Tupla

Seikkailullinen ohjelma­yhteistyö tavoitti nuoret

Asiakas

Tupla

Palvelut

Strategian toiminnallistaminen
Markkinointiviestinnän kampanja
Sosiaalinen media
Vaikuttajamarkkinointi

Kanavat

TV + VOD
Meta, TikTok. Snapchat, YouTube

Suuri seikkailujen vuosi 2024 starttasi, kun Tupla lähti mukaan Race Across The World Suomi -ohjelmaan. Uudenlaisen seikkailun tavoitteena oli herättää kuluttajien huomio kaupassa sekä tukea suklaapatukoiden ja -pussien perusmyyntiä. Oikeiden seikkailujen kautta pyrittiin myös kasvattamaan brändin top-of-mind -tunnettuutta, preferenssiä ja seikkailullista brändimielikuvaa.

Parceron tuli luoda selkeä punainen lanka somekampanjan, myymälänäkyvyyden ja ohjelmayhteistyötunnisteiden välille, jotta monikanavainen kokonaisuus tukee Tuplan brändikommunikaatiota ja syventää erityisesti nuoren kuluttajan suhdetta brändiin.

Seikkailijoiden matkassa mukana

MTV-ohjelmayhteistyön päämedia oli laajan yleisön lineaarinen TV ja Katsomo, jonka rinnalle tuotiin nuoremmille patukkafaneille suunnattuja kampanjaelementtejä, kuten natiivipeli ja vaikuttajaseikkailu ohjelmassa kisanneiden MolyBros-kaveruksien kanssa.

Kilpailijoiden matka maailman halki oli vahvasti esillä myymälöissä, joissa Tupla elävöitti kuluttajien ostokokemusta myymälämateriaalien, kampanjapakkauksien ja aktivointien avulla. Somekampanja rakennettiin linjaan myymälämateriaalien kanssa, ja sen sisällöt kulkivat vaiheittain seikkailuohjelman rinnalla huippuhetkistä maaliviivalle saakka.

Kampanjan onnistumisen kannalta tärkeimpänä nousi timanttinen projektinjohto, nopea reagointikyky ja loistava tekemisen meininki. Kaikki olivat aidosti innostuneita projektista ja näkivät siinä mahdollisuuden tehdä asioita isosti ja ihan uudella tavalla. Yhteinen kunnianhimo ja tinkimättömyys toteutuksessa olivat kampanjan kannalta ratkaisevia tekijöitä.

Niina Lammila

Senior Brand Manager
Cloetta

Ohjelmayhteistyön Tulokset

“Parceron yksi vahvuus on hyvä projektijohto, mikä on erityisen tärkeää tällaisessa projektissa, jossa on paljon erilaisia elementtejä. Ohjelmayhteistyö ja varsinkin itse ohjelmaan sijoitettavien näkyvyyselementtien tekeminen tuli lyhyellä aikataululla. Tästä Parcero sai nopeasti koppia, ja näin varmistettiin erinomainen brändinäkyvyys myös itse ohjelmassa”, kertoo Cloettan Senior Brand Manager Niina Lammila.

Mainosten tunnistettavuus oli korkeampi kuin mediatoimiston vertailuarvot tai Cloettan aiempien kampanjoiden tulokset – erityisen vahva tunnistettavuus saavutettiin pääkohderyhmän 18-24-vuotiaiden keskuudessa. Kustannustehokas kampanja oli pidetty, ja mainonta välitti tehokkaasti halutut viestit.

Lue lisää: Parceron ja Cloettan strateginen kumppanuus nosti Tuplan markkinointiviestinnän uudelle tasolle

Tavoitteletko parempia tuloksia?