Asiakas
Huawei
Palvelut
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi
Kanavat
Sosiaalinen media: FB/IG
Mikrovaikuttajat
Makeover With Huawei #InspiredByHuawei – sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin avulla uusi älykello tunnetuksi
Huawei on tietotekniikkajärjestelmien ja älylaitteiden johtava kansainvälinen toimittaja, joka lanseerasi Suomessa uuden huippuominaisuuksia sisältävän GT3 Pro Watch -älykellon. Kesällä 2022 toteutimme Huaweille Makeover With Huawei #inspiredByHuawei sosiaalisen median aktivointikampanjan, jonka tavoitteena oli herättää kiinnostusta kellon ympärillä, aktivoida Huawei-yhteisöä sekä tavoittaa kohderyhmä laadukkailla ja kiinnostavilla sisällöillä.
Kampanjaksi muodostui Makeover with Huawei, jonka ideana oli antaa faneille mahdollisuus voittaa muodonmuutos kansainvälisesti arvostetun stylistin kanssa sekä Huawei GT 3 Pro Watch -kello omaksi. Huawein Instagram-tilillä järjestettiin arvonta, jossa seuraajat saivat äänestää mielestään tyylikkäimmän asukokonaisuuden. Äänestäneiden kesken arvottiin kaksi voittajaa, joille järjestettiin makeover-päivä yhdessä huippustylistin ja maskeeraajan kanssa. Lisäksi voittajat saivat uutuuskellon itselleen.
Makeover-päivä järjestettiin Helsingissä ja valokuvaajana toimi RuisLOOKS-kuvaajanakin mainetta niittänyt Milla Ilkamo. Stylistinä toimi Eero Böök, hiuksista ja meikistä huolen piti Miia Ollula. Kampanja huipentui kelloarvontaan, jossa seuraajat äänestivät suosikkikuvaansa voittajien makeover-päivänä loihdituista eleganteista, Huawei GT 3 Pro Watch -kellon inspiroimista tyyleistä.
Kampanja onnistui erittäin hyvin. Ulkopuolisista haasteista huolimatta pysyttiin aikataulussa ja saatiin näyttävää sisältöä niin vaikuttajilta kuin voittajien kanssa pidetyistä kuvauksistakin. Kampanjan tarkoitus oli saada näkyvyyttä Huawei Watch GT 3 Pro –kellolle sekä lisätä vuorovaikutusta seuraajien kanssa ja näissä tavoitteissa onnistuttiin erinomaisesti. Kaiken kaikkiaan yhteistyö sujui mutkattomasti ja hyvässä hengessä koko projektin ajan
Noora Aura
Digital Marketing Manager
Huawei
Mikrovaikuttajien avulla kohderyhmää aktivoivaa sisältöä
Kampanjassa käytimme kahta mikrovaikuttajaa. Mikrovaikuttajat suunnittelivat kolme asukokonaisuutta, joiden inspiraationa toimi Huawei GT 3 Pro Watch -kello. Mikrovaikuttajat kehottivat ja innostivat seuraajia osallistumaan arvontaan Huawein Instagram-tilillä. Mikrovaikuttajien tuottamia sisältöjä käytettiin myös arvonnassa Huawein Instagram-tilillä, näin saimme luotua yhdenmukaisen ilmeen kampanjalle.
“Kiitos ihanasta yhteistyöstä! Mielelläni teen Huawein kanssa yhteistyötä jatkossakin ja kello on ihan huippu!” – Vaikuttaja Sini Tervo
Stylistinä toimi inspiroiva Eero Böök
Eero Böök on maailmalla mainetta kerännyt suomalainen arvostettu stylisti. Hän on työskennellyt näyttävissä projekteissa niin Milanon muotiviikoilla kuin Suomessakin. Pettämättömän ammattitaidon omaava Eero suunnitteli voittajien lookit Huawei GT 3 Pro Watch -kellon inspiroimana. Kello sopii niin juhlaan kuin arkeen ja se näkyi myös lookeissa.
”Iso kiitos koko porukalle. Mahtavan rento ja mukava tunnelma koko päivän. Ette usko kuinka hype oon tästä kunniasta et pääsin kokee tällästä. Huhhuh, niin mahtavaa!”
– Arvonnan ja makeover-päivän voittaja Erik
Tulokset
Kampanjan avulla lanseerattiin uusi Huawei GT3 Pro Watch älykello, luotiin vuorovaikutusta Huawein, vaikuttajien ja Huawei-yhteisön välille sekä tuotiin Huawein brändiä entistä lähemmäs suomalaisia. Saavutetun engagement raten ja reachin valossa kampanjan tavoitteet saavutettiin erinomaisesti, Huawei-yhteisöä vahvistaen.