Blogi

Miten kasvatimme Holiday Innin verkkokaupan myyntiä yli 70%

By 29.5.2018 kesäkuu 15th, 2018 No Comments

Aloitimme tekemään Holiday Innille sosiaalisen median sisältömarkkinointia lokakuussa 2016. Aluksi keskityimme mainonnassa laajaan peittoon ja toistoon. Tällä saavutettiin pientä kasvua myynnissä, mutta varaukset tulivat lähinnä puhelimitse ja sähköpostitse. Peitto ja toisto ei tuonut huomattavaa kasvua verkossa tehtäviin varauksiin.

Kesällä 2017 toimme näiden kampanjoiden rinnalle verkossa tehtäviin varauksiin tähtäävät kampanjat, joissa pääsemme mittaamaan mainonnan tuloksia täsmällisesti. Kampanjan päätavoite oli kasvattaa Holiday Inn -hotellien myyntiä sosiaalisen median avulla, käyttäen kanavina Facebookia ja Instagramia. Onnistumista mitattiin seuraavien mittarien avulla:

  1. Euromääräinen myynti
  2. Käytetyn median tuottoaste, ROAS, joka kertoo, kuinka monta euroa teemme myyntiä jokaisella mainontaan sijoitetulla eurolla.

Kampanjan tulokset puhuivat puolestaan:

  • 20 251 002 mainosnäyttöä, CPM €1.92
  • + 34 163 verkkosivukävijää, CPC €0.37
  • + 416 myytyä hotellihuonetta (sisältäen ainoastaan nettivaraukset), ROAS 4.67
  • 73 % myynnin kasvu (kesä 2017)

Sosiaalisen median tekeminen luokiteltiin kolmeen tavoitteeseen, jotka olivat: 1) näkyvyys, 2) sitouttaminen ja 3) suorat tulokset. Jokaiselle tavoitteelle valittiin omat mittarit, sopivat kanavat ja keinot toteuttaa mainontaa. 

  1. Näkyvyyteen tähtäävät sisällöt kertoivat brändin tarinaa, ja ne kohdennettiin suuremmalle joukolle.
  2. Kuluttajan sitouttamisessa käytimme linkki-mainoksia ja ohjasimme ihmisiä verkkosivuille tutustumaan tarjouksiin.
  3. Lopuksi viimeistilemme kaupat näyttämällä ihmisille suoraan sellaisia tarjouksia, joista he datan perusteella olivat kiinnostuneita.

SaveSave

Parcero on Suomen nopeimmin kasvavia sisältömarkkinointitoimistoja ja kuluttajavaikuttamisen edelläkävijä. Luomme sisältöjä, jotka vastaavat kohdekuluttajien arvoja ja joiden parissa he viihtyvät. Tavoitamme brändeille tärkeät kuluttajaryhmät kustannustehokkaasti viestinnällä, joka syventää brändisuhdetta ja tarjoaa virikkeen toimintaan!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. Saat meiltä postia n. kerran kuussa ja voit erota listalta milloin haluat.

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.