AjankohtaistaBlogi

Kekkilä ja Ramones aloittivat Viherpiipertäjien vallankumouksen

By 29.4.2019 syyskuu 26th, 2019 No Comments

Viherpiipertäjien vallankumous on ensimmäinen kampanja Kekkilän uuden Iloinen viheranarkisti -viestintäkonseptin alla. Konseptin ydin on yhteiskunnallisesti kantaaottavissa viesteissä, jotka suunnitteli markkinointitoimisto Parcero yhteistyössä AriKiviCreativen kanssa.

Kännykät piiloon ja kädet multaan! Huhtikuun alusta lähtien televisiossa, somessa, digi- ja printtimedioissa näkynyt ja kuulunut Kekkilän kevätkampanja Viherpiipertäjien vallankumous on kehottanut suomalaisia rohkeasti ulos online-elämästä ja liittymään vallankumoukseen.

“Haluamme ottaa kantaa ja näyttää rohkeasti esimerkkiä ainakin siinä, että ulkona oleminen, puutarhan hoito ja vaikka ihan yksittäisen kasvin kasvattaminen parvekkeella tuo elämään enemmän merkityksellisyyttä ja iloa, kuin jatkuva some-feedin selailu”, kertoo Kekkilän liiketoimintajohtaja Mikael Johansson. 

Vain harvat vallankumoukset tapahtuvat yhdessä yössä. Siksi myös Kekkilä on valmis antamaan aikaa ja keräämään joukkoja Viherpiipertäjien vallankumousta varten.

“Viherpiipertäjien vallankumous on ensimmäinen askel, jonka myötä meidän on hyvä jatkaa Iloisen viheranarkistin tarinaa. Kampanjan aloitus on ennen kaikkea iloinen ja positiivinen, vaikka meillä onkin aika painavaa sanottavaa. Mutta sen aika tulee myöhemmin, kun olemme saaneet kerättyä enemmän ihmisiä viestimme ääreen. Ihmisillä kokevat kuitenkin jatkuvasti kovaa viherkaipuuta, ja tätä haluamme lääkitä”, Johansson jatkaa. Kekkilän tuotteiden sesonkiaika on rajattu tiukasti kevääseen ja alkukesään. Tämä antoi hyvät raamit kampanjan suunnitteluun.

“Luovia ratkaisuja suunnitellessa piti ottaa monta asiaa huomioon: sesongin aikana tavaran täytyy liikkua kaupoista, uudet tyylikkäät pakkaukset pitää saada kuluttajille tutuiksi ja Iloisen viheranarkistin sanomaa piti saada kerrottua suomalaisille. Tämä onnistui kuitenkin erittäin hyvin, koska kommunikaatio ja yhteistyö Kekkilän kanssa oli jatkuvasti avointa ja meillä oli selkeät, yhteiset tavoitteet”, Parceron Lead copywriter ja kampanjan yksi pääsuunnittelijoista Antti Sevänen kertoo.

Spotin tuotantoyhtiönä toimi Otto Productions ja ohjauksesta vastasi Matti Kihlström. Filmissä kuultavan Ramonesin Blitzkrieg Bopin kertosäe muuntautui lopulta yhdeksi kampanjan pääotsikoista. “Hey Ho, Let’s Grow! Ramonesin klassikko oli lopulta ilmiselvä valinta: rokin vallankumouksellinen, jossa yhdistyy sopivasti anarkismi ja positiivisen tiukka meininki”, Sevänen jatkaa.

 

Parcero on strategisesti ajatteleva markkinointiviestinnän kumppanisi. Toimimme vahvalla arvopohjalla, jalat maassa ja kanssamme on hyvä kehittää bisnestä. Missiomme on tehdä brändistäsi tunnettu ja luoda lisää myyntiä. Kaikki palvelut saman katon alta!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. 

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.