YouTube-mainonta

Herätä kohderyhmäsi huomio ostopäätöksen kynnyksellä

YouTube on Google-haun jälkeen maailman toisiksi suosituin hakukone, jossa katsellaan videoita päivittäin jopa satoja miljoonia tunteja. Käyttäjiä kanavalla on yli miljardi maailmalla ja suomalaisista jopa 94 % voi tavoittaa YouTuben parista (DNA Digitaalinen elämä 2023). Suuren ja aktiivisen yleisön ansiosta YouTube-mainonnan avulla onkin mahdollista tavoittaa hyvin laajoja kohderyhmiä.

Suuret kohderyhmät eivät kuitenkaan ole YouTuben ainoa etu. Lisäksi YouTube-mainonnan kohdennuksessa voidaan hyödyntää valtataa datamäärää, jonka Google on kerännyt käyttäjiensä haku- ja verkkokäyttäytymisestä. Laadukkaasti tuotetulla ja kohdennetulla YouTube-mainoksella voidaankin saada loistavia tuloksia.

mainoksen kuvaaminen

YouTube-mainonta tarjoaa uniikkeja kohdentamisen mahdollisuuksia

Mainostajalle YouTube tarjoaa kustannustehokkaita ratkaisuja uniikeilla ja hyvin tarkoilla kohdentamisen mahdollisuuksilla. Mainonnan kohdennus voidaan tehdä esimerkiksi johonkin tiettyyn YouTube-kanavaan tai jopa yksittäisen videon yhteyteen. Muita kanavan tarjoamia kohdennustapoja ovat demografisiin tietoihin perustuvat kohdennukset sekä videon aiheen mukaan.

YouTube-mainoksia voidaan kohdentaa myös Googlen tarjoaman datan perusteella. Tällöin mainoksia voidaan kohdistaa esimerkiksi sellaisille käyttäjille, jotka ovat juuri hakeneet Googlesta tiettyyn teemaan liittyvää tietoa. Kattavan dataan perustuen YouTube-mainonnalla voidaan tavoittaa potentiaalisen kohderyhmän myös aivan ostopäätöksen kynnyksellä.

YouTuben Brand Lift -tutkimus mittaa brändimainonnan tehokkuutta

YouTube on loistava kanava myös brändimainontaan, jonka tehokkuutta voidaan mitata Googlen tarjoamalla brand lift -tutkimuksella. Brand lift jakaa kanavan kohderyhmät kahteen osaan, joista vain toinen altistetaan brändin mainonnalle. Pian mainoksen esittämisen jälkeen kohderyhmille esitetään brändiin tai tuotteeseen liittyvä monivalintakysymys, jonka vastausten perusteella lasketaan suhteellinen lift brändimainonnan tehokkuudesta.

Suunnittelemme sinulle YouTuben sisällöt ja toteutamme mainonnan

Meillä luovat suunnittelijat ja digitaalisen mainonnan ammattilaiset työskentelevät tiiviissä yhteistyössä saman katon alla. Yhdessä autamme sinua suunnittelemaan ja tuottamaan laadukkaat mainosvideot sekä toteuttamaan kampanjoidesi kohdentamisen, seurannan, kehittämisen ja tulosten analyysin.

Lue myös: Google-mainonnan ratkaisut tavoittavat asiakkaasi laajasti verkosta

Kiinnostuitko YouTube-mainonnasta?