Asiakas

GetJenny

Tehtävä

Liidien hankintaa 2000 datapohjaisella mainonnan testeillä.

Grandone-kategoriat

Tuloksellisin kasvumarkkinointi

GetJenny on kasvuyritys, joka automatisoi asiakaspalvelua chatbotien avulla. Kansainvälisesti alalle on noussut useita kymmeniä kilpailijoita viimeisen viiden vuoden aikana. Haasteemme oli: miten erottautua kilpailijoista ja saada hankittua kustannustehokkaasti laadukkaita liidejä myynnille.

Toteutimm edataan pohjautuvien growth hack -testien toteuttamisen digitaalisen markkinoinnin kanavissa. Kevään 2019 growth hack -testien päätavoite oli löytää toimivat sisältö-kanava-kohderyhmä-yhdistelmät.

Parceron asiantuntevien ja kokeneiden maksetun mainonnan hyödyntämiseen erikoistuneiden kasvumarkkinoijien avulla saimme toimitettua myynnille liidejä tavoitelluilta kohdemarkkinoilta sekä parannettua sisältö-kanava-kohderyhmä-ymmärrystämme.

Erityistä kiitosta ja painoarvoa annan systemaattiselle ja strukturoidulle viestinnälle ja projektinhallinnalle toteutettuhin Google Ads, Facebook- ja LinkedIn-kampanjoihin liittyen. Tämän tekemisen laatu paransi siten myös inhouse-tiimimme valmiuksia ottaa tiettyjä osa-alueita omalle vastuulleen Parceron kanssa toteutetun puolivuotisen projektimme aikana.

Mikko Rindell Marketing Director, GetJenny Oy

Digitaalisen markkinoinnin strategia

Digitaaliset mainoskanavat mahdollistavat nopeatempoisten testien toteuttamisen ja toiminnan kehittämisen tuloksien perusteella.

Toteutimme viikoittain keskimäärin noin 100 erilaista testiä. Osa niistä olivat isompia kuten kokonaan uusien sisältötyyppien mainonnan aloittaminen, esimerkiksi webinaarien. Toiset olivat pienempiä kuten eri hakusanavariaatioiden testaaminen Googlen hakukoneessa.

Testien dataa analysoitiin viime kädessä seuraavien mittarien kautta: uusien kontaktien lähteet ja laatu sekä kontaktien hinta. Lisäksi hyödynsimme verkkokäyttäytymisen dataa kuten sivustolla vietettyä aikaa ja konversioprosenttia.

Toteutus ja tulokset

Kevään aikana toteutimme noin 2000 eri testiä digitaalisissa kanavissa asiakkaan kanssa sovituissa Euroopan maissa. Alla on yhteenveto keskeisimmistä testauksen kohteena olevista asioista:

Maakohtaiset tulokset

  • Googlen hakusanamainonnassa yli 2 000 avainsanavariaatiota
  • Sosiaalisessa mediassa 200 erilaista kohderyhmä ja mainosyhdistelmää
  • Eri sosiaaliset mediat: Facebook, LinkedIn, Instragram ja FB Messenger
  • Eri sisältötyypit: webinaarit, eKirjat ja blogipostaukset

Testasimme kampanjan aikana lisäksi eri mainostyyppejä kuten karusellipostauksia ja suoraan sivuille liikennettä ohjaavia kuvapostauksia. Kevään 2019 growth hack -testien päätavoite oli löytää toimivat sisältö-kanava-kohderyhmä-yhdistelmät.