Asiakas
Marli Juissi
Palvelut
Strategian toiminnallistaminen
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi
Kanavat
TikTok
Instagram
POS
Merch
Juissi Squad tuplasi TikTok-yleisön
Eckes Graninin Marli Juissi on yksi Suomen rakastetuimmista mehubrändeistä ja Parceron pitkäaikaisimpia asiakkaita. Brändin ytimessä on mehukas meininki ja vastuullinen toiminta ympäristön ja nuorten osallistamisen eteen.
Haaste
Juissin sosiaalisen median kanavissa on julkaistu nuorten Kesäsomettajien itse tuottamaa sisältöä jo vuodesta 2014. Samana vuonna Juissin Kesäsomettajina toisensa löysivät Niko ja Santtu, joiden yhteisillä somekanavilla on nykyään yli 700 000 seuraajaa.
Kahdeksan vuotta Kesäsomettajia on ollut täynnä tähtihetkiä ja sometrendejä, mutta nyt oli aika päivittää konsepti vastaamaan entistä paremmin nuoren gen Z -yleisön odotuksia.
Ratkaisu
Suunnittelimme Kesäsomettajien pohjalta uuden Juissi Squad -konseptin, jonka päätavoite oli tuoda ihmiset yhteen ja luoda positiivista ilmapiiriä. Konseptin kärjen muodostivat nuoret sisällöntuottajat, jotka valittiin osaksi virallista Juissi Squadia.
Viralliset Juissi Squadin jäsenet tuottivat TikTokiin ja Instagramiin autenttista, kohderyhmää puhuttelevaa ja somen trendeistä ammentavaa videosisältöä. Sisällöntuotantoon ei annettu tarkkoja raameja, vaan squadilaiset saivat tuottaa itsensä ja sukupolvensa näköistä sisältöä.
Juissi Squad ei kuitenkaan ole vain rajattu ryhmä, vaan virallisten sisällöntuottajien lisäksi yhteisöön kuuluu brändin jokainen fani. Rajattomuus näkyy myös konseptin visuaalisessa ilmeessä, joka yhdistelee energisiä värejä ja vapaalla kädellä yli rajojen piirrettyjä kuoseja.
Sosiaalisen median lisäksi Juissi Squad jalkautui Keskon diginäytöille ja merch-tuotteisiin.
Tulokset
Yhteisöllinen konsepti onnistui tehtävässään: Juissi Squad tuplasi brändin TikTok-seuraajien määrän vuoden takaisesta, ja nyt seuraajia on 14 000. Helmi–lokakuussa Squadin sisällöt saivat yli 9,2 miljoonaa TikTok-näyttökertaa ja osa mainoksista pääsi myös Top Ads -listaan.
Nuorten itse tuottamissa sisällöissä Juissi oli luonnollinen osa sisältöä. Vaikka osa sisällöistä sai taakseen maksettua näkyvyyttä, eivät Juissi Squadin sisällöt olleet perinteisiä mainoksia: squadilaiset eivät tuottaneet videoita tuotteen ympärillä, vaan kiinnostavat ideat kärkenään.
Sisältöjen tyyli näkyi nuoren kohdeyleisön kiinnostuksena, joka taas heijastui sitoutumiseen: videoita katseltiin keskimäärin yli 6 sekuntia ja kesän aikana julkaisut keräsivät lähes 60 000 tykkäystä ja yli 1000 kommenttia.
Reilun vuoden sisään Juissi ei ole ainoa TikTok-menestystä niittänyt Eckes-Graninin brändi, sillä Top Ads -listalle ovat päässeet myös Juissi Lemonade ja Mehukatti. Lisäksi Lemonade pääsi TikTokin inspiraatiosivulle, johon kanava kerää erityisen onnistuneet kampanjat.