Blogi
17.5.2019

Yhteisöllisen markkinoinnin manifesti

Mikä on meidän merkityksemme asiakkaalle. Mikä asiakkaan merkitys on meille? Miten saadaan merkityksestä kassavirtaa? Miten viestimme sen? Tässä joukko tärkeitä kysymyksiä, joihin yhteisöllinen markkinointi tarjoaa ratkaisuja! Yhteisöt ovat verkostoja. Ne…
AjankohtaistaBlogi
5.5.2019

Parceron ja K-Plussan markkinointikumppanuus tuottaa tulosta

Vuonna 2017 alkanut Parcero Marketing Partners Oy:n ja K-Plussan markkinointisuunnittelun yhteistyö on kasvanut sosiaalisen median sisällöntuotannosta kohti monipuolista markkinoinnin kumppanuutta. Kampanjoiden ideointi ja tuotanto perustuvat Parceron ja K-Plussan tiimien aktiiviseen…
Blogi
1.5.2019

Sisältömarkkinoinnin mittaaminen: perusteet kuntoon

“What you can’t measure, you can’t manage.” - Peter Drucker Miten laskeutua keskellä sumua romuttamatta lentokonetta? LeadFeederin perustaja ja toimitusjohtaja Pekka Koskinen sanoi osuvasti digitaalisen markkinoinnin olevan kuin lentokoneella lentämistä…
AjankohtaistaBlogi
29.4.2019

Kekkilä ja Ramones aloittivat Viherpiipertäjien vallankumouksen

Viherpiipertäjien vallankumous on ensimmäinen kampanja Kekkilän uuden Iloinen viheranarkisti -viestintäkonseptin alla. Konseptin ydin on yhteiskunnallisesti kantaaottavissa viesteissä, jotka suunnitteli markkinointitoimisto Parcero yhteistyössä AriKiviCreativen kanssa. Kännykät piiloon ja kädet multaan! Huhtikuun…
Blogi
23.4.2019

Osallistavaa markkinointia Instagramissa: Case Tupla Stash

Instagram on maailman suosituimpia sosiaalisen median kanavia yli miljardilla kuukausittaisella käyttäjällä. Erityisesti Instagramin Stories-formaatti on ollut vahvassa nousussa lähivuosina. Stories houkuttelee noin 500 miljoonaa käyttäjää vuoden jokaisena päivänä, tehden siitä…
Blogi
25.3.2019

B2B-Inbound-markkinoinnin kolme myyttiä

Inbound-markkinointi B2B-päättäjille on tehokas keino saavuttaa tuloksia, mutta sen tekemisessä on edelleen monia väärinymmärryksiä. Käymme tässä läpi kolme yleistä myyttiä ja annamme vinkkejä tehokkaampaan sisältömarkkinoinnin tekemiseen. 1. myytti: B2B:ssä Inbound-markkinointi…
Antti Sevanen Blogi
17.3.2019

Sisäistä rauhaa ja laulajahaaveita: Tutustu Anttiin!

Antti Sevänen, copywriter ja TV-visailija TV:stäkin enemmän tai vähemmän tunnettu Seväsen Antti on euralainen putkimiehen ja lähihoitajan nuorimmainen vesa, iltatähti. Niin, ja Parceron Lead Copywriter. Pitkän etsinnän jälkeen Antti päätyi…
Verkkosivun uudistus ja hakukoneliikenne Blogi
14.3.2019

Sivustouudistus ja hakukoneliikenteen säilyttäminen – näin onnistut

Maksuton hakukoneliikenne on todennäköisesti sivustosi suurin liikenteen lähde. Mitä, jos innolla odottamasi sivustouudistus tuhoaa hakukonenäkyvyyden? Tässä postauksessa kerromme, miten säilytät sivustosi hakutulosten kärjessä. Kolme keskeisintä asiaa, jotka vaikuttavat sivuston sijoittumiseen…
Blogi
25.2.2019

Projektipäällikön keltaiset kumisaappaat – Tässä on Emilia!

