Kulttuuri

Google Analyticsiä ja aurinkovoima-Kindlejä – Tapaa Parceron Mikko!

By 15.2.2019 heinäkuu 2nd, 2019 No Comments

Mikko Vaitti, Parceron markkinoija ja eräilijä

Tässä on Mikko Vaitti. Hän on Parceron Senior Digital Marketing Planner. Töissä Mikko on digimarkkinoinnin mestari, vapaa-ajallaan hän vastapainoksi eräilee, vaeltaa, kiipeilee, harjoittelee valokuvaamista ja pelaa lautapelejä. Toimistolla hänen lempipaikkansa on keittiö, koska siellä on ruokaa. Hän ei nimeä elämänsä opettavaisinta kokemusta, koska koko elämä on opettelua.

Hei Mikko! Mistäs sinä tulet?

Olen alunperin kotoisin Kempeleestä, Oulun eteläpuolelta, mutta en ole oululainen. Miellän itseni ehkä enemmän tamperelaiseksi, koska olen asunut siellä pitempään. Vasta monen mutkan kautta päädyin Turkuun, joten kaipa olen nyt turkulainen.

Mitä teet Parcerolla ja miten päädyit tänne töihin?

Teen kaikenlaisia digimainonnan suunnitteluun ja toteuttamiseen liittyviä asioita aina mediasuunnittelusta verkkosivuanalytiikkaan ja kampanjoiden toteutukseen ja optimointiin. Huolehdin muun muassa myös hakusanamainonnasta, somemainonnasta ja display-mainonnasta. Eniten tykkään suunnitella ja toteuttaa analytiikkaa sekä hakea datasta oivalluksia. Kaikki mikä vaatii loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisua innostaa.

Halusin siirtyä isosta konsernista pienempään firmaan, koska sitä en ollut vielä kokenut. Digimarkkinoinnin luova puoli kiinnosti, sillä olin aiemmin ollut pelkästään numeropuolella. Nyt luovassa toimistossa olen vähän epämukavuusalueellani, vaikka koenkin, että täällä on enemmän annettavaa. Toki myös opittavaa on enemmän. Parcerossa parasta on avoin ja rento, innokas meininki.

Mitkä ovat vahvuutesi ja mitä haluaisit itsessäsi vielä kehittää?

Isoimmat vahvuuteni ovat analytiikan puolella, Google Analyticsissä ja Tag Managerissa. Vahvuuksiani ovat myös systemaattisuus ja analyyttisyys sekä tarkkuus yksityiskohdissa. Olen aika periksiantamaton, jos en osaa jotakin, saatan hakata päätä seinään kauankin, jotta sen asian varmasti opin. Kehitettävää minulla on erityisesti siinä, että pitäisi osata höllätä ja tunnistaa ne yksityiskohdat, jotka ovat relevantteja.

No, miten sinusta sitten tuli markkinoinnin ammattilainen?

Aloin ala-asteella, kymmenenvuotiaana, tekemään nettisivuja. Siitä lähtien netissä julkaiseminen on kiinnostanut. Tein ensin nettisivuhommia kunnes huomasin, että hakusana- ja somemarkkinoinnin puolella on kysyntää. Menin sitten sinne. Opiskelin välissä kansainvälistä liiketoimintaa ja kansantaloustiedettä.

Lapsena halusin lentäjäksi, mutta intissä ei hävittäjälentäjän pestiin huolittu, koska minulla oli poskiontelotulehduksia. Päätin sitten tehdä nettisivuja. Nykyään unelma-ammattini olisi 50/50 data-analyytikko ja vuoristo-opas!

Olenkin kuullut, että olet kova eräilijä, mutta mitä ottaisit mukaasi autiosaarelle?

Tähän voisi keksiä jotakin hauskaa, mutta mietin tätä vain käytännölliseltä puolelta. Ottaisin mukaan vedenpuhdistimen, tulitikut ja aurinkoenergialla toimivan Kindlen, jossa on kaikki maailman kirjat.

Entä unelmalomasi? Menisitkö autiosaarelle vai jonnekin muualle?

Menisin kuukaudeksi yksin vuorille. Andeille, koska siellä on vähemmän ihmisiä. Mukaan ottaisin ainakin saman aurinkovoima-Kindlen sekä mutteripannun.

Ja lopuksi, mikä on elämän tarkoitus?

Jaa. Olen kirjaillut tätä aika montakin kertaa. Aivokemian kautta ajateltuna hyvänolontunteen pitkäjänteinen optimointi lienee perusteellisin ja yleispätevin vastaus.

Parcero on strategisesti ajatteleva markkinointiviestinnän kumppanisi. Toimimme vahvalla arvopohjalla, jalat maassa ja kanssamme on hyvä kehittää bisnestä. Missiomme on tehdä brändistäsi tunnettu ja luoda lisää myyntiä. Kaikki palvelut saman katon alta!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. 

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.