Asiakas
Salli Systems
Palvelut
Analytiikka
Digitaalinen mainonta
Luova suunnittelu
Kanavat
Sosiaalinen media
SEM
Printti
Suomalainen Salli Systems kehittää maailman parasta konseptia istumiselle ja valmistaa siihen sopivia tuotteita. Konsepti perustuu Salli Satulatuoleihin, sähkösäädettäviin pöytiin ja laajaan taustatietoon, jolla motivoidaan ja koulutetaan istujia ottamaan kaikki mahdollinen hyöty irti uudenlaisesta istumisesta.
Salli-tuotteita viedään jo lähes 80 maahan, mutta vielä vuonna 2020 yrityksen verkkokauppa edusti vain pientä osaa sen liiketoiminnasta. Sen markkinointikonsepti kaipasikin uudistusta tavalla, joka toisi brändille sen ansaitsemaa loistoa – vaikka Salli Satulatuoli onkin hartaasti kehitetty, laadukas ja kestävä suomalainen design-tuote.
Kaiken työmme taustalle iskostui jo yhteistyön alkumetreillä hyvin kirkas ajatus: digitaalinen kasvumarkkinointi toimii parhaiten, kun sitä tukee laadukas ja tunteita herättävä brändi.
Ratkaisut
Ryhdyimme työhön uudistamalla verkkokaupan ja mainosalustojen analytiikan, minkä lisäksi suunnittelimme mittaamista määrittämällä ensin myyntitavoitteet ja digimarkkinoinnin KPI:t. Validoimme datan ja rakensimme yhteisen dashboard-näkymän digitaalisen markkinoinnin tärkeimpiä mittareita varten. Lisäksi kehitimme verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia sekä käyttäjäkokemusta yhdessä verkkosivukumppanimme kanssa.
Yhteistyömme edetessä aloitimme Sallin Google-hakusanamainonnan ja sosiaalisen median mainonnan. Markkinointia toteutamme sprinteissä, joissa suunnittelemme asiakkaan kanssa kampanjat ja määrittelemme jokaiselle kuukaudelle kehitettävät asiat ja tavoitteet.
Alkuvuodesta 2021 teroitimme entisestä tiiviimmäksi digitaalista ja luovaa työtä yhdistävää tiimiämme ja loimme Istuminen Sallittu -konseptin, jolla viestinne Satulatuolista arvokkaasti sen ansaitsemalla, visuaalisesti laadukkaalla tavalla. Selkeän visualiikan lisäksi konsepti nojaa napakkaan ja oivaltavaan otsikointiin, jota voi varioida useisiin kampanjalähtöihin. Konseptin olemme jo jalkauttaneet niin digitaalisiin kuin offline-kanaviinkin.
Tulokset
Ensimmäisten viiden yhteistyökuukauden aikana:
> 250 % kasvu verkkokaupan myynnissä
> 100 % kasvu koko verkkokaupan kävijäliikennemäärässä
> 250 % kasvu orgaanisessa someliikenteessä