Emilia Stenholm, Parceron projektipäällikkö ja tehopakkaus Emilia Stenholm on Parceron projektipäällikkö ja asiakasvastaava. Alunperin hän on kotoisin Hyvinkäältä, josta tulevat kaikki parhaat asiat, kuten Raptori. (Jos jonnet ei muista, niin…
Blogi
15.2.2019

Google Analyticsiä ja aurinkovoima-Kindlejä – Tapaa Parceron Mikko!

Mikko Vaitti, Parceron markkinoija ja eräilijä Tässä on Mikko Vaitti. Hän on Parceron Senior Digital Marketing Planner. Töissä Mikko on digimarkkinoinnin mestari, vapaa-ajallaan hän vastapainoksi eräilee, vaeltaa, kiipeilee, harjoittelee valokuvaamista…
Facebook-A-B-Testaus-kohderyhmä-black-and-white Blogi
13.2.2019

Tiedätkö, miten kiinnität kohderyhmäsi huomion Facebookissa? Case: tilastollinen A/B-testaus

Facebook-mainonta ja sen optimointi nousevat tärkeään rooliin tavoiteltaessa suomalaisia digimarkkinoinnin avulla. Ilman testaamista on kuitenkin mahdotonta tietää, mikä saa kohderyhmäsi syttymään. Mainoskampanjoiden A/B-testejä hyödyntämällä voit selvittää, mitkä tekijät lisäävät mainostesi…
Mona Markkanen Parcero Blogi
7.2.2019

Digimarkkinoinnissamme on uusi guru – Introducing Mona!

Mona Markkanen, kokenut markkinointimimmi ja intohimoinen remontoija Tässä on Mona Markkanen, Turusta kotoisin oleva intohimoinen sisustaja ja remppaaja, jääkaapin järjestäjä ja ennen kaikkea kokenut markkinoinnin moniosaaja, Parceron uusi Senior Digital…
PCR Academy 2018 Blogi
30.1.2019

PCR Academy 2018 harjoittelijoiden silmin

Elokuun 2018 ensimmäisenä päivänä hieman ennen kello yhdeksää Parceron toimistolla kävi kova kuhina. Keittiöön ilmestyi yksi kerrallaan uusia ihmisiä, jotka katselivat toisiaan hymyillen. Keittiön lasiseinien takaa kuului hiljainen naputus, kun…
vastuullisuusraportti_artikkelikuva_1200x628 AjankohtaistaBlogi
4.1.2019

Parceron vastuullisuusraportti 2018

Muotoilimme keväällä 2018 yrityksemme vision osallistaen työhön jokaista parceroa. Visiomme 2030 mukaan huomioimme kaikissa valinnoissamme eettisen ja ekologisen vastuumme. Matka on pitkä, mutta pieniä askelia täytyy ottaa koko ajan. Tässä…
Blogi
20.12.2018

Parcero laajensi kanavavalikoimaa ohjelmalliseen ostamiseen

Parcero on jo vuosia ollut sosiaalisen median mainonnan kärkitoimistoja Suomessa, ja jo tovin olemme olleet myös hakusanamainonnan aallonharjalla. Nyt olemme laajentaneet mainonnan kanavavalikoimaamme ohjelmalliseen ostamiseen. Käytössämme on ohjelmallisen ostamisen alusta…
Blogi
18.12.2018

Tarkistuslista kansainväliseen Facebook-mainontaan – 38 kohtaa

Facebook-mainonta on tehokas markkinointimuoto moneen eri tarkoitukseen. Nämä tarkoitukset voivat vaihdella konversioiden tavoittelusta brändin näkyvyyteen ja bränditietoisuuteen. Kilpailu mainosalustalla kasvaa kuitenkin joka vuosi, sillä useat yritykset lisäävät panostuksiaan Facebook-mainonnan suhteellisen…
AjankohtaistaBlogi
28.9.2018

Haemme strategista luovaa suunnittelijaa

Pidetään homma yksinkertaisena, koska sellaisia mekin pohjimmiltaan ollaan. Eli maan seksikkäin digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto hakee joukkoonsa luovaa strategia, joka on kiinnostunut tekemään tavanomaisesta poikkeavaa mainoshumppaa. Haussa on siis ennen kaikkea…
AjankohtaistaBlogi
10.7.2018

Näin mainonta vaikuttaa myyntiin ja social proof on bensaa liekkeihin!

