Asiakas
Juissi Lemonade
Palvelut
Uutuustuotteiden lanseerauskonsepti ja kampanja
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi
Kanavat
TikTok
Facebook
Instagram
Pinterest
Snapchat
YouTube
Vaikuttajayhteistyö
Kaupan media, S-kaupat.fi
Sanoman verkosto
Juissi on suomalaisille tuttu juomabrändi jo vuosikymmenien takaa. Viime vuosina brändin ovat omineet erityisesti nuoremmat sukupolvet, sillä tuotteet puhuttelevat heitä ja sopivat heidän elämäntyyliinsä.
Kesän 2024 kynnyksellä Juissi Lemonade uudisti tuotevalikoimaansa ja lanseerasi kaksi uutta, sokeritonta tuotetta. Kumppaniksi hommaan Juissilla haluttiin Parcero – onhan taustalla monta raikkaan hedelmällistä vuotta yhteistyötä: Parcero suunnitteli ja toteutti Juissille myös Love & Lemonade -lanseerauksen vuonna 2021.
Juissi Lemonaden monikanavaisen kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa yhdistyivät Parceron digitaalisen markkinoinnin osaaminen, luova taituruus ja vaikuttajayhteistöiden ketterä koordinointi, jotka kaikki saa saman katon alta.
Miten tavoittaa nuori kohderyhmä puhuttelevalla tavalla?
Uudet Juissi Lemonade Sokeriton Päärynä mix ja Juissi Lemonade Sokeriton Sitrus mix haluttiin lanseerata kohderyhmälle näkyvästi ja monikanavaisesti.
Nuoret Z-sukupolven edustajat ovat tunnetusti brändiuskollinen kohderyhmä, mutta he vaativat uskollisuutensa vastineeksi jotain aitoa. Lisäksi nuoret altistuvat suurelle määrälle kuvia ja videota päivittäin. On siis haaste pysäyttää nuoret sisältötulvassa oman viestin äärelle. Juissilla kuitenkin luotetaan Parceron kohderyhmätuntemukseen ja kykyyn luoda nuoria puhutteleva kampanja.
Yksi tärkeimmistä osatekijöistä kampanjan onnistumiseen oli Parceron kohderyhmäymmärrys; Parcero ei vain tunne nuorisoa kohderyhmänä, he haluavat ymmärtää ja siksi ymmärtävät heitä kohderyhmänä. Se antaa meille mahdollisuuden suunnitella heidän kanssaan yhdessä kunnianhimoisempia markkinointiviestinnän konsepteja ja asettaa näille kovempia tavoitteita.
Ville Alanko
Marketing Manager
Eckes-Granini Finland Oy Ab
Se tunne kun on kesä ja Lemonade
Se tunne kun -kampanja kietoutui ystävyyden ja elämästä nauttimisen ympärille. Näytimme nuorille missä tilanteissa uudet sokerittomat Lemonadet saa kesän maistumaan vieläkin paremmalta: loman alkaessa, työpäivän päättyessä ja kavereita nähdessä.
Parcero vastasi kampanjan mediasuunnittelusta ja lähti jalkauttamaan kampanjaa monikanavaisesti mahdollisimman laajan peiton ja toiston saavuttamiseksi. Niinpä kampanja näkyi koko kesän 2024 ajan viidessä eri somekanavassa, YouTubessa ja Sanoman verkostossa. Kampanjassa oli myös käytössä kaupan median mainosratkaisuja, mikä vei kuluttajan lähemmäs ostohetkeä ohjaten tämän suoraan s-kaupat.fi -ruuan verkkokauppaan.
Onnistunut vaikuttajamarkkinointi kasvatti brändin näkyvyyttä ja sitoutti seuraajia
Näiden lisäksi valjastimme laaja-alaisen vaikuttajamarkkinoinnin lisäämään näkyvyyttä ja vaikuttavuutta lanseeraukseen. Loimme menestyksekkään yhteistyön Juissi Lemonaden ja vaikuttajien – Janita Aution, Pinja Sanaksenahon, Tytti Willmanin, Sonja Länsivuoren, Roope Ranniston ja Joona Puhakan – välille.
Vaikuttajien sisällöissä nähtiin monipuolisia kesäaktiviteetteja, kuten mocktail-haasteita ja rentoja kesäjuhlia ystävien kanssa. Kampanjan pääviesti ’Se tunne kun’ välittyi autenttisesti vaikuttajien luomassa sisällössä, tuoden esiin kampanjan yhteisen teeman ja visuaalisen ilmeen.
