TikTok

TikTok on markkinoijalle mahdollisuus

TikTok on trendikkäin sosiaalinen media, jossa jokaisen yrityksen tulisi nyt jo viimeistään olla. Kanavasta tavoittaa nykyään kaikki ikäryhmät, vaikka TikTok monesti mielletäänkin nuorten alustaksi. Alustalla on lähes 2 miljoonaa aktiivista käyttäjää Suomessa.

TIKTOK PÄHKINÄNKUORESSA

TikTok erottuu muista sosiaalisista medioista siinä, että sisältö on erityisen tärkeää, ja sillä pääsee pitkälle. Jos sisältö kiinnostaa katsojia, algoritmi nappaa sen omakseen ja video voi saada ilman mainosrahaakin miljoonittain näkyvyyttä. Yritys ei siis vaadi isoa seuraajakuntaa tai mainosrahaa päästäkseen silmäparien eteen.

Parcerolla luovat suunnittelijat ja digitaalisen mainonnan ammattilaiset työskentelevät saman katon alla tiiviissä yhteistyössä. Videot ja yleinen somepresenssi suunnitellaan siis aina jokainen näkökulma huomioiden. TikTok-mainontaa Parcerolla suunnittelee tiimi, joka on kiinnostunut alustasta ja ymmärtää trendit ja vivahteet. Tämä ymmärrys on hyvän TikTok-mainonnan A ja O.

tiktok sovellus ja mainonta

Kuinka luoda onnistunut TikTok-markkinointistrategia?

Kuten todettu, menestys TikTokissa vaatii kanavaan sopivaa sisältöä, sekä TikTok-kulttuurin syvää ymmärtämistä. TikTok eroaa selkeästi muista suosituista somekanavista sen tietynlaisella rosoisuudella ja filtteröimättömän aidolla sisällöllä. TikTok on myös ennen kaikkea viihdyttävä ja yhteisöllinen palvelu, joka pyrkii aina osallistamaan käyttäjiään.

TikTokissa menestystä saavat erityisesti omaperäiset, erottuvat ja nopeatemposet sisällöt, jotka kuitenkin näyttävät tietyssä määrin melko kotikutoisilta. Myös korkealaatuisilla ja loppuun hiotuilla videoilla on paikkansa markkinoilla.

TikTokissa trendit muuttuvat nopeasti, joten niistä täytyy olla hereillä, jos haluaa tarttua ainutlaatuisiin mahdollisuuksiin.

Meillä Parcerolla onkin jo kokemusta menestyksekkäästä sisällöstä TikTokissa – useita mainoksiamme on päässyt Top Ads -listalle, johon TikTok kokoaa kanavan menestyneimmät mainokset.

TikTok-mainonta

Merkittävin syy ryhtyä tekemään TikTok-mainontaa mahdollisimman nopeasti on kanavan edullinen hintataso. Huutokauppapohjaisesti toimiva mainosjärjestelmä mahdollistaakin mainosten edulliset näyttö- ja klikkihinnat, kun kilpailu mainospaikoista on edelleen maltillista suhteessa käyttäjämäärään.

Aivan millä vain mainoksella ei TikTokiin kuitenkaan kannata sännätä, vaan onnistunut mainoskampanja vaatii tietenkin kanavaan sopivaa sisältöä. TikTokin oma harras toive mainostajalle kuuluukin näin: “Don’t make ads, make TikToks.” 

TIKTOK-MAINONNAN KOHDENTAMINEN

TikTokissa on mahdollista kohdentaa mainontaa hyvin samanlaisilla tavoilla kuin muissakin somepalveluissa. Mahdollisia kohdennusvaihtoehtoja ovat muun muassa seuraavat:

  • Demografiset kohdennukset (ikä, sukupuoli)
  • Alue (kohdennus maatasolla; paikkakuntakohtainen kohdennus ei vielä mahdollista)
  • Kiinnostuksen kohteet
  • Käyttäytyminen kanavassa

tiktok-sisältöjen boostaaminen

Kun yritys on tehnyt päätöksen hakea näkyvyyttä TikTokista, eteen saattaa nousta kysymys: kannattaako brändin tehdä orgaanisia eli ei-maksettuja sisältöjä vai myös maksettua mainontaa? Vastaus kysymykseen riippuu paljolti yrityksen resursseista tuottaa sisältöjä.

Jos TikTokissa haluaa menestyä pelkästään orgaanisesti, tulee sisältöjä tehdä paljon. Lisäksi sisällöissä täytyy oikeasti olla jokin koukku, joka kiinnostaa kohdeyleisöä.

TikTokissa on mahdollista tehdä mainontaa ilman julkista TikTok-tiliä. Suositellumpi vaihtoehto on kuitenkin luoda yritykselle TikTok-tili ja mainostaa tilillä julkaistuja sisältöjä. Spark Ads mahdollistaa orgaanisesti julkaistujen videoiden hyödyntämisen mainoksissa, minkä ansiosta mainoksien kautta saadut kommentit ja tykkäykset näkyvät yrityksen tilin julkaisuissa. Mainonta nostaa samalla myös yrityksen TikTok-tilin näkyvyyttä.

Tutustu Marli Juissin tehokkaasti TikTok-yleisöä sitouttaneeseen Juissi Squad -konseptiin!

PARCEROLTA TikTok-MAINONTA JA SISÄLLÖNTUOTANTO

Kun haluat yrityksesi näkyvän TikTokissa, ota meihin yhteyttä ja autamme sinut alkuun. Saat meiltä niin luovat sisällöt kuin mainonnan suunnittelun ja toteutukset.

Meillä olet varma, että mainontasi tai sisältösi ovat aidosti kanavaa ymmärtävien henkilöiden käsissä ja tunnemme palvelun toiminnan. Ota siis yhteyttä ja heittäydy TikTokin maailmaan!

KAUPPAKESKUS MYLLY

Miten jalkauttaa yrityksesi brändi TikTokiin kohderyhmää puhuttelevilla videosisällöillä? Suunnittelimme ja toteutimme Kauppakeskus Myllylle huikean TikTok-konseptin, joka niittää isosti mainetta myös Raision rajojen ulkopuolella.

Tutustu

Kiinnostaako TikTok?