Tavoittavuuden merkitys Digitaalista markkinointia voi tehdä niin monella tavalla, että oikeaa tapaa on lähes mahdoton sanoa. Digitaaliset markkinointikanavat tarjoavat parhaimmillaan lähes henkilötasolle meneviä kohdennusmahdollisuuksia, mutta miten skaalata mikrokohderyhmiä? Aivan, ei…
Parceron tiimi Örössä toukokuussa 2018 Ajankohtaista
20.6.2018

Parceron vauhdikas kasvu jatkuu suomalaisen markkinointialan voidessa hyvin

Yritysten ja organisaatioiden panostukset digitaaliseen markkinointiin jatkavat yhä kasvuaan, ja suotuisa makrotaloustilanne näkyy koko alalla. Myös Parcero tähtää tänä vuonna yli 25% kasvuun liikevaihdossa ja yli 40% kasvuun myyntikatteessa. Kasvuvauhti on…
Kulttuurinen brändinrakennus brändiarvon kasvattajana Blogi
29.5.2018

Kannattaako kannanotto? Kulttuurinen brändinrakennus brändiarvon kasvattajana

Jonathan Schroederin (2009, 123–126) mukaan johdon ja asiakkaiden lisäksi myös kulttuurinen brändinrakennus rakentaa brändiarvoa. Kulttuuri vaikuttaa brändeihin, mutta myös brändit muokkaavat vahvasti vallitsevaa kulttuuria nostamalla esiin merkityksellisiksi näkemiään asioita. Brändin…
Blogi
29.5.2018

Miten kasvatimme Holiday Innin verkkokaupan myyntiä yli 70%

Aloitimme tekemään Holiday Innille sosiaalisen median sisältömarkkinointia lokakuussa 2016. Aluksi keskityimme mainonnassa laajaan peittoon ja toistoon. Tällä saavutettiin pientä kasvua myynnissä, mutta varaukset tulivat lähinnä puhelimitse ja sähköpostitse. Peitto ja…
Blogi
12.5.2018

Facebookin ja sosiaalisen median alamäki, osa 2

Kirjoitin edellisessä blogissani Facebookin tietoturvaongelmista ja yhtiön valta-asemasta markkinoilla. Nyt tarkastelussa on sosiaalisen median merkitys ihmisille, globaalien megatrendien valossa. HS:n toimittaja harmitteli joulukuussa, että hänen Facebook-uutisvirtansa on täynnä despacito-covereita laulavia…
Blogi
25.4.2018

Datan ja tekoälyn vaikutus markkinointiin NYT

Parcero on viimeisen puolentoista vuoden aikana ottanut merkittäviä harppauksia eteenpäin datan kokonaisvaltaisen hyödyntämisen suhteen. Olen samalla päässyt tutkimaan sitä, miten data ja tekoäly vaikuttavat markkinointiin nyt ja lähitulevaisuudessa. Tässä muutamia…
Blogi
13.4.2018

Parcero Live hakee promoottoreita vuoden 2018 tuotejakelua varten!

Oletko liikunnallinen aamuvirkku, jota kiinnostaa laadukkaat brändit sekä kesätyö ulkoilmassa? Ilostutatko mielelläsi ihmisiä jakamalla heille ilmaisen aamukahvin tai karkkipaketin? Jos vastasit kyllä molempiin kysymyksiin, olet oikea tyyppi meille! Töitä voit…
Blogi
12.4.2018

Onko Facebookin alamäki alkanut?

Facebook on vakavien tietoturvaongelmien kourissa, josta merkittävin konkretisoitui tiistaina 10.4.2018, kun The Guardian uutisoi Cambridge Analytica –yrityksen toimista Uudessa-Seelannissa. Tietovuoto sai alkunsa kun kävi ilmi, että “persoonallisuustestiin” osallistuneilta käyttäjiltä oli imuroitu…
Blogi
13.2.2018

Laajensimme tulospohjaiseen digitaaliseen mainontaan – kyseessä koko Suomen etu

Parcero on juuri täyttänyt 5 vuotta, ja näin esikouluiän kynnyksellä olemme päättäneet tarjota apuamme laajemmin digitaalisen markkinoinnin kentällä. Vahva osaaminen Facebook-mainonnasta on ollut meille tuttua koko viisivuotisen historiamme ajan, mutta…
Blogi
1.2.2018

