Asiakas
Nordicbuddies
Palvelut
Tuloksellinen mainonta
Luovan suunnittelun tuki
Kanavat
Sosiaalinen media
Google
Digimarkkinoinnin avulla verkkokaupan myynti kasvoi yli 500 %
Nordicbuddies on kesällä 2020 perustettu kotimainen verkkokauppa, joka myy Moomin Characters -lisensoituja designvaatteita ja -asusteita. Verkkokauppa tarjoaa laajan valikoiman trendikkäitä Muumi-tuotteita, jotka ovat jo lyhyellä aikavälillä nousseet aikuisten ja lasten suosioon. Brändi on lähtenyt rakentumaan visuaalisen ilmeen ympärille, ja markkinointia on toteutettu pääasiassa orgaanisilla sisällöillä ja vaikuttajayhteistöillä. Verkkokaupan kasvaessa Nordicbuddies halusi löytää digitaalisen markkinoinnin kumppanin, joka pystyy tarjoamaan myös luovan puolen tukea. Kumppanin valinnassa korostui Parceron arvolupaus – datan ja luovuuden yhdistäminen.


NORDICBUDDIES SAA AIKUISETKIN NOSTAMAAN LAHKEET YLÖS
Nordicbuddiesin tavoitteena on kansainvälinen menestys ja verkkokaupan takana on tiimi, jolla on pitkä kokemus kansainvälisestä kaupasta. Yhteistyöllä oli hyvä lähtötilanne, koska digitaalista markkinointia oli jo Nordicbuddiesilla lähdetty kevyesti testaamaan ja brändin tavoitteet olivat selkeitä. Mainonnan ensisijainen tavoite on alusta asti ollut luoda suoraa myyntiä verkkokaupan kautta. Kasvutavoitteen tueksi digitaalinen markkinointi jalkautettiin monikanavaisesti sosiaaliseen mediaan, Google Adsiin ja Displayihin. Tällä hetkellä markkinointia tehdään vain Suomeen, mutta verkkokaupan tilauksia tulee myös ulkomailta.
Asiakkuudessa on tarkoituksena vahvistaa Parceron mallia, jossa data ja luovuus yhdistyvät. Viestintä asiakkaan kanssa hoituu nopeasti yhteisellä Slack-kanavalla, jossa asiakas pääsee sparraamaan Parceron strategistin, luovien ja digimainonnan asiantuntijoiden kanssa verkkokauppaan liittyen. Vaikka yhteistyö on lähtenyt alkuun digitaalisella markkinoinnilla, Parceron luova tiimi on myös aktiivisesti asiakkaan tukena tuomassa ideoita sosiaalisen median hyödyntämiseen ja sisältöpuoleen.
Tulokset
Nordicbuddiesin digitaalinen markkinointi on lähtenyt huikeilla tuloksilla käyntiin ja mainoksien klikkausprosentit ovat korkeita – jopa 12,86 %. Verkkokaupan myynti kasvoi ensimmäisen kuukauden aikana 568 % ja sivustoliikenteen kasvu oli 622 %. Myyntitavoitteet asetettiin 3 kuukauden päähän ja tavoitteisiin päästiin jo 1,5 kuukaudessa. Mainonnassa suosituimmiksi tuotteiksi ovat nousseet Pikku Myy -maskit, talvituotteet ja Muumisukat. Nordicbuddiesin maailmanvalloitus jatkuu yhteistyössä Parceron kanssa.