Parcero
Yleinen – 10.09.2024
Maaliskuussa 2023 Cloetta valitsi Parceron strategiseksi kumppanikseen, laajentaen yhteistyön kattamaan koko taktisen ja brändikommunikaation Tuplan osalta. Kulunut vuosi on osoittanut suunnan nousujohteiseksi sekä tiiviin yhteistyön että saavutettujen tulosten valossa.
Tupla on yksi Cloettan tunnetuimmista ja rakastetuimmista brändeistä. Ikoninen suklaapatukka on vienyt suomalaiset seikkailemaan jo vuosikymmenten ajan. Vuonna 2017 Parceron kanssa alkanut matka sosiaalisen median parissa on viimeisen vuoden aikana laajentunut strategiseksi markkinointiviestinnäksi.
“Cloettalla arvostamme, että Parcerolta on aina tullut rohkeasti ideoita ja uskallusta haastaa näkemyksiämme. Heillä on aidosti halua kehittää asioita yhdessä. Tuplan markkinointiviestinnän keskittäminen yhteen toimistoon on tuonut toimintaan ketteryyttä sekä punaisen langan, joka tukee myös Tuplan kasvustrategiaa,” sanoo Cloettan Senior Brand Manager Niina Lammila.
Innovatiiviset seikkailut vahvistivat brändimielikuvaa
Kuluneen vuoden aikana Tuplan seikkailullista brändimielikuvaa on rakennettu onnistuneesti. Laadukkaan monikanavaisen markkinointiviestinnän taustalla on Tuplan vahvojen brändiassettien tehostettu hyödyntäminen sekä johdonmukainen työ yhdessä kiteytetyn kommunikaatio- ja brändiohjeistuksen pohjalta.
Merkittävänä strategiana on ollut myös syventää linkkiä Tuplan ja oikeiden seikkailujen välillä, jossa ohjelmayhteistyö Race Across the World Suomen kanssa oli täydellinen brand match. “Ennennäkemätön seikkailuyhteistyö lanseerattiin Cloettan kanssa isosti myymälöissä, televisiossa ja sosiaalisessa mediassa,” kertoo Parceron asiakkuusjohtaja Heikki Kyllönen.
Tutustu Tuplan menestyksekkääseen Race Across The World -ohjelmayhteistyöhön.
Retrospektiivinen malli on kasvustrategian kulmakivi
Parceron asiakastyö perustuu markkinointiviestinnän strategiseen johtamismalliin, jossa painotetaan jatkuvaa kehittymistä ja psykologista turvallisuutta. Malli kattaa monikanavaisen vaikuttavuuden ja asiakaspolun ymmärtämisen, tukien asiakkaan liiketoiminnan tavoitteita ja bisneksen kasvua. Keskeisenä osana yhteistyötä on retrospektiivinen työpajamalli, jossa säännöllisesti tarkastellaan mennyttä ja kehitetään tulevaa. Retrojen tavoitteena on parantaa asiakaskokemusta ja edistää avointa keskustelukulttuuria.
Strategisen työn tuloksena, osa toteutettujen kampanjoiden tunnistettavuudesta on yltänyt reilusti mediatoimiston vertailuarvon yläpuolelle, jonka lisäksi kaikkien sosiaalisten median kanavien ROI on parantunut edellisestä vuodesta. Kustannustehokkailla toimenpiteillä patukan myynnin kasvu on kiihtynyt.
Cloettan ja Parceron yhteinen seikkailu jatkuu vauhdikkaasti brändin kehitystyön ja tulevien kampanjoiden parissa. “Parcerolla on hyvää kokemusta ja näkemystä erityisesti sosiaalisen median kanavista ja millainen aineisto siellä toimii. Hyvät ja avoimet suhteet ovat myös mahdollistaneet sen, että vaikeissakin tilanteissa on pystytty yhdessä löytämään ratkaisuja päästä eteenpäin ja kehittää niin kommunikaatiota kuin yhteistyötäkin. Erityinen vahvuus Parcerolla on projektinjohto”, Lammila kertoo.