Parcero Awards 2017, vuoden kohutuin tapahtuma

Lokakuun 2017 alussa Parcerolla heräsi ajatus – lukuisat vuoden aikana asiakkaille toteutetut kampanjat ja projektit sekä niiden takana oleva kehitysprosessi ja tiimin panos ansaitsisivat oman, erityisen tilaisuuden. Tilaisuuden, joka keskittyisi…
Blogi
27.1.2018

Olen nykyisin 5-vuotiaan lapsen isä

Parcero perustettiin syyskuussa 2012, mutta rakkaan lapsemme 5-vuotista taivalta päästiin juhlimaan vasta viime perjantaina 19.1. uutuuttaan säkenöivän Turun toimistomme tupaantuliaisten yhteydessä. Runsaat viisi vuotta sitten istuimme hyvän ystäväni Heikki Kyllösen…
Blogi
25.1.2018

GDPR tuli – Oletko sinäkin valmis?

Olemme Parcerolla työstäneet toimintaamme uusiksi lähes kaksi vuotta sitten voimaan astuneen GDPR-asetuksen myötä. GDPR (General Data Protection Regulation) on Euroopan laajuinen tietosuoja-asetus, jonka tarkoitus on yhtenäistää henkilötietojen käsittelyn käytäntöjä EU:n…
Blogi
18.12.2017

TOUCHPOINTOLOGY

Oppi siitä, miten suunnitellaan ajassa ja avaruudessa resonoivia sisältöjä!   Ihmisen mielikuva itsestään ja ympäröivästä maailmasta rakentuu tapahtumina. Ne ovat meille tapahtuneita tai tapahtuvia asioita. Ne ovat asioita, joita me…
itseohjautuva tanssi Blogi
8.12.2017

Itseohjautuva organisaatio koukutti ja ihmiset kehittyvät – katso video!

Katso video alta! Vuoteemme on kuulunut sekä vauhdikasta kehitystä että itseohjautuvaan organisaatiokulttuurin totuttelemista. Keväällä otimme käyttöön itseohjautuvan organisaatiomallin, minkä johdosta meillä panostetaan entistä enemmän työntekijän kehittymiseen niin ihmisenä kuin ammattilaisena.…
Blogi
4.12.2017

Facebook on nuorille erämaa. Oikeat kanavat ovat Instagram ja Snapchat!

Kuiva tuuli on puhaltanut nuoret Facebookista ja muuttanut sen varttuneen väestön erämaaksi. Moni markkinoi Facebookissa, mutta miksi? Erityisesti nuorten kohdalla kannattaisi keskittyä Instagram Storiesiin ja Snapchatiin, sillä ne ovat kanavia,…
Tatu ja Antti Web Summitissa Blogi
15.11.2017

Web Summit 2017: Tärkeimmät opit

Olimme viime viikolla vierailemassa Euroopan suurimmassa teknologia-alan konferenssissa Web Summitissa Lissabonissa. Tapahtuma oli paisunut jopa 50 000 kävijään, joten pienoiselta jonottelulta ei vältytty. Onneksi aurinko kuitenkin paistoi, ja viikko oli…
Digitaalisen markkinoinnin strategia Blogi
6.11.2017

Sosiaalinen media näpeissäsi – näin onnistut ja ylität tavoitteesi

Tehdään kunnon mainonnan suunnitelma ja ylitetään tavoitteet. Tai sitten soudetaan vastavirtaan, tehdään kovasti töitä, muokataan strategiaa ja lopulta päästään eteenpäin. Täytyy jaksaa yrittää – olla sinnikäs. Näin allekirjoittanut tekee mainontaa.  Mitä…
viraalipostaus facebook Blogi
1.11.2017

Viraalipostauksen resepti – älä jaa tätä eteenpäin!

