LinkedIn-mainonta on yksi B2B-markkinoijan tärkeimmistä markkinoinnin kanavista. Mainonnan teho LinkedIn:ssa perustuu kohdeyleisön tarkkaan kohdentamiseen.
LinkedIn on työelämään keskittynyt sosiaalisen median kanava. Muihin sosiaalisen median kanaviin verrattuna se onkin ehdoton ykkönen B2B-markkinoinnin ratkaisuissa ja yleisön tavoittamisessa.
LinkedInissä yleisö on valmiiksi oikealla taajuudella kuluttamaan työhön, uraan, bisnekseen tai opiskeluun liittyvää sisältöä. B2B-painotteisessa sosiaalisen median kanavassa käyttäjät hakevat tietoa toimialastaan, oppivat uusia taitoja ja – ehkäpä tärkeimpänä – hakevat asiantuntijoiden neuvoja ja käyvät työelämää rikastavaa keskustelua.
Mainostajalle LinkedIn tarjoaa myös ainutlaatuiset mahdollisuudet eri mainosmuotoihin ja kohdennuskriteereihin. LinkedIn-mainontaa voi toteuttaa monella erilaisella tavalla niin, että kaikki ostopolun vaiheet ja tavoitteet saavat niitä parhaiten tukevat mainokset.
LinkedIn-mainonnan kohdentaminen
LinkedIn-mainonta tarjoaa tarkemmat kohdennusmahdollisuudet kuin mikään muu sosiaalisen median kanava. Kohdentaminen alustalla onnistuu hyvin moninaisin kriteerein, ja alle olemmekin listanneet vain pienen osan näistä mahdollisuuksista.
• Työnkuva ja titteli
• Osaaminen
• Yritys ja yrityskoko
• Työkokemus
• Verkosto
• Ryhmät
Kohdennetun mainonnan avulla tavoitat haluamasi yleisön. Miten päästä parhaisiin tuloksiin sosiaalisessa mediassa? Lue lisää somemainonnasta eri kanavissa.