Ajankohtaista

Parcero kasvoi voimakkaasti luovuudella ja datalla. Advisory boardissa aloittivat Heidi Gutekunst, Outi Ellilä ja Ilkka Lavas

By 26.6.2019 elokuu 28th, 2019 No Comments

Markkinointitoimisto Parcero jatkoi kasvuaan voimakkaasti vuonna 2018. Liikevaihtoa yritys generoi 2,17 miljoonaa euroa, josta myyntikatetta oli 1,095 M€.  Myyntikatteen kasvua edelliseen vuoteen kertyi 54 % ja liikevoittoa 62 000 €.

Kasvun ajureina ovat kokonaisvaltainen luova suunnittelu ja datalähtöinen digitaalinen kasvumarkkinointi (growth hacking), jotka Parcero on yhdistänyt tuottaakseen uniikkia lisäarvoa. Yritys on panostanut tiimiinsä rekrytoimalla kokeneita digitaalisen mainonnan suunnittelijoita ja analyytikoita, jotka tarjoavat asiakkaille kokonaisvaltaista kasvun luomista digitaalisissa kanavissa.

Luovat suunnittelijat ja sisältöosaajat taas ovat vieneet viimeisen vuoden aikana kampanjoita digikanavien lisäksi myös perinteisiin medioihin kuten printtiin ja televisioon, jota myöten Parcerosta onkin muovautunut kanavariippumattomasti ajatteleva toimija.

“Moni asiakkaamme on tyytyväinen kun saa meiltä markkinoinnin palveluja laajasti saman katon alta” kertoo Parceron toimitusjohtaja Antti Jokela. ”On asiakkaan etu, että markkinoinnin konsepti, luovat sisällöt ja itse mainonnan suunnittelu sekä analytiikka tulevat saman pöydän äärestä. Kasvumarkkinoinnin vaatimat testit onnistuvat ketterämmin ja tulokset ovat parempia kun välikädet vähenevät. Lisäksi monet perinteiset mediakanavat, kuten OOH, alkavat ostamisen osalta digitalisoitua.” Jokela jatkaa.

Parcero haali Advisory boardin kasvun tueksi

Vuoden 2019 alusta Parcerolla aloitti myös advisory board, jossa istuu kolme mainonnan, digitaalisen markkinoinnin, johtajuuden ja yrittäjyyden kokenutta osaajaa: Heidi Gutekunst, Outi Ellilä ja Ilkka Lavas, joiden rautaisella kokemuksella tuetaan Parceron kasvua jatkossa. Yhtiö tähtää keskimäärin 30% vuosittaiseen myyntikatteen kasvuun seuraavan kolmen vuoden aikana.

Heidi Gutekunst

Heidi Gutekunst on uransa aikana kansainvälisesti johtanut tiimejä ja yrityksiä muuntautumisessa ja itseohjautuvaan yritysmalliin sulautumisessa niin yritysjohtajana kuin fasilitaattorina ja konsulttina. Hän on toiminut muun muassa Hasan & Partnersin asiakkuusjohtajana ja Citatin (nykyinen Nordic Morning Finland) toimitusjohtajana. Vuonna 2014 hän perusti Amara Collaborationin, joka on systeemiseen transformaatioon erikoistunut yritys. Tämän lisäksi Heidi on Women’s Board Awards -projektin maajohtaja sekä Vertian advisory boardin jäsen. Hän esiintyy säännöllisesti kansainvälisillä yritysfoorumeilla ja on kirjoittanut Street Smart Awareness and Inquiry-in-Action -kirjan yhdessä Amaran muiden perustajajäsenten kanssa.

“Parcero on erittäin mielenkiintoinen, uuden ajan yritys niin toimintatavaltaan kuin asenteeltaan. Yrityksen rakenne ja asenne ihmisiä ja liiketoimintaa kohtaan on rakennettu terveelle pohjalle, ja omistajilla on valtavan positiivinen draivi samalla kunnanhimoinen ja inhimillinen. Se antaa hyvän pohjan kestävälle kehitykselle. Uskon pystyväni tuomaan lisäarvoa omasta mainos- ja digitoimistokokemuksestani sekä nykyisestä työstäni organisaatioiden systeemisen transformaation asiantuntijana. “

Outi Ellilä

Outi Ellilällä on vahvaa kokemusta markkinoinnista, sekä markkinointijohtajana, markkinointitoimiston vetäjänä että konsulttina Suomessa ja ulkomailla. Hänellä on erityisosaamista digitaaliseen markkinointiin liittyen, ja hän suhtautuu intohimoisesti brändikehitykseen ja järkevien, yrityksen kasvua tukevien sisältöstrategioiden kehittämiseen.  Nykyään Ellilä työskentelee itsenäisenä markkinointikonsulttina, ja hän on ohjannut useita yrityksiä muutosten läpi. Hän on yrittäjähenkinen ja ihmislähtöinen.

“Parceron itseohjautuva ja empaattisuuteen perustuva kulttuuri on mielestäni toimialalla ainutlaatuinen ja tämänkaltaisen yrityksen auttaminen kiehtoi minua. On kiva päästä jakamaan omaa osaamistani hienoille ihmisille ja mahdollistaa tiettyjen sudenkuoppien välttäminen advisorien tuoman kokemuksen avulla. Omistajien kanssa myös ajatukset loksahtivat vahvasti kohdilleen advisory-työstä ja heidän sitoutumisestaan työhön.”

Ilkka Lavas

Ilkka Lavas (MBA, FM) on kokenut ja palkittu johtaja ja sarjayrittäjä. Hän on kokenut toimitusjohtaja, kustantaja sekä kansainvälisesti kokenut puhuja ja digitaalisen median ja markkinoinnin evankelista. Hän työskentelee esimerkiksi mainosteknologiaa kehittävässä Improve Media Oy:ssä sekä suomen johtavassa pöytävarauspalvelussa TableOnline.fi:ssa. Lavas suhtautuu kasvaviin yrityksiin ja yrittäjyyteen intohimoisesti. Hänelle haasteet ovat uusia mahdollisuuksia oppia uutta. Lavas on kirjoittanut yrittäjyydestä sekä
korporaatioiden innovoinnin johtamisesta 5 kirjaa.

”Tunnen Antin pidemmältä ajalta ja olen seuraillut Parceron toimintaa sivusta. Tiimillä on loistava, modernin raikas ote markkinointiin ja ymmärrystä sekä markkinoinnissa tarvittavasta tunnepuolesta että tiukasta matematiikasta. Advisorina on innostavaa nähdä miten tiimi kehittää uusia konsepteja ja toteuttaa modernia, aktivoivaa markkinointia ja tuo toimialalle juuri sellaista siilojen yli katsomista, mitä nykyaikaisessa myynnissä ja brändin kehittämisessä tarvitaan.”

Parceron asiakkaita ovat mm Technopolis, Kesko, Kekkilä ja Cloetta.
Lisätietoja: Antti Jokela,  +358 50 362 1744‬


Parcero on strategisesti ajatteleva markkinointiviestinnän kumppanisi. Toimimme vahvalla arvopohjalla, jalat maassa ja kanssamme on hyvä kehittää bisnestä. Missiomme on tehdä brändistäsi tunnettu ja luoda lisää myyntiä. Kaikki palvelut saman katon alta!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. 

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.