Tiesitkö, että Pinterestin käyttäjistä jopa 84 % käyttää kanavaa ostopäätöksensä harkinnassa? Tarkkaan kohdennetulla mainonnalla päästäänkin vaikuttamaan kuluttajan valintoihin sekä tietoisuus- että harkintavaiheessa, koska käyttäjät etsivät Pinterestistä juuri ideoita ja inspiraatiota.
Pinterest-mainonta: parhaat tulokset luovuudella ja datalla
Pinterest on täynnä visuaalisesti näyttävää sisältöä, joka houkuttelee käyttäjää uppoamaan kuva- ja videosyötteen vietäväksi. Erottuakseen tästä sisältövirrasta myös mainostettavan sisällön on oltava hyvin laadukas ja huomiota herättävä. Parcerolla luovat suunnittelijat ja digitaalisen mainonnan ammattilaiset työskentelevät saman katon olla, mikä mahdollistaa mainonnan tehokkuuden. Parhaisiin tuloksiin Pinterestissä päästäänkin, kun luovuus ja data ovat tasapainossa.
Pinterest-mainonnan monipuoliset mainosformaatit
Pinterestin monipuolisten mainosformaattien avulla brändisi voi auttaa kanavan käyttäjiä löytämään käytännöllisiä ja kiinnostavia ideoita. Samalla kanavan tarjoamat formaatit ja eri tarkoituksia parhaiten tukevat kampanjat auttavat sinua tavoittamaan liiketoimintasi tavoitteet.
Kuva- ja Videojulkaisut
Yleisimpiä mainoksia Pinterestissä ovat promotut kuva- ja videojulkaisut (pinnit), jotka sopivat monipuolisesti erilaisiin markkinoinnin tavoitteisiin. Yksittäisellä kuvalla voit esimerkiksi ujuttaa yrityksesi tuotteen osaksi käyttäjän luonnollisia hakutuloksia. Videolla taas vangitset katsojan huomion ja kerrot tarinaasi visuaalisesti sitouttavalla formaatilla.
Karusellit
Yksittäisten promo-kuvien ja -videoiden lisäksi Pinterestin mainonnassa voidaan hyödyntää mainoskaruselleja, jotka sisältävät kahdesta viiteen kuvaa. Mobiilissa käyttäjä voi selailla karusellin kuvia pyyhkäisemällä sormellaan oikealle ja takaisin vasemmalle. Mainoskarusellin avulla kerrot yksittäistä kuvaa tai videota syvempää tarinaa omasta brändistäsi tai tuotteestasi.
Lue lisää: Mainontaa Pinterestissä: mikä kanava, miksi ja miten?