Asiakas
Fonum
Palvelut
Konsepti- ja kampanjasuunnittelu Monikanavaiset kampanjatuotannot
Kanavat
TV
OOH
Sosiaalinen media
Pysäytetään puhelimien liikakansoitus
Maailman puhelintilanne on kestämätön: vanhat puhelimet on hylätty jätteenä ja uudet puhelimet vaativat harvinaisia resursseja, joita ei ole riittävästi.
Samaan aikaan käytettyjen puhelimien myynti- ja korjausbisnes kasvaa kovaa tahtia. Jättämällä uuden puhelimen ostamatta, säästää rahan lisäksi myös luontoa.
Fonum, jonka pitkäikäinen slogan “Uusi elämä puhelimelle” jo tarjoaakin tähän ongelmaan ratkaisun, halusi napata kiinni tästä motiivista brändilleen uskollisella tavalla. Eli vaikka tärkeästä asiasta puhutaankin, sopii viestissä olla pientä pilkettä silmäkulmassa.
Pysäytetään puhelimien liikakansoitus -konsepti jalkautui telkkariin, ulkomainontaan ja digidigidigiympäristöön tiukalla, mutta humoristisella filkalla sekä kuvilla. Mukana toiminnassa olivat Woodpeckerin hyvät hemmot ja ohjurina toimi aina ihastuttava vantaalainen mies, Miikka Lommi.
”Kampanjaviestin tavoitteena oli tuoda Fonumin palvelut yhden konseptin alle brändillemme uskollisella tavalla, eli pilke silmäkulmassa. Parceron kanssa yhteistyössä suunniteltu konsepti ”pysäytetään puhelimien liikakansoitus” kiteyttää vastuullisen sanomamme loistavasti, katsojalle mieleenpainuvalla tavalla. Toiveemme oli, että konsepti on pitkäaikainen sekä monistettavissa ja Parceron kanssa tämä onnistui taas jälleen kerran. Kiitos oivalluttavan viestin visualisoinnista kuuluu myös Woodpeckerille, joka loihti tärkeälle viestille Fonumin näköisen ja kuuloisen mainoksen. Kampanja on tuore, mutta tulette varmasti kuulemaan ja näkemään meistä myös tulevaisuudessa. Vain yhdessä voimme pysäyttää puhelimien liikakansoituksen! ”
Ida Nevala, markkinointiviestintäpäällikkö, Fonum Oy
Tutustu myös Fonumille suunniteltuun Voi rähmä -konseptiin.