LinkedIn-mainonnalla tavoitat yrityksesi tärkeimmät kohderyhmät tehokkaasti

LinkedIn on työelämään keskittynyt sosiaalisen median kanava. Muihin sosiaalisen median kanaviin verrattuna se onkin ehdoton ykkönen B2B-markkinoinnin ratkaisuissa ja yleisön tavoittamisessa.

LinkedInissä yleisö on valmiiksi oikealla taajuudella kuluttamaan työhön, uraan, bisnekseen tai opiskeluun liittyvää sisältöä. B2B-painotteisessa sosiaalisen median kanavassa käyttäjät hakevat tietoa toimialastaan, oppivat uusia taitoja ja – ehkäpä tärkeimpänä – hakevat asiantuntijoiden neuvoja ja käyvät työelämää rikastavaa keskustelua.

Mainostajalle LinkedIn tarjoaa myös ainutlaatuiset mahdollisuudet eri mainosmuotoihin ja kohdennuskriteereihin. LinkedIn-mainontaa voi toteuttaa monella erilaisella tavalla niin, että kaikki ostopolun vaiheet ja tavoitteet saavat niitä parhaiten tukevat mainokset.

LinkedIn-mainonnan kohdentaminen

LinkedIn tarjoaa tarkemmat kohdennusmahdollisuudet kuin mikään muu sosiaalisen median kanava. Kohdentaminen alustalla onnistuu hyvin moninaisin kriteerein, ja alle olemmekin listanneet vain pienen osan näistä mahdollisuuksista.

• Työnkuva ja titteli
• Osaaminen
• Yritys ja yrityskoko
• Työkokemus
• Verkosto
• Ryhmät

LinkedIn-mainonnan mainosmuodot

Kohderyhmää voidaan LinkedInissä houkutella palveluiden ja tuotteiden pariin erilaisilla mainosratkaisuilla. Esimerkkejä näistä ratkaisuista ovat sponsoroidut sisällöt, In mail -suoraviestit, liidimainonta tai ohjelmallisen ostamisen kautta toteutettu bannerimainonta. Jokainen mainosmuoto tukee hieman eri tavalla erilaisia tavoitteita.

Sponsored Content

Sponsoroidut sisällöt ovat maksetulla mainonnalla nostettuja sisältöjä käyttäjien uutisvirrassa. Julkaisut nostetaan mainontaan joko yritysprofiilin julkaisuista tai kohdennetaan vain tietylle kohderyhmälle, ja niissä voidaan hyödyntää kuvaa, videota tai karusellia. Sponsored content -mainokset eivät juurikaan eroa orgaanisista julkaisuista, ja ne sopivat jokaisen ostopolun eri vaiheisiin.

Message ad (ent. InMail)

Suoraviestit ovat sähköpostia muistuttavia viestejä, joita voidaan lähettää käyttäjän LinkedIn-postilaatikkoon. LinkedInin message ad on loistava mainos, jos tarkoituksena on generoida liidejä tai kutsua käyttäjiä muun muassa tapahtumiin.

Liidilomake (lead gen form)

LinkedInin liidimainonnan liidilomakkeella muutat sisältömainoksesi liideiksi. Mainosmuoto sopii hyvin esimerkiksi tapahtumailmoittautumisiin sekä esitteiden ja lomakkeiden latauksiin, joita vastaan käyttäjä antaa lomakkeen kautta yhteystietonsa.

Bannerimainonta

LinkedInissä on mahdollista toteuttaa myös bannerimainontaa yrityksen brändin ja tunnettuuden rakentamiseen. Mainontaa on mahdollista toteuttaa ohjelmallisen ostamisen kautta muun muassa Adform-työkalua hyödyntäen. LinkedInin bannerimainonta sopiikin parhaiten esimerkiksi uudelleenmarkkinointiyleisön kohdentamiseen.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja kysy lisää Antilta!

Digitaalisen markkinoinnin referenssit

Baltic Sea Action Group: hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Baltic Sea Action Group: hakusanamainonnalla +625 % kasvu lahjoitusten arvoon

Helkama Rent Oy: huipputuloksia hakusanamainonnalla

Helkama Rent Oy: huipputuloksia hakusanamainonnalla

GetJenny: Liidien hankintaa 2000:lla datapohjaisella mainonnan testillä

GetJenny: Liidien hankintaa 2000:lla datapohjaisella mainonnan testillä

Technopolis: UMA Workspace; sosiaalisen median strategia, ylläpito ja kansainvälisesti skaalautuva markkinointi

Technopolis: UMA Workspace; sosiaalisen median strategia, ylläpito ja kansainvälisesti skaalautuva markkinointi

Suomen World Vision: Kummeja kehitysmaiden lapsille

Suomen World Vision: Kummeja kehitysmaiden lapsille

Icare Finland

Icare Finland

Elämyslahjat: Verkkokaupan liikevaihdon 10-kertaistaminen digimarkkinoinnilla

Elämyslahjat: Verkkokaupan liikevaihdon 10-kertaistaminen digimarkkinoinnilla

Lisää blogista

Growth hacking

TikTokin haastaja Instagram Reels on nyt Suomessa

Instagram Reels julkaistiin elokuun alussa 50 maassa. Nyt lukuisat vaikuttajat, sisällöntuottajat ja brändit ovat innokkaina…
Growth hacking

Markkinoinnin pelillistäminen tuottaa tulosta sosiaalisessa mediassa

Nykyaikana kohtaamme arjessamme jatkuvan informaatiotulvan, joka hankaloittaa omaa keskittymistämme. Sosiaalinen media on täynnä mainossisältöä, minkä…
html koodia mukamas
Growth hacking

HTML5-bannerin lyhyt oppimäärä

Tässä artikkelissa avaamme oven animoitujen ja interaktiivisten HTML5-bannerien maailmaan sekä niiden toimintaperiaatteisiin, käyttökohteisiin ja hyötyihin.…
Blogi

Mainontaa Pinterestissä – mikä, miksi ja miten?

Pinterest – mikäs juttu tämä olikaan? “Pinterest is the visual discovery engine. Our mission is…

Ketterä, tuloksellinen ja luova – kaikki palvelut saman katon alta

Luova suunnittelu

Viestintäkonseptit
Markkinointikampanjat
Sisältömarkkinointi
Sosiaalinen media
Tapahtumat & elämykset

Digitaalinen markkinointi

Growth hacking
Google-mainonta
Sosiaalisen median mainonta
SEO / CRO
Ohjelmallinen Display
Inbound-markkinointi
Analytiikka

Strategia

Sisältöstrategia
Markkinoinnin strategia
Kohtaamisstrategia

Koulutukset ja workshopit

Sosiaalinen media
Digitaalinen mainonta
Kasvumarkkinointi
Elämyksellinen markkinointi