AjankohtaistaBlogi

Kekkilä ja Ramones aloittivat Viherpiipertäjien vallankumouksen

By 29.4.2019 toukokuu 23rd, 2019 No Comments

Viherpiipertäjien vallankumous on ensimmäinen kampanja Kekkilän uuden Iloinen viheranarkisti -viestintäkonseptin alla. Konseptin ydin on yhteiskunnallisesti kantaaottavissa viesteissä, jotka suunnitteli markkinointitoimisto Parcero yhteistyössä AriKiviCreativen kanssa.

Kännykät piiloon ja kädet multaan! Huhtikuun alusta lähtien televisiossa, somessa, digi- ja printtimedioissa näkynyt ja kuulunut Kekkilän kevätkampanja Viherpiipertäjien vallankumous on kehottanut suomalaisia rohkeasti ulos online-elämästä ja liittymään vallankumoukseen.

“Haluamme ottaa kantaa ja näyttää rohkeasti esimerkkiä ainakin siinä, että ulkona oleminen, puutarhan hoito ja vaikka ihan yksittäisen kasvin kasvattaminen parvekkeella tuo elämään enemmän merkityksellisyyttä ja iloa, kuin jatkuva some-feedin selailu”, kertoo Kekkilän liiketoimintajohtaja Mikael Johansson. 

Vain harvat vallankumoukset tapahtuvat yhdessä yössä. Siksi myös Kekkilä on valmis antamaan aikaa ja keräämään joukkoja Viherpiipertäjien vallankumousta varten.

“Viherpiipertäjien vallankumous on ensimmäinen askel, jonka myötä meidän on hyvä jatkaa Iloisen viheranarkistin tarinaa. Kampanjan aloitus on ennen kaikkea iloinen ja positiivinen, vaikka meillä onkin aika painavaa sanottavaa. Mutta sen aika tulee myöhemmin, kun olemme saaneet kerättyä enemmän ihmisiä viestimme ääreen. Ihmisillä kokevat kuitenkin jatkuvasti kovaa viherkaipuuta, ja tätä haluamme lääkitä”, Johansson jatkaa.

Kekkilän tuotteiden sesonkiaika on rajattu tiukasti kevääseen ja alkukesään. Tämä antoi hyvät raamit kampanjan suunnitteluun.

“Luovia ratkaisuja suunnitellessa piti ottaa monta asiaa huomioon: sesongin aikana tavaran täytyy liikkua kaupoista, uudet tyylikkäät pakkaukset pitää saada kuluttajille tutuiksi ja Iloisen viheranarkistin sanomaa piti saada kerrottua suomalaisille. Tämä onnistui kuitenkin erittäin hyvin, koska kommunikaatio ja yhteistyö Kekkilän kanssa oli jatkuvasti avointa ja meillä oli selkeät, yhteiset tavoitteet”, Parceron Lead copywriter ja kampanjan yksi pääsuunnittelijoista Antti Sevänen kertoo.

Spotin tuotti Otto Productions ja ohjauksesta vastasi Matti Kihlström. Filmissä kuultavan Ramonesin Blitzkrieg Bopin kertosäe muuntautui lopulta yhdeksi kampanjan pääotsikoista.

“Hey Ho, Let’s Grow! Ramonesin klassikko oli lopulta ilmiselvä valinta: rokin vallankumouksellinen, jossa yhdistyy sopivasti anarkismi ja positiivisen tiukka meininki”, Sevänen jatkaa.

Iloisen viheranarkistin sanoma jatkuu digissä ja somessa

Televisiokampanjan jälkeen vallankumouksen sanomaa levitetään vielä kesän ajan printti-, digi- ja somemainoksissa. Uuden viestintäkonseptin ydintä, eli yhteiskunnallisesti kantaaottavia aiheita aiotaan kuitenkin jalkauttaa sosiaalisessa mediassa kesän ja syksyn mittaan. Aiheina ovat muun muassa liiallinen digitalisaatio, kasvipohjaiseen ruokavalioon siirtyminen ja urbanisaation tuomat ongelmat.

“Viheranarkiassa tiivistyy hyvin uudistunut brändistrategiamme. Sen ytimessä on ihmisten voimaannuttaminen ja vahva ymmärrys ihmisten tarpeista tässä ajassa. Rohkeampi tapamme viestiä on saanut hyvän vastaanoton sekä Suomessa että Ruotsissa. Haluamme olla etujoukoissa aktivoimassa ihmisiä: ajattelemaan, keskustelemaan ja toimimaan. Tämän lisäksi on erittäin tärkeää, että valitsemamme aiheet sopivat meille, ja meillä on perusteet seisoa näiden kantojen takana. Näemme tämän myös osana vastuullisuustyötämme”, Kekkilä-BVB:n Brändi- ja viestintäiohtaja Nina Kinnunen kertoo.

Turkulainen Parcero on aiemmin tullut tunnetuksi vahvana digi- ja sisältömarkkinoinnin osaajana. Viimeisen vuoden aikana toimintaa on kuitenkin kehitetty niin, että toimisto pystyy vastaamaan entistä laajemmin asiakkaidensa luoviin ja strategisiin tarpeisiin.

“Luovalla puolella suunnittelemme nykyään pääasiassa laajoja, monikanavaisia kampanjoita. Meillä on selkeä tavoite: haluamme olla entistä vahvemmin asiakkaidemme luova ja strateginen kumppani, joka yhdistää luovuuden, mainonnan sekä analytiikan saman katon alle”, Parceron toimitusjohtaja ja kampanjan strategi Antti Jokela kertoo.

Parcero on strategisesti ajatteleva markkinointiviestinnän kumppanisi. Toimimme vahvalla arvopohjalla, jalat maassa ja kanssamme on hyvä kehittää bisnestä. Missiomme on tehdä brändistäsi tunnettu ja luoda lisää myyntiä. Kaikki palvelut saman katon alta!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. Saat meiltä postia n. kerran kuussa ja voit erota listalta milloin haluat.

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.