
Parcero
Ajankohtaista, Kulttuuri – 26.08.2021
Parceron kasvua on tukenut jo vuodesta 2019 advisory board, jossa istuu nykyisellään neljä mainonnan, digitaalisen markkinoinnin, johtajuuden ja yrittäjyyden kokenutta osaajaa. Mutta mikä Parcerossa vetää boardia puoleensa? Olkaa hyvät Ilkka Lavas, Heidi Gutekunst, Aarne Töllinen ja Mikko Bäckström – kerratkaa meille, miksi Parcero?
Ilkka Lavas
Ilkka Lavas on palkittu johtaja ja sarjayrittäjä, toimitusjohtaja ja kustantaja, kansainvälisesti kokenut puhuja sekä digitaalisten medioiden ja markkinoinnin evankelista. Lavas suhtautuu kasvaviin yrityksiin intohimoisesti, ja Parceron advisory boardissa hän on istunut alusta asti.
“Olen Parceron advisory boardissa yhä mukana, koska tiimi on erittäin hyvin kiinni median kehityksen aallonharjalla. Parcerosta huokuu harvinainen datan ja luovuuden ymmärtävä ystävyys.”

Heidi Gutekunst
Heidi Gutekunst on uransa aikana johtanut ja luotsannut useita yrityksiä ja tiimejä systeemisissä muutoksissa, myös kohti itseohjautuvaa yritysmallia, toimitusjohtajana, markkinoinnin asiantuntijana, fasilitaattorina ja konsulttina. Parceron advisory boardissa Gutekunst on ollut aivan alusta asti.
“Parcero on uuden ajan toimisto, joka edustaa arvostamiani asioita. Se on myös nimensä veroinen, sillä ystävyys näkyy kaikessa tekemisessä. Hyvä ystävä on reilu, ajattelee aina parastasi sekä on läsnä, aito ja rehellinen juuri silloin, kun sitä tarvitset.
Parceron perustajilla on valtava draivi ja ambitio, kuitenkaan puristamatta mailaa. On ollut valtavan hienoa seurata yrityksen kehitystä kolmatta vuotta ja todeta, kuinka paljon olemme saaneet aikaiseksi ja kuinka Parcerosta on kasvanut alan merkittävä toimija. Respect!”

Aarne Töllinen
Aarne Töllinen on markkinoinnin yleisnero, jonka takana on solidi kokemus markkinoinnin kokonaisvaltaisesta johtamisesta ja digitaalisesta transformaatiosta usealta toimialalta – sekä asiakkaan että toimiston puolelta pöytää. Tämä mies ymmärtääkin harvinaisen hyvin niin digitaalisen kuin “perinteisen” markkinoinnin ja tuntee Suomen markkinointiskenen kuin omat taskunsa. Kaiken lisäksi Aarne on muuten hemmetin mukava seuramies.
“Pysyvästi kyselyikään jämähtäneenä suhtaudun Parceroon isolla uteliaisuudella. Parcero haluaa luoda sekä konkretisoida luovan ja datan menestysreseptin liiketoimintaa kasvattaviksi markkinointiteoiksi. Moni markkinoija on pyrkinyt tähän liittoon, mutta nämä pyrkimykset ovat usein tyssänneet alkutekijöihin.
Parceron advisory boardissa haluan olla näkijänä, tukijana, tutkijana ja myös oppijana tässä luovan kasvumarkkinointitoimiston tavoitteessa. Advisory board ei ohjaa tai päätä, vaan me tarjoamme otepaloja kiipeämiseen, seinää pallotteluun ja tienviittaa suunnistamiseen.
Parceron perustajat Heikki ja Antti täydentävät toisiaan sekä yhdistyessään myös Parcero ja Rocky täydensivät toisiaan. Silmissäni tällä kombinaatiolla on riittävästi tahtoa, oikeaa taitoa, sopivasti itsevarmuutta ja ripaus nöyryyttä, jotta yritys voisi kasvaa strategioita toteuttavaksi luovaksi kasvumarkkinointitoimistoksi!”

Mikko Bäckström
Mikko Bäckström on perinteisen ja luovan markkinoinnin konkari jo usean vuosikymmenen ajalta. Tämän herran käyttöjärjestelmään on kuitenkin syötetty täysin moderni digitaalisuutta syleilevän markkinoinnin päivitys. Lisäksi hän on itseohjautuvan, osallistavan organisaation sekä johtamisen visionääri.
“Ai miksi lähdin Parceron kelkkaan? Siinä kävi niin, että oveeni kolkutettiin ja avasin sen. Mutta syyni lähteä mukaan olivat oikeasti monisäikeisemmät. Olin tutustunut Parceroon muissa yhteyksissä jo aiemmin; tiesin siis, että firmaa vetivät hyvät tyypit, ja olin antanut itseni ymmärtää, että ruorissa oli skarppia ja sielultaan sivistynyttä jengiä.
Lähemmin Parceroon tutustuttuani huomasin, että perustajien kunnianhimo, asenne ja into näytti läpileikkaavan koko organisaation. Tämä ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys. Maailma on täynnä p*skaa johtamista, mutta vain harvoissa yrityksissä johtamisen voi aistia niin kristallinkirkkaasti sillä pintaraapaisulla, jonka me advisory boardilaiset voimme saada.
Aikani Parcerolla on osoittanut intuitioni oikeiksi – niin kulttuurin, liiketoiminnan kuin arvojen kautta, joita täällä vaalitaan suurella sydämellä.
Markkinointi on ainoa asia, joka minua on koskaan ammatillisesti kiinnostanut – ja ainoa asia, jota voin väittää osaavani edes vähän. On mahtavaa päästä validoimaan edes osaa oppimastani menestyksen ensiaskelia ottavan yrityksen boardissa. Ollaan hyvien puolella ja muutetaan yhdessä maailmaa. Miten hitossa sellaisesta missiosta voisi kieltäytyä?”
