Facebook- ja Instagram-mainonta

Kasvata brändisi tunnettuutta, sitouta yleisösi ja tee tulosta

Facebook ja Instagram on hyvä valjastaa yrityksesi kohdennetun mainonnan käyttöön, kun haluat napata laajan yleisön huomion. Parhaisiin tuloksiin sosiaalisessa mediassa päästään yhdistämällä luovuus ja data sekä strateginen ajattelu.

Parcerolla on Facebookin ja Instagramin mainonnasta vankkaa kokemusta jo vuodesta 2012 lähtien, ja olemmekin olleet rakentamassa Suomen ensimmäisiä kampanjoita näissä kanavissa. Kokemuksella voimme sanoa, että Instagramissa ja Facebookissa mainonta on kustannustehokasta ja käyttäjät on mahdollista tavoittaa ostopolun eri vaiheissa.

Facebook-mainonta tavoittaa suuren yleisön

Facebook-mainonnalla pystytään tavoittamaan edullisesti hyvinkin laajoja yleisöjä, mikä kuuluu kiistatta alustan parhaisiin ominaisuuksiin. Lisäksi Facebook tarjoaa pitkän listan muita etuja, joista tärkeimpinä:

  • Facebook on käyttäjämääriltään edelleen yksi Suomen suurimpia sosiaalisen median kanavia.
  • Erityisesti yli 40-vuotiaat käyttäjät ovat Facebookissa aktiivisia, ja vanhempi ikäryhmä on alustalla muutenkin hyvin saavutettavissa. Nuoremmat käyttäjät taas ovat siirtyneet TikTokin ja Instagramin maailmaan.
  • Seurannan avulla yritys voi oppia Facebookissa tuntemaan omat kohderyhmänsä sekä tehdä mainonnalla suoraa kauppaa ja tuloksia.
  • Useilla toimialoilla Facebook toimii erinomaisesti myös B2B-markkinoinnin kanavana.

Lue myös: Vinkit tulokselliseen somemainontaan

Instagram – visuaalisuutta ja brändimielikuvan syventämistä

Instagram on vahvasti visuaalinen kanava, jossa painotus kuvien jakamisesta on siirtynyt lyhyisiin videoihin. Instagram Reels onkin kanavan vastine TikTokille.

Instagram-mainontaa tehdään usein yhdessä Facebook-mainonnan kanssa, minkä vuoksi kummankin kanavan potentiaalisten asiakkaiden ostopolku onkin erittäin helppo ottaa kerralla haltuun. Instagram-mainonnassa kannattaa hyödyntää monipuolisesti kanavan formaatteja, pelkkien kuvamainosten sijaan voi käyttää esimerkiksi videoita, karuselleja ja Instagramin omia kysely-polleja.

Instagram-mainonnan edut:

Myös Facebookia visuaalisemmalla Instagram-mainonnalla voidaan tavoittaa hyvin laajoja yleisöjä. Lisäksi Instagramin etuihin kuuluvat muun muassa:

  • Instagram on erittäin visuaalinen kanava, jossa jaetaan TikTokkia viimeistellympää sisältöä.
  • Alusta on panostanut erityisesti verkkokauppojen monipuolisiin mainonnan mahdollisuuksiin.
  • Mainonnassa monesti toimii sekä viihteellinen että informatiivinen sisältö.
  • Yrityksellä ei ole pakko olla edes perustettua Instagram-tiliä, vaan mainontaa voidaan ohjata myös Facebook-profiilin kautta.

Metan kanavissa mainontaa on tehdä monin erilaisin tavoittein. Kanavissa mainonta vaikuttaakin tehokkaasti käyttäjään ostopolun eri vaiheissa.

Kiinnostuitko?