Sosiaalinen media

Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Kun yrityksesi löytyy sosiaalisesta mediasta, vuorovaikutus kuluttajien kanssa helpottuu. Somesisältöjen avulla voidaan rakentaa brändi-identiteettiä ja tavoittaa laajojakin yleisöjä. Parhaisiin tuloksiin sosiaalisessa mediassa päästään yhdistämällä luovuus ja data sekä strateginen ajattelu.

somemarkkinointi onnistuu toimivan SOMESTRATEGIAn avulla

Meiltä taittuvat somemarkkinoinnin parhaat kanavat eli Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest, LinkedIn ja Snapchat. Ja kun maailmaan tupsahtaa potentiaalinen uusi kanava, otamme sen tietenkin ensimmäisenä tutkivan silmän alle.

Mutta miten hallita kanavien kokonaisuutta? Menestymiseen sosiaalisessa mediassa auttaa somestrategia. Me parcerot olemme mestareita luomaan somestrategioita, koska:

  • Valitsemme oikeat kanavat
  • Tunnemme kohderyhmät ja tiedämme mistä ja miten heidät tavoittaa
  • Meillä on sisältönäkemystä ja kyky taikoa luovia somekonsepteja
  • Asetamme kanavakohtaiset tavoitteet ja mittarit niiden seuraamiseksi
  • Meillä on ainutlaatuinen yhdistelmä luovaa osaamista ja digimarkkinoinnin näkemystä

Sosiaalisen median kanavat

Facebook ja Instagram

Facebook ja Instagram tarjoavat laajan ja monipuolisen käyttäjäkunnan, mahdollistaen erilaisten kohderyhmien tavoittamisen. Mainonnan ja kampanjoiden tuloksia voi mitata ja optimoida lähes reaaliajassa. Meta tarjoaa monenlaisia mainosmuotoja, kuten tarinamainoksia, karusellimainoksia ja videomainoksia, mikä tukee markkinoinnin vaikuttavuutta.

Lue lisää

TikTok

TikTok tarjoaa mahdollisuuden näkyä erityisesti nuoremmalle yleisölle, joka viettää aktiivisesti aikaa alustalla. Brändien kannattaa erottautua persoonallisella ja mukaansatempaavalla sisällöllä. TikTokin algoritmi palkitsee luovuuden ja aitouden. Alusta tarjoaa myös monipuolisia mainonnan mahdollisuuksia ja mikä parasta, mainonta TikTokissa on edullista.

Lue lisää

LinkedIn

LinkedIn on ihanteellinen B2B-markkinoinnin kanava ja mahdollistaa markkinointiviestinnän yritysten päätöksentekijöille. LinkedInissä suosittelemme rohkeasti asiantuntijuuden jakamiseen ja verkostoitumiseen, mikä tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luottamusta ja auktoriteettia kohderyhmässä. LinkedInissä yritys voi myös kohdentaa mainontaa tarkallekin kohderyhmälle tietyltä toimialalta tai haluttujen yritysten työntekijöille.

Lue lisää

Pinterest

Pinterest toimii inspiraation lähteenä käyttäjilleen, mikä tekee siitä ihanteellisen kanavan brändien tuotteiden markkinointiin visuaalisen sisällön kautta. Pinterestistä tavoittaa ostovoimaisen yleisön, joten yritysten kannattaa kohdistaa hankintavaihetta tukevaa mainossisältöä Pinterestin käyttäjille. ”Pinnaaminen” mahdollistaa sisällön pitkäaikaisen näkyvyyden ja jakamisen verrattuna muihin sosiaalisen median alustoihin.

Lue lisää

Snapchat

Snapchat tavoittaa tehokkaasti nuoremman sukupolven. Yrityksille kanava tarjoaa mahdollisuuden luoda yhteyden Z-sukupolveen ja milleniaaleihin. Snapchatin geofiltterit ja AR-ominaisuudet tarjoavat uudenlaisia luovia tapoja tehdä brändikokemuksesta interaktiivinen ja henkilökohtainen, mikä edistää sitoutumista brändiin.

YouTube

YouTube-videot tarjoavat yritykselle tilaisuuden tuottaa syvällistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka voi parantaa asiakaskokemusta ja edistää pitkäaikaista asiakasuskollisuutta. Videomainonta YouTubessa voi lisätä bränditietoisuutta ja vaikuttaa ostokäyttäytymiseen, koska käyttäjät viettävät alustalla pitkiäkin aikoja katsoen heitä kiinnostavaa sisältöä.

Lue lisää

Sosiaalisen median markkinoinnin kokonaisuus Parcerolta

Meiltä hoituu somestrategian lisäksi myös somen sisällöntuotanto, yhteisönhallinta, somemainonta, raportointi ja vaikuttajamarkkinointi. Kuluttajia osallistavissa somekampanjoissa tuemme luovaa markkinointiviestintää mainonnalla, tarkoin valituilla vaikuttajilla ja Community Managerin maagisella kosketuksella. Tutustu esimerkiksi Tuplan sosiaalista mediaa hyödyntävään Tupla Stash -kampanjaan.

TUPLA STASH

Loimme nuorta kohderyhmää osallistavan sosiaalisen median Tupla Stash -kampanjan, joka kiteyttää seikkailumielen konseptiin, jossa maksimoidaan sosiaalisen median tavoittavuus ja sitouttavuus.

Tutustu

KAUPPAKESKUS MYLLY

Miten jalkauttaa yrityksesi brändi TikTokiin kohderyhmää puhuttelevilla videosisällöillä? Suunnittelimme ja toteutimme Kauppakeskus Myllylle huikean TikTok-konseptin, joka niittää isosti mainetta myös Raision rajojen ulkopuolella.

Tutustu

Anna meidän hoitaa some ja sisällöt