Tupla

Tupla vei brändimainonnan onnistuneesti radioon

Asiakas

Tupla

Palvelut

Strategian toiminnallistaminen
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat

Kanavat

Audio/radio

Tupla on tunnettu seikkailusta. Vuoden 2022 radiomainonnan vaikuttavuuden tutkimustulokset eivät kuitenkaan tukeneet Cloettan tavoitteita brändimielikuvan rakentamisessa, joten vuoden 2023 alussa Parceron tuli ratkaista, miten lineaariseen TV:hen suunniteltu brändimainonnan konsepti saataisiin vietyä onnistuneesti radioon. Kohderyhmänä oli kaikki patukannälkäiset seikkailijat ja eritoten nuoret.

Tuplan seikkailupuhelin

Parcero vastasi haasteeseen suunnittelemalla radioon tarinaa tukevan Seikkailupuhelin-konseptin, missä keskityttiin kaikista olennaisimpaan: brändin ääni-identiteettiin, makuun, patukan avausmekanismiin sekä brändin ytimeen: Seikkailun nälkään. 

Parcerolta löytyy hyvää osaamista audiomarkkinoinnista ja kykyä tuottaa varsinkin nuorta kohderyhmää puhuttelevaa copy-tekstiä.

Niina Lammila

Senior Brand Manager
Cloetta

Tarina alkaa aina tunnistettavalla puhelimen soittoäänellä: mahtipontisella Tuplan tunnusmusiikilla. Hetken päästä puhelimeen vastaa Tuplan seikkailupuhelimen auttava, karikatyyrimäisen möreä ääni. Avunpyytäjän ei paljoa tarvitse puhelimeen tilannettaan taustoittaa, kun hahmo on jo keksinyt tavan auttaa. Tämä kaikki tukee sitä näkemystä, että seikkailun käynnistämiseen riittää usein pieni sysäys tai näkökulman muutos.

Radiokonsepti tavoitti kohderyhmän ja audiomainonnan ROI parani huomattavasti.

Audiomainonta tuki myös kaikkea muuta mediaa vuoden 2023 ajan. Suunnittelun yhteydessä löydetty radioääni on kuultu myöhemmin myös kaikissa muissa kanavissa, sillä se istui täydellisesti Tuplan brändiääneksi.

Kysyimme Cloettan Senior Brand Managerilta Niina Lammilalta valitsisiko hän Parceron uudestaan Tuplan seikkailukaveriksi: “Kyllä valitsisin, sillä kuten yleensä kaikki hyvät suhteet ne vain syvenevät ja kehittyvät ajan myötä.” Lammila jatkaa: “Parcerolta löytyy hyvää osaamista audiomarkkinoinnista ja kykyä tuottaa varsinkin nuorta kohderyhmää puhuttelevaa copy-tekstiä.”

Mainoksen spiikkerit: Michael Majalahti, Valtteri Turunen, Ida Vakkuri.

Kiinnostaako radio?