Asiakas
Cloetta Sisu
Palvelut
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Kanavat
TikTok
Sisu on suomalaisen sinnikkyyden symboli jo vuodesta 1928 ja nykyään ehdoton ykkösvalinta kun haluat nauttia salmiakkituotteita. Keväällä 2024 Sisu halusi vakiinnuttaa pysyvämmän paikan somevirrassa. Tavoitteena oli jatkuvalla tekemisellä muistuttaa Sisusta, vahvistaa brändin asemaa kohderyhmässä ja puhutella niitä, joita sisuasenne ja suomalainen mielenmaisema koskettavat.
Samaistuttavat sisuhetket tavoittivat kohdeyleisön miljoonia kertoja
Sisun TikTok-läsnäolo on saanut vahvan vastaanoton. Ensimmäisen puolen vuoden aikana sisällöt keräsivät yhteensä yli 18 miljoonaa näyttökertaa, ja valtaosa (74 %) tavoitetuista käyttäjistä kuulu brändille tärkeään 18–34-vuotiaiden joukkoon.
TikTokissa kohderyhmänä on ollut A18+, ja sukupuolijakauma tasainen – kommentit kuitenkin osoittavat, että tavoitteiden mukaisesti juuri nuoria miehiä on onnistuttu puhuttelemaan. Sisältöjen maksettu mainonta on ollut kustannustehokasta, ja samaistuttavat sisuhetket ovat vahvistaneet brändimielikuvaa. Tavoittavuus laajeni entisestään, kun sisällöt tuotiin myös Metan kanaviin ja YouTube Shortsiin.
“Pohdimme pitkään, millaista Sisun natiivitekeminen voisi olla. Nyt se on saanut toimivan konseptin ja toteutustavan, joka puhuttelee erityisesti nuorta mieskohderyhmää.”
Joanna Hassel Hartola
Sr. Brand Manager
Cloetta
TikTok-konsepti brändin ytimestä
Suomalaiselle on ominaista periksiantamattomuus, sinnikkyys ja hiljainen, jopa kaurismäkeläinen positiivisuus. Nämä piirteet ovat osa kansallista identiteettiämme – mutta niiden ilmentäminen arjen pienissä, jopa kiusallisissa hetkissä vaatii usein jotain erityistä. Se jokin on Sisu.

Veimme Sisun markkinointiviestinnän ikonisen lupauksen “Sisulla siitä selviää” uuteen ympäristöön ja loimme siitä TikTokiin kanavalle sopivan, yleisöä puhuttelevan sisältökonseptin. Huumorilla leikittelevät lyhytvideot sijoittuvat samaistuttaviin arjen taistelukenttiin, jotka sanovat enemmän kuin tuhat sanaa. Jokaisessa kohtauksessa pysähdytään Sisu-askin ja sisuuntumisen äärelle.
Parceron tiimi vastaa Sisun lyhytvideoiden suunnittelusta ja tuotannosta. Yksinkertaiset sisällöt on suunniteltu TikTokin orgaaniseen virtaan, mikä näkyy autenttisessa, helposti lähestyttävässä toteutuksessa.
Lue aiheesta: Miksi hyvä konsepti on tärkeä lyhytvideoita suunnitellessa?