AjankohtaistaBlogi

Kauppakeskus Mylly julistaa: Raisio on Suomen Milano

By 3.6.2019 kesäkuu 20th, 2019 No Comments

 

Kauppakeskus Myllyn kevätmuotikampanja Tervetuloa Suomen Milanoon on herättänyt ihmetystä sekä sosiaalisessa mediassa että sen ulkopuolella. Sen lisäksi se on työllistänyt lukuisia Turun alueen toimijoita.

Ripaus raisiolaista itseironiaa

Koska Turkua kuvaillaan usein Suomen Pariisiksi, niin Kauppakeskus Mylly haluaa julistautua Suomen Milanoksi. Pilke silmäkulmassa, tottakai. Milanoa on perinteisesti pidetty yhtenä maailman muotipääkaupungeista. Kevätmuotikampanjan idea  kumpusi kotiseuturakkaudesta ja raisiolaisesta itseironiasta. Kauppakeskus Myllyn kampanjassa yhdistyvät huippumuoti ja raisiolainen perinnemaisema. Kampanjan kuvauspaikkoina toimivat legendaarinen Grilli Kivelä sekä Kauppakeskus Myllyn katto, pesula ja ravintola Rosso.

Kampanjan tarkoituksena on kertoa ihmisille, että kevään tyylikkäimmät muotivaatteet löytyvät meiltä Myllystä, mutta myös tuoda hymy huulille pitkän ja pimeän talven jälkeen, Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen sanoo. 


Kampanjan taustalla varsinaissuomalaista energiaa

Kampanja on vahvasti varsinaissuomalainen, sillä kampanjan mallit, valokuvaaja, stylisti, markkinointitoimisto Parcero, videotuotantoyhtiö Stone Films, muut yhteistyökumppanit sekä tietysti Kauppakeskus Mylly itse, ovat lähtöisin Turun seudulta.

Kampanjan malleina toimivat ammattimallin uraa aloitteleva lietolainen Lauri Larjama sekä syntyjään raisiolainen, Milanon catwalkeiltakin tuttu Mirka Könnö. Nykyään Könnö työskentelee Kauppakeskus Myllyn Voltissa myyjänä. Molemmat mallit edustavat turkulaista Modelpoint-mallitoimistoa.

Kuvaaja Alex Aalto ja stylisti Eero Böök ovat kumpikin ponnistaneet Naantalista Lontoon muotimaailman huipulle. Aalto luo nykyisin uraa valokuvaajana ja ohjaajana Lontoossa. Hän on työskennellyt muun muassa Taiwanin Voguelle, Prestige Hong Kongille ja Adidakselle. Böök taas on tehnyt töitä muun muassa Harvey Nicholl’s:in kaltaisille kansainvälisesti tunnetuille tavarataloille ja arvostetuille muotitaloille, kuten Valentinolle, Louis Vuittonille ja Alexander Wangille. Hauska yksityiskohta on, että kampanjan muotikuvissa esiintyneet Gucci -kana ja kukko ovat kotoisin Paattisten harrastekanalasta.

Paljon ihania muistoja liittyy tähän kauppakeskukseen. Lapsuudessani haettiin aina uudet kevätvaatteet Myllystä. Se oli myös paikka, jossa vietettiin aikaa. Tuntui todella hienolta tulla kymmenen vuoden jälkeen Lontoosta takaisin Raisioon kuvaamaan Myllyn kampanjakuvia, se oli minulle erityisen tärkeää ja jotenkin henkilökohtaista, Aalto kertoo.  


Kampanjan myötä mediassa on vilahdellut myös avoimia kirjeitä varsinaissuomalaisille vaikuttajille, kuten Robinille ja Darudelle. – Myös presidentti Sauli Niinistö tulee saamaan omansa, Hakulinen lupaa. Niinistö on tunnetusti kotoisin Salosta ja viettää kesänsä Naantalin Kultarannassa.

LISÄTIETOJA:
Kauppakeskus Mylly, markkinointipäällikkö Meri Hakulinen, puh. 0400 256 881
Markkinointitoimisto Parcero, projektipäällikkö Emilia Stenholm, puh. 040 775 6108

Kauppakeskus Mylly on Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus. Myllyssä on yli 150 liikettä ja kerrospinta-alaa noin 83 000 neliötä. Kauppakeskuksessa palvelee tavarataloja, liikkeitä urheiluun ja vapaa-aikaan, vaateliikkeitä, ravintoloita, kahviloita ja erilaisia erikoisliikkeitä. Vuonna 2018 Myllyssä vieraili 5,7 miljoonaa kävijää, ja kauppaa tehtiin 227 miljoonan euron arvosta.

Parcero on strategisesti ajatteleva markkinointiviestinnän kumppanisi. Toimimme vahvalla arvopohjalla, jalat maassa ja kanssamme on hyvä kehittää bisnestä. Missiomme on tehdä brändistäsi tunnettu ja luoda lisää myyntiä. Kaikki palvelut saman katon alta!

Tilaa kasvumarkkinoinnin vinkit suoraan sähköpostiisi!

Liity Parceron ystäväksi ja vastaanota arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen kasvumarkkinoinnin saralla. Saat meiltä postia n. kerran kuussa ja voit erota listalta milloin haluat.

Kiitos liittymisestäsi! Saat meiltä sähköpostia tuota pikaa.