Tavoitteet:

B2b liidien generointi

Kanavat:

Sosiaalinen media

Icare – tuloksellista B2b-markkinointia

Icare Finland on osa suomalaista, pörssinoteerattua Revenio Group Oyj:tä. Yhtiö suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia, innovatiivisia silmänpainemittareita.

Silmien terveyden ammattilaiset ovat markkinoinnillisesti haastava kohderyhmä ja heidän tavoittamisensa sosiaalisessa mediassa oli aiemmin ollut Icare Finlandille hankalaa. Lähdimme haastamaan sosiaalisen median rajoja vaikeasti tavoitettavan kohderyhmän keskuudessa. Kansainvälinen kampanja toteutettiin yhtäaikaisesti kolmessa maassa.

Ratkaisu ja tulokset

Ajatuksella valitut kanavat, laadukkaat sisällöt, huolellisesti kohderyhmälle suunnitellut mainostekstit sekä tarkkaan kohdennettu mainonta mahdollistivat kampanjan onnistumisen.

Kampanjan tavoittavuus oli 102 655 alan ammattilaista Irlannissa, Yhdistyneissä kuningaskunnissa sekä Australiassa. Mainoksia näytettiin kampanjan aikana kaikkiaan 548 712 kertaa. Mainonta ohjasi B2B-kävijöitä Icare Finlandin verkkosivuille 1 335 ihmisen verran. Näiden klikkaajien joukosta keräsimme laadukkaita B2B-leadeja. Leadeja saatiin jokaisesta maasta, johon mainonta oli kohdennettu.