Kauppakeskus Mylly

Myllyssä on tulevaisuus

Asiakas

Kauppakeskus Mylly

Palvelut

Konseptointi ja luova suunnittelu
Monikanavaiset kampanjatuotannot

Kanavat

Tv
Radio
Leffateatterit
Sosiaalinen media
Ulkomainonta
Kauppakeskuksen omat kanavat

Tavoitteina kävijäennätys ja brändin kehitys

Kauppakeskus Myllyn markkinointivuosi 2020 alkoi vauhdikkaasti helmikuulle suunnitellun valtakunnallisen Myllyssä on tulevaisuus -kampanjan myötä. Kyseessä oli monikanavainen kampanja, joka huipentui Tulevaisuus-tapahtumaan Kauppakeskus Myllyssä rikkoen kaikki aikaisemmat helmikuun kävijäennätykset.

MTV3:n Posse-yhteistyössä seikkailtiin Myllyn parkkitiloissa, ja asiakkaan toive oli toteuttaa kampanja tämän yhteistyön tueksi. Kampanjan laadullinen tavoite oli kehittää Myllyn brändiä dynaamiseen, rohkeaan ja positiiviseen suuntaan. Kampanjan numeerinen tavoite taas oli kävijämäärän nostaminen helmikuussa ja erityisesti hiihtolomaviikolla (vko 8). Tavoitteeksi asiakas asetti 5,5 % kävijämäärän kasvun edelliseen vuoteen verrattuna.

Kampanja oli oivaltava, ajankohtainen ja onnistui myös asetettujen numeraalisten tavoitteiden valossa yli odotusten.

Meri Hakulinen

Markkinointipäällikkö
Kauppakeskus Mylly Oy

Ratkaisuna monikanavainen Myllyssä on tulevaisuus -kampanja

Saadun briefin perusteella suunnittelimme monikanavaisen kampanjan, joka oli suunnattu erityisesti lapsiperheille. Pääviestiksi valitsimme rohkean tulevaisuuteen katsovan Myllyssä on tulevaisuus -kiteytyksen. Kiteytys yhdistyi laajaan ilmaiseen pysäköintialueeseen, joka on yksi Myllyn kilpailueduista.

Kampanja huipentui hiihtolomaviikolle Myllyn tiloihin sijoittuvaan tapahtumaan, jonka tavoite oli houkutella kävijöitä Turun alueelta ja kauempaa. Nähtävää ja koettavaa riitti taatusti koko talvilomaviikon ajaksi, sillä elämyksiin valittiin muun muassa Paluu tulevaisuuteen -elokuvan DeLorean-auto, uusimpien sähköautomallien esittely, Lasten Amis -robottityöpaja, Robot Uprising, Lasten taidepaja ja lasten itsensä toteuttama taidenäyttely, Esko Valtaojan luento sekä sähköautorata lapsille.

Tuloksena historian vilkkain helmikuu

Helmikuu 2020 oli Kauppakeskus Myllyn historian paras. Kävijämäärä kasvoi 8,5 %, mikä oli reilusti enemmän kuin 5,5 %:n tavoite. Ylitimme myös mainonnalle asetetut tavoitteet.

Sosiaalisen median mainonnalla saimme yhteensä yli 1 260 000 näyttökertaa ja tavoitimme yli 307 000 käyttäjää. Kauppakeskus Myllyn sivuston kävijäliikenne kasvoi lähes 38 % edellisvuodesta, ja kävijöistä 56,52 % oli uusia. YouTube-mainonnalla saavutimme lähes 88 500 näyttökertaa, ja videota katsottiin yhteensä yli 21 600 kertaa.

“Kaipasimme uutta näkökulmaa perinteiseen talviloma-kampanjaamme ja sen saimme. Kampanja oli oivaltava, ajankohtainen ja onnistui myös asetettujen numeraalisten tavoitteiden valossa yli odotusten. Kampanjan luovan konseptin lisäksi Parcero toteutti myös kauppakeskustapahtuman suunnittelun. Näin konsepti pysyi ehjänä kokonaisuutena alusta loppuun ja jalkautui myös kauppakeskukseen, lähemmäs kuluttajaa.”
– Meri Hakulinen, Markkinointipäällikkö, Kauppakeskus Mylly Oy

Tutustu lisäksi vuonna 2019 Kauppakeskus Myllylle toteutettuun ”Tervetuloa Suomen Milanoon”-kampanjaan.

Kiinnostuitko?