Icare Finland Oy

Suomen terveys-teknologian viennin tähti herätti tunteita brändikampanjalla

Asiakas

Icare Finland Oy

Palvelut

Konseptointi
Sisällöntuotanto
Digitaalinen markkinointi

Kanavat

Facebook
LinkedIn

Kehittämässä terveysteknologian laitteen brändi-imagoa

Suomalainen Icare Finland kehittää ja markkinoi silmänpainemittareita, jotka ovat yksi viime vuosien suurimmista suomalaisen terveysteknologian menestystarinoista.

Eläinpotilaille suunnattu silmänpainemittari TONOVET on saanut nauttia erittäin korkeasta markkinaosuudesta ja hyvästä bränditunnettuudesta. Sen brändi-imagoa ei kuitenkaan ole rakennettu markkinointiviestinnän keinoin vielä kovin systemaattisesti. Nyt Icare halusi kehittää myös tätä puolta yhdessä Parceron kanssa.

TONOVET on ensimmäinen eläinten silmille kalibroitu mittari ja uusimmasta TONOVET Plus -silmänpainemittarista löytyy asetukset koiralle, kissalle, hevoselle ja kanille.

Ratkaisuna Different Eyes, One Device -konsepti

Loimme TONOVETille tunteita herättävän, monikanavaisen markkinointiviestinnän konseptin “Different Eyes, One Device”. Vuoden 2021 alussa ajoimme sitä kuukauden ajan digitaalisen markkinoinnin kanavissa: Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä.

Digitaalisen mainoskampanjan tavoite oli tavoittaa kohdeyleisö, sitouttaa heidät mainoksiin ja kehittää näin brändi-imagoa. Kohderyhmänä olivat eläinlääkärit ja heidän avustajansa Yhdysvalloissa, Kanadassa, Euroopassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Tuloksena positiivista näkyvyyttä ja yhteydenottoja

Facebookissa ja Instagramissa mainonta saavutti 1,1 miljoonaa näyttökertaa ja tavoitti 125 000 henkilöä kohderyhmästä. Toisto oli hyvällä tasolla, ja mainoksia nähtiin noin yhdeksän kertaa yhden kampanjakuukauden aikana.

LinkedIn-kampanja sai 81 400 näyttökertaa ja tavoitti 17 000 ihmistä. Toisto oli myös hyvällä tasolla LinkedInissä, ja mainoksia nähtiin noin neljästä viiteen kertaa kampanjan aikana.

Kampanjan mainokset saivat kohderyhmältä paljon positiivisia kommentteja ja kysymyksiä esimerkiksi TONOVET-mittarin hinnasta. Vaikka kampanjan päätavoite oli brändi-imagon ja -tietoisuuden kasvattaminen, saimme paljon liikennettä – 1790 kävijää – myös verkkosivuille sekä huomattavan määrän yhteydenottolomakkeen täyttöjä. 

Tavoitteletko parempia tuloksia?