Kampanja saavutti erinomaiset tulokset ja orgaanisesti näyttökertoja kertyi yli 600 000 vaikuttajien kanavissa. Kampanja resonoi toivotussa nuorten kohderyhmässä; suurin osa vaikuttajakampanjan yleisöstä kuului ikäluokkiin 18–24 (50 % kaikista näyttökerroista) ja 25–34 (24 % kaikista näyttökerroista).
Kampanjan sitoutumisaste oli 1,97 %, mikä osoittaa yleisön vahvan kiinnostuksen ja sitoutumisen sisältöihin. Vaikuttajakampanja osoitti jälleen kerran, että oikeanlaisella vaikuttajayhteistyöllä voidaan luoda autenttista ja brändin arvoihin sopivaa sisältöä, joka tavoittaa kohderyhmän ja resonoi heissä.
Lue lisää: Autenttisuus ja wow-efekti: Näin onnistut vaikuttajamarkkinoinnissa
Parceron suunnittelemat kesäiset PR-paketit olivat menestys
Vaikuttajakampanjaa tukemaan Parcerolla suunniteltiin ja toteutettiin yhdessä vaikuttaja Janita Aution kanssa brändin ilmeen mukaiset PR-paketit, jotka lähetettiin kymmenelle vaikuttajalle. Kesäiset PR-paketit rakennettiin piknik-teeman ympärille ja sisälsivät Juissi Lemonade -juomia sekä muita kesäisiä tuotteita piknikille. PR-lähetykset herättivät huomiota sosiaalisessa mediassa ja loivat orgaanista näkyvyyttä brändille.
Lähetykset saivat positiivista palautetta paitsi vastaanottajilta myös heidän seuraajiltaan, jotka kommentoivat pakettien houkuttelevaa ulkonäköä ja kesäistä fiilistä. Kaiken kaikkiaan PR-lähetykset toimivat täydentävänä osana kampanjaa ja vahvistivat brändin kesäistä viestiä luoden näkyvyyttä uudelleenlanseeraukselle. Yhteistyö Janita Aution kanssa toi lisäarvoa PR-lähetyksille ja auttoi paketteja erottumaan somessa sekä sitouttamaan pakettien vastaanottajia ja seuraajia entisestään. PR-lähetyksien arvioitu reach oli jopa 43 000.

UGC-sisällöntuottajat täydensivät kampanjaa aidolla ja brändin ilmeen mukaisella sisällöllä
Kampanjan keskiössä oli videomateriaalin hyödyntäminen, mikä toi brändin raikkaan ja kesäisen tunnelman elävästi esille. Videoita saatiin paitsi järjestetystä kuvauspäivästä, myös User Generated Content (UGC) -sisällöntuottajilta, jotka toivat aitoutta kampanjan sisältöihin. UGC-sisällöissä Juissi Lemonade tuotiin esille luontevissa tilanteissa, kuten kesäisissä hetkissä ja raikkaiden mocktailien valmistuksessa, tarjoten katsojille inspiroivia ja helposti toteutettavia reseptivinkkejä.
UGC-sisällöt tarjosivat kustannustehokkaasti monipuolisia ja laadukkaita sisältövariaatioita joita hyödynsimme maksetussa mainonnassa. Videopainotteinen sisältöstrategia osoittautui toimivaksi, sillä liikkuva kuva kiinnitti huomion paremmin ja välitti kampanjan iloisen, kesäisen fiiliksen tehokkaasti yleisölle.
UGC-sisältöjen editointi hoidettiin Parceron toimesta, jolloin materiaaleihin saatiin “Se tunne kun” -konseptin mukainen yhteneväinen ilme. Sisällöt saivat erinomaisen vastaanoton sosiaalisen median kanavissa. TikTokissa esimerkiksi keskimääräiset katseluajat olivat jopa 10 sekuntia.
Kampanja tavoitti miljoona suomalaista kesän aikana
Kampanjan aikana mainosnäyttöjä saatiin yhteensä yli 25 miljoonaa kertaa ja mainonta tavoitti sekä Metan kanavissa että TikTokissa noin 900 000 käyttäjää. Kampanjan toisto ja peitto ovat siis erinomaiset.
Mainontaa ajettiin sekä tunnettuus, sitouttavuus että liikenteen ohjaus -tavoitteilla, jotta käyttäjät näkivät mainontaa usein, mutta myös pysähtyivät sen äärelle. Osasta mainoksia ohjattiin suoraan s-kaupat.fi -sisältösivulle, josta Lemonadet oli helppoa laittaa ostoskoriin.
Uutuudet herättivät kuluttajien kiinnostuksen ja monikanavainen kampanja kasvatti Juissi Lemonaden myyntiä kesällä. Esimerkiksi keskikesällä, kun S-kaupat.fi etusivun banneri oli käytössä, myynti kasvoi 40% verrattuna vuoden takaiseen ajanjaksoon.


