Asiakas

Planti Suomi

Tehtävä

Konsepti- ja kampanjasuunnittelu, sisällöntuotanto, mainonta

Kanavat

Sosiaalinen media
YouTube

Pitkäaikainen asiakkaamme Planti on ainutlaatuinen yritys, sillä se ohjaa liiketoimintansa kaikki voitot paikalliseen hyväntekeväisyyteen. Keväällä 2020 tehtävämme olikin kiteyttää brändin tarina kampanjaan, joka paljastaisi maukkaan salaisuuden hyväntekeväisyydestä kaikille suomalaisille.

Kampanjan tavoitteina oli laaja näkyvyys ja brändin tunnettuuden kasvattaminen. Suunnittelussa tartuimme Plantin parhaisiin puoliin: makuun, kotimaisuuteen ja tietysti maukkaaseen salaisuuteen eli Kavli Trustin johdolla tehtyyn hyväntekeväisyyteen. Koko kampanjan keskiöön nostimme laadukkaat tuotekuvat, joiden jokaisen elementin asettelimme tarkasti brändin ilmettä tukemaan.

Instagram Highlights – brändin tarina julki uudenlaisella kampanjasivulla

Kampanjan kanavaksi valjastimme sosiaalisen median (Instagram, Facebook, Youtube), jota täydensimme abribus-pinnoilla ja digitaalisella ulkomainonnalla. Ainutlaatuisen leiman mainonnalle antoi kuitenkin Plantin tarinan kiteyttävä Instagram Stories -sarja, jonka tallensimme asiakkaamme profiilin kohokohtiin (Instagram Hightlights). Tavallisen sivuston sijaan käytimme juuri näitä kohokohtia kaikkien mainossisältöjen laskeutumissivuna.

Instagramin kohokohtien ansiosta saimme luotua näyttävän kampanjasivun hyvin yksinkertaisesti. Tällainen rakenne mahdollisti myös kuluttajan aktivoinnin ja palatutteen keräämisen Instagram-tarinoiden kysymys- ja poll-widgeteillä. Kampanjan lopussa esitimmekin kuluttajalle kysymyksen, mitä Plantin pitäisi seuraavaksi kehittää.

Kampanjan positiivinen vastaanotto

Plantin kevätkampanja sai hyvin positiivisen vastaanoton. Facebookissa ja Instagramissa sisällöt saavuttivat jopa 3,5 miljoonaa näyttökertaa, mikä näkyi sekä mainostettavissa että orgaanisissa sisällöissä iloisin reaktioin. Kampanjan saamien kommenttien perusteella Planti löytyykin nyt yhä useamman kuluttajan keittiöstä.