Olin pari viikkoa sitten asiakastapaamisessa, jossa minulta kysyttiin: ”Tommi, kuinka tehdään viraalipostauksia? Olisi hienoa, jos saisimme näkyvyyttä ilman maksettua mainontaa.” Tähän vastasin, että Facebookin kulta-aika on ohi. Aika, jolloin Facebook-sivuille…
Blogi
18.10.2017

Which one is the king of direct ROI – Google or Facebook? Critical thoughts about Facebook’s view-attribution model

Display channels, such as Google Display Network, are using view-attribution. This means that sales are attributed for display ads even though customers have not clicked ads but only seen them…
Blogi
13.10.2017

Parcero Live tarjoaa elämyksellisiä tapahtumasisältöjä

Laajensimme palveluitamme elämyksellisten tapahtumasisältöjen suuntaan. Uutta palvelua tarjoaa tytäryhtiömme Parcero Live. “Brändielämykset ovat yksi markkinoinnin nousevista trendeistä. Päätimme hypätä tähän virtaan ja jalostaa osaamisestamme uuden visionäärisen tuotteen”, kommentoi Parcero Liven…
inbound2017seminaari Blogi
13.10.2017

Miksi maksaa 2000 € seminaarista, kun luet saman blogeista 2 tunnissa?

Ensimmäinen ulkomaan seminaari takana. #inbound17 on HubSpotin järjestämä tapahtuma, jossa oli tänä vuonna 21 400 osallistujaa. Olin innokkaasti rakentanut seminaarin ohjelma käytännön vinkkien saamisen ympärille. Tässä esimerkki sessiosta, johon olin…
Blogi
24.8.2017

Parcero siirtyi itseohjautuvaan organisaatiomalliin

Kello oli yhdeksän aamulla ja aurinko paistoi täydeltä terältä. Olin käynyt jo aamutuimaan surffaamassa parin tunnin ajan ja nautin nyt tyytyväisenä aamiaista ja kupillista kahvia majoitukseni kuistilla. Loman toinen ja…
Blogi
15.8.2017

Snapchat-mainonta on saatavilla. Meillä. NYT!

Mitä Snapchat edellä, sitä Facebook ja Instagram perässä. Näin ainakin sisältöjen osalta, esimerkkinä vaikkapa My storiesit, mutta mainonnan kannalta ajateltuna Snapchat on ollut kilpailijoitaan perässä jo vuosia. Snapchat perustettiin vuonna…
Blogi
22.5.2017

91 % asiakkaistamme on pysynyt rinnallamme kaikkien näiden viiden vuoden ajan.

Olemme Suomen nopeimmin kasvavia sosiaalisen median toimistoja. Saavutimme vuonna 2016 954 000 euron liikevaihdon, mikä tarkoittaa 70 % kasvua edellisvuoteen verrattuna. Liikevoittoa teimme 10 000 euroa. Tämä kaikki on seurausta erittäin toimivasta positiostrategiasta,…
Blogi
22.5.2017

Työhyvinvoinnin ja motivaation johtaminen Parcerolla

Tämä kirjoitus on julkaistu aiemmin Liftedin blogissa, missä Antti valmentaa työkykyyn liittyviä asioita. Tekstin periaatteet ovat käytössä myös Parcerolla. Jokainen ihminen on viime kädessä itse vastuussa hyvinvoinnistaan; mitä ruokaa syön,…
Blogi
22.5.2017

Life of a social media trainee: Rosaliina

Ensivaikutelma Syksyllä 2016 etsin harjoittelupaikkaa mainonnan suunnittelun opintoihini. Meille oli kerrottu koulussa, että jos haluaa tehdä kovan luokan mainontaa, kannattaa muuttaa suosiolla Helsinkiin. Itse olen kuitenkin kiintynyt opiskeluvuosien aikana Turkuun…
Blogi
19.5.2017

New faces: Annika ja Saara

Tiimimme uudet jäsenet eivät koskaan ilmesty tyhjästä, vaan oman aktiivisuutensa ja kovan työmme tuloksena. Bränikät parcerot Annika ja Saara kertovat nyt, keitä he ovat ja miksi he ovat täällä. Kuka?…
Blogi
5.4.2017

Parceron videotuotanto

Liikkuva kuva on aina ollut tehokas tapa kertoa tarinaa ja vaikuttaa ihmisiin, ja digitaalisen markkinoinnin kehitys on tehnyt sen jakelusta edelleen helpompaa. Halventunut tekniikka on alentanut videon tuotantokustannuksia, joten video…