Asiakas
Rock Properties Oy
Palvelut
Strategian toiminnallistaminen
Brändin määrittely ja identiteetti
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Kanavat
Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube
Google Ads hakusanamainonta
Display-verkostot
Digitaalinen ja perinteinen ulkomainonta
Luksusalueesta saavutettavaksi unelmaksi
Rock Resort on Siuntion Pickalaan kohoava kunnianhimoinen hanke, josta muotoutuu Suomen kiinnostavin uusi asuinalue keskelle satumaista luontoa. Asuinalueen sydämeen rakennetun uuden par3-golfkentän, ravintolapalveluita tarjoavan klubitalon sekä laadukkaan vapaa-ajan laajan tarjonnan myötä Rock Resortin alue tulee olemaan asukkaitaan monipuolisesti palveleva ja omintakeinen asuinpaikka.
Rock Resortin takana oleva pääomistaja Kari Karvinen sekä myyjäorganisaatio Remax Casa Alto toivat pöytään tarkalla seulalla määritellyt kriteerit tulevalle brändille. Parcero sai tehtäväkseen rakentaa Rock Resortille sen ansaitseman laatumielikuvan, bränditunnettuutta ja hankkia varteenotettavia liidejä.
Omintakeinen asuinalue tarvitsi ympärilleen brändin, joka paitsi olisi ylpeästi juuri niin laadukas kuin kokonaisuus onkin, mutta myös tarpeeksi lähestyttävä potentiaalisille ostajille.
Rock Properties kilpailutti useita markkinointitoimistoja hakiessaan yhteistyötahoa Pickala Rock Resortin markkinointiin. Parcero erottui jo siinä vaiheessa kärkikumppaniksi ja he ovat myös käytännössä vastanneet huutoonsa. Yhteistyö on ollut sujuvaa, tehokasta ja johdonmukaista. Olemme yhdessä Parceron kanssa onnistuneet nostamaan huomattavasti Rock Resortin tunnettuutta keräten samalla RE/MAX Casa Alton välittäjille runsaasti laadukkaita liidejä.
Kari Karvinen
Pääomistaja
Rock Properties Oy
Luksusalueesta saavutettavaksi unelmaksi
Rock Resort on Siuntion Pickalaan kohoava kunnianhimoinen hanke, josta muotoutuu Suomen kiinnostavin uusi asuinalue keskelle satumaista luontoa. Asuinalueen sydämeen rakennetun uuden par3-golfkentän, ravintolapalveluita tarjoavan klubitalon sekä laadukkaan vapaa-ajan laajan tarjonnan myötä Rock Resortin alue tulee olemaan asukkaitaan monipuolisesti palveleva ja omintakeinen asuinpaikka.
Rock Resortin takana oleva pääomistaja Kari Karvinen sekä myyjäorganisaatio Remax Casa Alto toivat pöytään tarkalla seulalla määritellyt kriteerit tulevalle brändille. Parcero sai tehtäväkseen rakentaa Rock Resortille sen ansaitseman laatumielikuvan, bränditunnettuutta ja hankkia varteenotettavia liidejä.
Omintakeinen asuinalue tarvitsi ympärilleen brändin, joka paitsi olisi ylpeästi juuri niin laadukas kuin kokonaisuus onkin, mutta myös tarpeeksi lähestyttävä potentiaalisille ostajille.


Kertalyönnillä brändi-identiteettien parhaimmistoon
Projekti käynnistettiin kevyellä brändistrategialla ja identiteetin määrittelyllä. Inspiraatio brändi-ilmeeseen ja konseptiin löytyi heti; golfiin viittaava kunnianhimoinen ydinlupaus “Home in One – kertalyönnillä parhaalle asuinalueelle” kiteytti kaiken oleellisen yhdellä iskulla. Se puhutteli sekä hankealueen laatua, luonnon estetiikkaa että uuden kodin tai kakkosasunnon löytymistä täydellisellä osumalla.
Yhteistyötä tehtiin paitsi asiakkaan projektitiimin, myös välittäjäksi valitun RE/MAX Casa Alton kanssa. Välittäjän Viiskulmassa sijaitsevaan toimistoon suunniteltiin asuinalueen laatua oikealla tavalla henkivä showroom, jossa vielä täysin rakentamatonta aluetta olisi mahdollista esitellä kiinnostuneille. Paljon esittely- ja myyntimateriaaleja luotiin vahvistamaan haluttua brändimielikuvaa.

Suunnittelemiemme verkkosivujen keräämät liidit käsitellään myynnin toimesta ja hoivataan sisältömarkkinoinnilla sähköpostitse.
Laaja monikanavainen mediasuunnitelma kattoi mm. seuraavat kanavat ja ulostulot:
- Digitaalinen markkinointi ja analytiikka (Meta, LinkedIn, Google, Display)
- Sosiaalinen media
- Sisältö- ja sähköpostimarkkinointi
- Vaikuttajamarkkinointi ja vaikuttajapäivä
- Digitaalinen ja perinteinen ulkomainonta, joka tarjosi brändille näkyvyyttä arjen virroissa rohkeilla visuaaleilla
- Printti valituissa golf-medioissa
- Messuläsnäolot
- Viestintä ja PR
- Showroom
Kiinnostavuutta saavuttaaksemme halusimme lanseerata Rock Resortia ulkomainonnalla huomiota herättävillä pinnoilla. Alkukesästä 2025 pidimme lisäksi vaikuttajapäivän, johon kartoitimme ja kutsuimme 10 asumisen teeman vaikuttajaa ja koordinoimme heidän kanssaan sisältöyhteistyön.
Parcero sai tavoitteista kiinni ja loi Rock Resortille brändi-identiteetin, joka täytti asetetut tavoitteet. Strateginen ajatusmalli luoda saavuttamattomasta unelmasta saavutettava oli heti ensimetreistä lähtien maali, jota kohti kulkea.
Tavoiteltuja liidejä ja näkyvyyttä
Markkinointistrategiana oli yhdistää tietoisuutta kasvattava vaikuttava brändikampanjointi taktiseen, liidejä keräävään toteutukseen. Tavoitteena oli kerätä sitoutunutta markkinointiluvallista asiakaskantaa eli laadukkaita liidejä – tonteista ja asunnoista upealla alueella kiinnostuneista. Markkinoinnin lanseeraus- ja herätevaiheessa ensimmäisen noin yhdeksän kuukauden aikana saavutimme tavoitellun, noin 50€ hankintahinnan liidien keruussa. Onnistuimme kasvattamaan asiakasrekisteriä ja uutiskirjeiden tilaajia +150 % alkutilanteeseen verrattuna.
Laadun varmistamiseksi uutiskirjetilaajien haalimisessa ei ole markkinoinnissa hyödynnetty houkuttimia kuten kilpailuja, arvontoja tai etuisuuksia. Myöskään liidimagneetteja (esimerkiksi esitteen lataaminen yhteystietojen luovuttamista vastaan) ei ole käytetty. Sähköpostimarkkinoinnissa uutiskirjeiden avausprosentit ja vuorovaikutus sisällön kanssa on ollut korkealla tasolla. Niin ikään listalta poistuneiden määrä on jäänyt marginaaliseksi.
Kampanja on tavoittanut vähintään noin 1,5 miljoonaa käyttäjää digikanavissa. Sosiaalisen median orgaanisten materiaalien sitoutumisprosentti oli kolminkertainen toimialakeskiarvoon verrattuna. Käyttäjien vuorovaikutus ja sitoutuneisuus Pickala Rock Resortia koskevaan maksettuun mainontaan Metassa ja Linkedinissä on ollut keskiarvoa selvästi korkeampi.