Huawei

Sparks from the Underground

Asiakas

Huawei

Palvelut

Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi

Kanavat

IG/FB
Artistin IG (feed, story)
Mikrovaikuttajat
Printti: Helsingin Sanomat, natiiviartikkeli

osallistava vaikuttajakampanja nosti esiin piileviä kykyjä ja Huawein Freebuds 4i -kuulokkeet

Jokaisen sisällä on kipinä – halu tehdä jotain luovaa. On se sitten tanssia, musiikkia, valokuvausta, maalaamista, videoita tai melkein mitä tahansa muuta. Huawein Sparks from the Underground -kampanjan tarkoituksena oli ruokkia tuota luovaa kipinää ja tuoda esiin artistien luovuutta koronapandemian pysäyttämällä kulttuurialalla. Kampanjassa nostettiin esiin underground-skenen kirkkaimpia kipinöitä, eri alojen artisteja, jotka saivat mahdollisuuden loistaa Huawein-kanavissa. Lisäksi Huawein yhteisöä osallistettiin kilpailujen ja arvontojen avulla.

Jokaisen sisällä on kipinä – halu tehdä jotain luovaa.

Toteutus ja tulokset

Kevään 2021 kampanja toteutettiin yhteistyössä helsinkiläisartisti SHRTYn kanssa. Hän on ollut tuomassa eurooppalaisvaikutteista uuden aallon soundia Suomeen ja lyhyessä ajassa luonut omanlaisensa paikan kotimaiseen musiikkikenttään, yhdistelemällä taitavasti melodista trapia, hiphopia ja afroswingiä. Lisäksi kampanjassa hyödynnettiin mikrovaikuttajia, jotka esittelivät Huawei Freebuds 4i -kuulokkeita ja kertoivat mitkä asiat arjessa ruokkivat heidän luovuuttaan.

Kampanja toteutettiin osallistavana somekampanjana, jonka kohderyhmänä olivat kulttuurista, musiikista ja teknologiasta kiinnostuneet nuoret ja nuoret aikuiset. Kampanjan päätavoitteita olivat Huawei-yhteisön osallistaminen ja sitouttaminen Huawein brändiin. Luonnollisesti kampanjan keskiössä oli myös Huawei Freebuds 4i -kuulokkeiden monipuolisten ominaisuuksien esittely. Kampanjan tulokset olivat kaikin tavoin erinomaiset ja tavoitteet saavutettiin jopa yli odotusten (engagement rate, reach, frequency). 

Luovuutta kampanjoihin?