Tavoitteet:

Liidihankinnan maksimointi digitaalisen markkinoinnin keinoin kansainvälisten messujen yhteydessä.

Tehtävä:

Mainonnan suunnittelu ja toteutus sosiaalisen median kanavissa: Facebook ja LinkedIn.

Icare TONOVET – tuloksellista B2B-markkinointia

Parcero ja Icare ovat toteuttaneet Icare TONOVET silmänpainemittareiden B2B-mainontaa syksystä 2019 alkaen. Yhdessä asiakkaamme kanssa olemme mainostaneet mittareita Yhdysvalloissa järjestettyjen messujen yhteydessä ja saavuttaneet hyviä tuloksia!


Icare Finland kuuluu Revenio Groupiin, joka on suomalainen, kansainvälisillä markkinoilla toimiva terveysteknologiakonserni. Icare on käsikäyttöisten silmänpainemittareiden markkinajohtaja ja yrityksen kehittämä rebound-teknologia soveltuu niin ihmisten kuin eläintenkin silmänpaineen mittaamiseen.

Olemme tehneet Icare Finlandin kanssa yhteistyötä jo aiemmin ihmisille tarkoitettujen silmänpainemittareiden mainonnan parissa. Tästä saamiemme hyvien tulosten ansiosta laajensimme markkinoinnin yhteistyötämme eläinten silmänpainemittareiden markkinointiin syksyllä 2019.

Liidejä messujen yhteyteen toteutetulla markkinoinnilla

Alan messujen yhteydessä toteuttamamme markkinoinnin ensisijainen tavoite on ollut uusien liidien hankinta. Sosiaalisen median mainoksilla olemmekin herätelleet alan ammattilaisten huomiota, jotta esimerkiksi eläinlääkärit löytäisivät Icaren osaston messuilta. Mainokset ovat sisältäneet suoran kehotuksen vierailla Icaren messuständillä. Olemme myös ohjanneet mainoksista liikennettä Icare TONOVETin verkkosivuille, missä ensisijainen konversio on ollut yhteystietolomakkeen täyttäminen.

Icaren mainonnan olemme jakaneet kolmeen osaan saavuttaaksemme parhaat mahdolliset tulokset:

  1. Ennakkomainonnalla olemme laajasti tavoittaneet Yhdysvalloissa asuvat tai sinne matkustaneet eläinlääkärit juuri ennen messujen alkua.
  2. Messujen aikana taas olemme kohdentaneet mainonnan tarkemmin osavaltioon ja kaupunkiin, jossa messut järjestetään.
  3. Retargeting-mainonnalla olemme keränneet Icarelle yhteydenottopyyntöjä ja liidejä messujen jälkeen.

B2B:ssä päätöksenteko on monesti hidasta, minkä seurauksena suurin osa yhteydenottolomakkeiden täytöistä on tullut juurikin retargeting-mainonnan kautta. Liidien lisäksi olemme tavoittaneet mainosten kautta Icare TONOVET laitteiden tyytyväisiä käyttäjiä, jotka ovat kommenteissaan ylistäneet silmänpainemittarin toimintaa. Tällaisen social proofin ansiosta mainokset muuttuivat vielä entistäkin tehokkaammiksi!