LinkedIn-mainonta on yksi B2B-markkinoijan tärkeimmistä kanavista. Mainonnan teho LinkedIn:ssa perustuu tarkkaan kohdentamiseen.
LinkedIn on työelämään keskittynyt sosiaalisen median kanava. Muihin sosiaalisen median kanaviin verrattuna se onkin ehdoton ykkönen B2B-markkinoinnin ratkaisuissa ja tarkasti rajatun kohdeyleisön tavoittamisessa.
LinkedInissä yleisö on valmiiksi oikealla taajuudella kuluttamaan työhön, uraan, bisnekseen tai opiskeluun liittyvää sisältöä. Työelämäpainotteisessa sosiaalisen median kanavassa käyttäjät hakevat tietoa toimialastaan, oppivat uusia taitoja ja – ehkäpä tärkeimpänä – hakevat asiantuntijoiden neuvoja ja käyvät työelämää rikastavaa keskustelua.
Mainostajalle LinkedIn tarjoaa myös ainutlaatuiset mahdollisuudet eri mainosmuotoihin ja kohdennuskriteereihin. LinkedIn-mainontaa voi toteuttaa monella erilaisella tavalla niin, että kaikki ostopolun vaiheet ja tavoitteet saavat niitä parhaiten tukevat mainokset.
LinkedIn-mainonnan kohdentaminen
LinkedIn-mainonta tarjoaa tarkemmat kohdennusmahdollisuudet B2B-markkinointiin kuin mikään muu sosiaalisen median kanava. Mainonnan kohdentaminen alustalla onnistuu hyvin moninaisin kriteerein, ja alle olemmekin listanneet vain pienen osan näistä mahdollisuuksista.
• Työnkuva ja titteli
• Toimiala
• Yritys ja yrityksen koko
• Työkokemuksen pituus
• Verkosto
• Ryhmät
Etenkin B2B-toimialalla toimivalle yritykselle LinkedInin kohdennusvaihtoehdot avaavat valtavasti mahdollisuuksia. Millään muulla somealustalla käyttäjät eivät jaa yhtä yksityiskohtaisesti tietoja omasta työnkuvastaan kuin LinkedIn:ssa. Tämä mahdollistaa hyvinkin tarkkaan valittujen yritysten tai toimialojen edustajien tavoittamisen.
Miten päästä parhaisiin tuloksiin sosiaalisessa mediassa? Lue lisää somemainonnasta eri kanavissa.