26.03.2020

Tampereen tähti Turun toimistolle – tutustu digitiimin Tiinaan!

Parcero

Tiina Raittinen on digitiimimme uusin huippu. Omien sanojensa mukaan hän on tamperelainen likka, joka ryhtyy elämässään tuumasta toimeen virheitä pelkäämättä. Tiinalle elämän tarkoitus on tehdä asioita, jotka saavat hymyn levahtamaan hänen huulilleen. Digimainonnan lisäksi tämä tarkoittaakin avannossa kellumista, metsässä samoilua ja eläinystävien hellimistä.

Mites Tampereen likka päätyi Parcerolle?

Tampereen asukkina minun täytyy vähän selitellä, miksi oikein olen täällä – turkulaisessa markkinointitoimistossa. Olen elämäni aikana asunut kuudessa kaupungissa, joista yksi on juuri Turku. Minulla on täältä hirmuisesti hyviä muistoja, ja minusta on mahtavaa, että elämä kuljetti minut takaisin meren äärelle. Kotini on kaikesta huolimatta Tampereella, eikä Mansea voita mikään!

Päätös siirtyä Parcerolle oli kuitenkin varsin helppo; tunsinhan digitiimistä jo ennestään Monan, Teron ja Mikon, joiden kanssa olen ennenkin tehnyt töitä digimainonnan parissa. Olen seurannut Parceron menoa sosiaalisessa mediassa jo jonkin aikaa, minkä ansiosta uudesta työnantajastani on välittynyt minulle erittäin dynaaminen, nuorekas ja osaava fiilis.

Roolini on nyt digimainonnan asiantuntija, joka käsittää niin digimainonnan suunnittelun kuin tekemisenkin sekä kouluttamisen ja myynnin tukemisen. Tiedän saavani täällä rutkasti uusia haasteita ja tulen varmasti oppimaan valtavasti!

Tiina Raittinen

Lapsuutesi haaveammatti oli kuitenkin jotain aivan muuta. Kertoisitko lisää?

Olin nuorena kunnon heppahullu ja haaveilin ammatista hevosten parissa. Vietin tallilla lähes kaikki päiväni aina 7-vuotiaasta lähtien. Lukiossa kamppailin kuitenkin vähäisen vapaa-ajan kanssa ja jouduin vähentämään ratsastusta. Harrastus on kuitenkin säilynyt mukanani läpi koko elämäni, ja sisälläni tulee aina asustamaan pieni heppahöperö.

Myöhemmällä iällä haave heppaurasta jäi taakse, ja uudeksi unelmakseni kiteytyi toimittajan ammatti. Päädyin opiskelemaan viestintää ammattikorkeaan, jossa päättötyöni sivusi hieman digimainonnan maailmaa. Tuolloin tunsin ensimmäistä kertaa vetoa tätä alaa kohtaan, mikä sai minut pitämään silmällä digimainonnan työmahdollisuuksia.

Hieman medianomiksi valmistumisen jälkeen Fonectalle etsittiin uusia digimainonnan asiantuntijoita. Hain tuota tehtävää, jonka suureksi ilokseni myös sain. Työhöni minua muuten haastatteli Mikko, joka onkin yksi uusista Parcero-kollegoistani.

Mikä digimainonnassa saa sydämesi sykkimään ja suupielesi nykimään?

Digimainonnassa minua kiehtoo eniten se, kuinka näen kampanjan tuloksia heti startin jälkeen. Lisäksi uutta opittavaa riittää aivan jokaiselle päivälle, muutoksia tulee jatkuvasti ja työn tempo on hyvin nopea. Homma pysyy siis jatkuvasti mielenkiintoisena, enkä ehdi milloinkaan tylsistyä.

Tässä työssä oppii parhaiten tekemällä, mikä sopii minulle paremmin kuin hyvin. Elämäntapani on muutenkin ryhtyä suoraan tuumasta toiseen sen kummemmin jarruttelematta. Esimerkiksi uuden laitteen hankittuani en vilkaise manuaaliin päinkään, vaan lähden vain reippaasti testailemaan.

Digimarkkinointi on opettanut minulle, ettei virheitä kannata pelätä. Tekevälle sattuu aina!

Pyöriikö vapaa-aikasi digin ympärillä vai lähdetkö mieluummin metsikköön?

Vietän vapaa-aikani mieluiten luonnossa, ja metsä on ehdottomasti paras paikka maailmassa. Rauhoitan mieltäni usein metsikössä seikkaillen, minkä lisäksi rentoudun avannossa kelluen ja nenä kiinni kartassa suunnistaen. Odotankin jo kovasti kesän Jukolaa, jossa pääsen suunnistamaan tunturien maastoon!

Salainen haaveeni muuten on, että ehkä jonain päivänä voisin olla luonto-opas.

Luonnon lisäksi sydämessäni on suuri paikka eläimille, ja minulla onkin ollut kaksi ihanaa kisua. Parasta löhöilyä on kierähtää kissa kainalossa sohvalle äänikirjaa kuunnellen tai lukien. Kaikista hotkaisemistani teoksista viimeisin taitaa olla Harri Gustafsbergin mielenkiintoinen Karhuryhmä-teos.

Mikä on tähän mennessä ollut parasta uudessa työpaikassasi?

Parcerolla on ihan parasta ehdottomasti nämä upeat ihmiset! Tänne on ollut tosi helppoa tulla uutena tulokkaana, ja perehdytys sekä ihmisiin tutustuminen on tehty mahdottoman mukavasti. Täällä on muutenkin tosi hyvä meininki!

Ja viimeiseksi vielä tärkein kysymys: mikä on salainen supervoimasi?

Uteliaisuus, sillä se vie eteenpäin!

Olen tosi utelias ja tykkään haastaa omia ajatuksiani. Haluan kehittyä työssäni ja oppia uutta koko ajan. Tykkään vaihtelevan vauhdikkaasta menosta, minkä vuoksi monipuoliset asiakkuudet ja vastuut sopivat minulle yhtä hyvin kuin oranssi Parceron logoon.

Lue myös: Parceron digi­markkinoinnissa on uusi guru – Mona Markkanen

Lue myös: Hakusanamainontaa ja rokkitähtihaaveita – tapaa Tero!

ihin Parcerolle?