Tupla

Tupla Stash:
The Adventure Games 2022

Tupla Stash 2022 The Adventure Games -kampanja hyödynsi monipuolisesti vaikuttajayhteistyön voimaa.

Asiakas

Cloetta

Palvelut

Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Vaikuttajamarkkinointi
Community Management

Kanavat

Instagram
TikTok
YouTube
Vaikuttajat

ROUHEAT UUTUUDET VEIVÄT KULUTTAJAT SEIKKAILEMAAN

Tupla on yksi Cloettan suosituimmista brändeistä ja ikoninen suklaapatukka, joka on vienyt suomalaiset seikkailemaan jo vuodesta 1960. Tupla uskoo, että elämä on tehty huikeita kokemuksia varten ja brändin tavoitteena onkin vapauttaa jokaisen patukkafanin sisäinen seikkailija. Nuorta kohderyhmää osallistava sosiaalisen median Tupla Stash -kampanja kiteyttää seikkailumielen konseptiin, jossa maksimoidaan sosiaalisen median tavoittavuus ja sitouttavuus.

HAASTE

Kesän 2022 aikana Tupla lanseerasi kolme rouheaa uutuustuotetta – suklaapatukat Tupla Double Layer Maple Syrup ja Tupla Winter Cinnamon sekä suklaapussin Tupla Crispy Puffs. Tavoitteenamme oli ratkaista kuinka uutuustuotteet tuodaan kesän Tupla Stash -seikkailun keskiöksi niin, että uutuudet lanseerataan onnistuneesti ja samalla johdonmukaisena brändin Seikkailun nälkään -olemuksen kanssa.

RATKAISUMME

Loimme kesän Tupla Stashista ison tarinallisen seikkailupelin The Adventure Games, joka sisälsi kolme erilaista peliä ja tarinaa – keskiössä Tuplan seikkailullisuus ja rouheat uutuustuotteet. Ensimmäisessä lähdössä ratkottiin vaahterasiirapin mysteeriä, toisessa seikkailtiin eeppisellä maailmanympärysmatkalla ja kolmannessa metsästettiin rapeaa uutuustimanttia.

Tupla Stash 2022 seikkailun yhteenveto

Tupla Stash on poikkeuksellisen monitahoinen kampanja ja vaikuttajilla on merkittävä rooli seikkailujen viemisessä eteenpäin, joten on erittäin olennaista löytää juuri brändille sopivat vaikuttajat. Kokonaisuudessaan kampanjassa oli mukana 15 vaikuttajaa – 2 isompaa, joiden tehtävänä oli tarinallistaa peliä, osallistaa kuluttajia ja järjestää seikkailuja sekä mikrovaikuttajia, jotka tukivat kampanjan tietoisuuden kasvattamisessa ja osallistamisessa.

Kampanjan tärkeimmät elementit vaikuttajayhteistöiden lisäksi olivat fyysiset kaupunkiseikkailut ja Tuplan Instagram-arvoitukset. Kaupunkiseikkailuissa kuluttajien tuli vihjeiden avulla löytää fyysinen Tupla-boksi, kun taas Instagram-arvoituksissa kuluttajien tuli ratkaista mysteeri. Jokainen peli huipentui aina fyysiseen Super Stashiin, jossa vain yksi kuluttaja voitti pääpalkinnon saatuaan Tuplan lasiboksin auki etukäteen ratkaistulla numerokoodilla. Seikkailuissa Community Managerilla on korvaamaton rooli, sillä hän on reaaliaikaisena tukena vaikuttajille ja seuraajille.

Tupla Stash: The Adventure Games lanseerasi rouheat uutuustuotteet Tuplalle ominaisella tyylillä. Kampanjan ja brändin kiinnostavuuden kasvattamiseksi jatkoimme Tuplan seikkailullista merchiä luomalla kampanjan visuaalisen ilmeen mukaisen t-paidan edellisen vuoden retrosukkien ja huppareiden lisäksi. Jokaisesta kolmesta pelistä pääpalkintona voittajat saivat merchin lisäksi vuoden Tuplat.

Tupla Stash 2022 seikkailun tulokset

Parcero toteutti menestyksekkäästi Tupla Stash -konseptille uskollisen, mutta jälleen uudistuneen kampanjakokonaisuuden. Luova tarinallisuus ja kiinnostava visuaalisuus toimivat hyvin nuoreen kohderyhmään.

Olemme erittäin tyytyväisiä myös Parceron timanttiseen projektinhallintaan. Laaja, monitahoinen kokonaisuus pysyi erinomaisesti tiimin näpeissä ja kaikki toteutui laadukkaasti yksityiskohtia myöten.

Tuuve Hansén, Terhi Halsvaha, Niina Lammila

Cloetta

TULOKSET

Kampanja toteutettiin kokonaisuudessaan yhdessä asiakkaan sekä mediatoimiston kanssa, ja saavutettuihin tuloksiin oltiin erittäin tyytyväisiä. Kesän vaikuttajayhteistöistä välittyi todellinen brand match, sillä vaikuttajien into brändiin ja kampanjaan näkyi aidosti sisällöistä – valtava innostus sai vastakaikua myös kuluttajilta.

Tutustu myös vuoden 2021 Tupla Stash -kampanjaan.

Tupla Stash 2022 seikkailun kommentit

Tavoitteletko parempia tuloksia?