Fonum

Voi rähmä

Asiakas

Fonum

Palvelut

Konseptointi ja luova suunnittelu
Monikanavaiset kampanjatuotannot

Kanavat

TV + Online TV
Sosiaalinen media
Audio
DOOH
Fonumin myymälät

Korjaukset ja uudenveroiset puhelimet saman konseptin alle

Fonumin tunnettuus on toistaiseksi melko matala – ja jos brändi tunnistetaan, niin se tunnetaan lähinnä puhelinten korjauspalvelusta. Korjausten lisäksi Fonum myy myös käytettyjä puhelimia. Käytettyjen puhelinten markkina on nouseva markkina maailmalla, myös Suomessa. Tehtävämme oli yhdistää nämä kaksi huonosti tunnettua palvelua yhden konseptin alle ja samalla kirkastaa Fonumin brändiä kuluttajille.

Yhdessä Parceron kanssa määritimme tarpeet ja tavoitteet, jonka pohjalta syntyi uusi Fonumin pääviesti ja muistijälkeä tukemaan brändillinen ”Voi rähmä” -kampanja. Kesän aikana Fonumilla nähtiin huikeita onnistumisia ja uusia ennätyksiä, joihin markkinoinnilla voidaan katsoa olleen iso vaikutus.

Ida Nevala

Markkinointiviestintäpäällikkö
Fonum

Ratkaisuna Voi rähmä -konsepti

Voi rähmä. Kyllähän siinä maailma pysähtyy, kun puhelin putoaa mereen, kaivoon, huussin reikään tai hissikuiluun. Toteutimme viime kesänä mainonnallisen Voi rähmä -kampanjan, jonka  menestystarina jatkuu syksyn tullen uuden mainosvideon ja kuvamaailman voimin.

Konsepti kertoo humoristisella tavalla miten puhelin on pudonnut toivottomaan paikkaan ja sen tiputtanut henkilö seisoo tumput suorana toivottomassa tilassa. Lisäksi visuaalisessa ilmeessä päivityksen tarpeessa olevaa vanhaa puhelinta verrataan mm. perunaan.

Tuloksena vahva kasvu

Kesän kampanjan jälkeen Fonum on avannut uusia myymälöitä ja menestys sen kun jatkuu.

“Tavoitteena oli yhdistää luontevasti Fonumin palvelut yhden viestin alle. Halusimme heittää haasteen uudelle kumppanille, jonka kanssa Fonumin arvot ja tekeminen kohtaa. Yhdessä Parceron kanssa määritimme tarpeet ja tavoitteet, jonka pohjalta syntyi uusi Fonumin pääviesti ja muistijälkeä tukemaan brändillinen ”Voi rähmä” -kampanja. Kesän aikana Fonumilla nähtiin huikeita onnistumisia ja uusia ennätyksiä, joihin markkinoinnilla voidaan katsoa olleen iso vaikutus. Onnistuneen kampanjan jälkeen halusimme ehdottomasti lähteä syventämään yhteistyötä Parceron kanssa kokonaisvaltaisesti markkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa.“

– Ida Nevala, markkinointiviestintäpäällikkö, Fonum Oy

Tutustu myös Fonumille suunniteltuun Pysäytetään puhelimien liikakansoitus -konseptiin.

Tavoitteletko parempia tuloksia?