovat suunnittelijat ja digitaalisen mainonnan ammattilaiset työskentelevät tiiviissä yhteistyössä saman katon alla. Yhdessä autamme sinua suunnittelemaan ja tuottamaan laadukkaat mainosvideot sekä toteuttamaan kampanjoidesi kohdentamisen, seurannan, kehittämisen ja tulosten analyysin.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Referenssejä

Planti markkinointikumppanuus

Planti markkinointikumppanuus

Myllyn Parhaan Someleipurit: leipomalla kasvua sosiaalisessa mediassa

Myllyn Parhaan Someleipurit: leipomalla kasvua sosiaalisessa mediassa

Icare TONOVET – tuloksellista B2B-markkinointia

Icare TONOVET – tuloksellista B2B-markkinointia

Planti – Maukas salaisuus on nyt paljastettu!

Planti – Maukas salaisuus on nyt paljastettu!

Auran Sinappi – Makujen maakuntamatka

Auran Sinappi – Makujen maakuntamatka

Baltic Sea Action Group: hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Baltic Sea Action Group: hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Planti Cooking – Hyvää hyvän puolesta

Planti Cooking – Hyvää hyvän puolesta

Helkama Rent Oy: huipputuloksia hakusanamainonnalla

Helkama Rent Oy: huipputuloksia hakusanamainonnalla

K-Plussa markkinointikumppanuus

K-Plussa markkinointikumppanuus

GetJenny: Liidien hankintaa 2000:lla datapohjaisella mainonnan testillä

GetJenny: Liidien hankintaa 2000:lla datapohjaisella mainonnan testillä

Lisää blogista

html koodia mukamas
Blogi

HTML5-bannerin lyhyt oppimäärä

Tässä artikkelissa avaamme oven animoitujen ja interaktiivisten HTML5-bannerien maailmaan sekä niiden toimintaperiaatteisiin, käyttökohteisiin ja hyötyihin.…
Blogi

Mainontaa Pinterestissä – mikä, miksi ja miten?

Pinterest – mikäs juttu tämä olikaan? “Pinterest is the visual discovery engine. Our mission is…
Blogi

Sovellusmainonnalla saat näkyvyyttä ja käyttäjiä mobiilisovelluksellesi – osa 2/2

Onko suunnitelmissasi julkaista uunituore mobiilisovellus tai uusi versio jo olemassa olevasta sovelluksestasi? Appisi julkaisun kynnyksellä…
Blogi

Sovellusmainonnalla saat näkyvyyttä ja käyttäjiä mobiilisovelluksellesi – osa 1/2

Onko suunnitelmissasi julkaista uunituore mobiilisovellus tai uusi versio jo olemassa olevasta sovelluksestasi? Appisi julkaisun kynnyksellä…

Ketterä, tuloksellinen ja luova – kaikki palvelut saman katon alta

Luova suunnittelu

Viestintäkonseptit
Markkinointikampanjat
Sisältömarkkinointi
Sosiaalinen media
Tapahtumat & elämykset

Digitaalinen markkinointi

Growth hacking
Google-mainonta
Sosiaalisen median mainonta
SEO / CRO
Ohjelmallinen Display
Inbound-markkinointi
Analytiikka

Strategia

Sisältöstrategia
Markkinoinnin strategia
Kohtaamisstrategia

Koulutukset ja workshopit

Sosiaalinen media
Digitaalinen mainonta
Kasvumarkkinointi
Elämyksellinen markkinointi