
Asiakas
Technopolis
Palvelut
Paras verkkomainos
Paras design
Kanavat
LinkedIn
Display
Facebook
Instagram
YouTube
Lähtötilanne
Toimitila-kategoriassa toimitaan aina samalla konventiolla. Tiloista puhutaan ominaisuudet edellä, on monta eri viestikärkeä höystettynä aimo annoksella jargonia. Technopolis halusi päästä tästä eroon, sillä se on niin paljon muutakin kuin hyvät tilat. Samaan aikaan toimitila-bisnes oli ahdingossa ja voimakkaassa muutostilassa.
Mutta Technopoliksen oma ydin oli hukassa – mitä halutaan kertoa vahvuuksien lisäksi?
Strategia ja insight
Strategiaksi valittiin viestikärjen löytäminen ja erottautuminen kilpailjoista yhdellä vahvalla viestillä.
Tällä hetkellä kaikki toimitiloja tarjoavat yritykset viestivät ennen kaikkea joustavuudestaan. Techopolis on aiemmin mainostanut myös ollut joustava, mutta se ei kuvaa erityisen hyvin heidän todellista luonnettaan.
Luova ratkaisu
Adaptibility is in our nature – viesti kertoo Technopoliksesta kaikkeista tärkeimmän: muutos on jatkuvaa mutta me olemme valmiita muuttumaan olosuhteiden mukaan (yhdessä asiakkaiden kanssa).

Visuaalinen maailma
Ei enää kuvia tyhjistä toimistotiloista tai hymyilevistä ihmisistä tietokoneidensa ääressä – halusimme, että konseptin visuaalinen ilme puhuu samaa kieltä pääviestimme kanssa.



Toteutus
Lähdimme jalkauttamaan viestiä johdonmukaisesti erilaisissa digitaalisissa kanavissa sekä Technopoliksen omissa kanavissa ja tiloissa. Videoissa ja kuvissa seikkailevat pallokala ja kameleontti jatkavat ydinviestiä visuaalisesti, rikkovat rohkeasti alan konventioita ja siirtävät huomion pelkistä tiloista Techopoliksen muihin vahvuuksiin.








Tulokset
Adaptability -konsepti jalkautettiin pääasiassa maksettuna sosiaalisen median kampanjana, jota tuettiin ohjelmallisen ostamisen ja Youtube-videomainonnan avulla. Vaikka uskoimme pallokalan ja kameleontin hahmojen vaikuttavuuteen ja Adaptabilityn ydinsanomaan, käytännön tehokkuusluvut ovat aina ennalta-arvaamattomia. Asiakkaamme aikaisemmat kampanjat ovat ajaneet asiansa, mutta vaikuttavuus ja tulokset ovat voineet jäädä paikoin hajanaisiksi. Adaptability-konseptin julkaisu maksetun sosiaalisen median kanavissa oli jännittävä hetki.
Adaptabilityn ylläpitoon ja kehitystyöhön liittyviä voittavia strategioita:
- Jatkuva A/B-testaus mainossisältöjen välillä.
- Harkitut eri kampanjatyyppien hyödyntämiset ostopolkumalliin ja kosketuspisteisiin vedoten.
- Kampanjan juoksutus laajalle business-kohderyhmälle, tarkan rajatun kohdentamisen sijaan
- Kampanjan jaotteleminen kahteen lähtöön, joista kumpikin sisälsi selkeän tietoisuus- ja liikennevaiheen.

Asiakas: Technopolis
- Karri Hautanen, Chief Marketing Officer
- Suvi Anttila, Marketing Manager
Suunnittelu ja tuotanto: Parcero
- Eeva Kultasiipi-Norrman, Projektipäällikkö
- Robert Lindell, Art Director
- Anna Urban, Visual Creative
- Antti Sevänen, Copywriter
- Juuso Koistinen, Copywriter
- Jarkko Toijonen, Creative Director
- Antti Jokela, Strategist
Mediasuunnittelu: Parcero
- Tero Fagerström, Digital Marketing Strategist
Tuotantoyhtiöt: Cocoa ja FLC Helsinki
- Dermot Gallagher, Creative Director
- Hanna-Leena Kartano, Artist
- Arttu Rautio, Artist
- Dermot Gallagher, Artist
- Kasimir Häiväoja, Retouch