Myllyn Paras

Piparinleivonnan SM-kisa

Asiakas

Myllyn Paras

Palvelut

Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Tapahtumatuotanto ja -koordinointi

Kanavat

Instagram
Facebook
TikTok
Display

Markkinajohtajaksi ja leivontayhteisön herraksi Piparinleivonnan SM-kisalla

Piparinleivonnan SM-kisa perustettiin 2010, jotta Myllyn Paras saisi markkinajohtajuuden piparitaikinallaan. Parcero hyppäsi tälle matkalle 2015, ja vuodesta 2020 alkaen tavoite on kietoutunut Myllyn Parhaan someyhteisön kasvuun – olihan markkinajohtajuus jo saavutettu.

Vuoden 2021 lopulla onkin pakko jälleen kerran todeta, että luovan hulluttelun, digitaalisen mainonnan ja tapahtumatuotannon saumattomalla yhteistyöllä saavutetaan upeita tuloksia: vuosina 2020–2021 Myllyn Parhaan Instagram-yhteisö on kasvanut huimat 306,66 %.

Piparinleivonnan SM on mainio esimerkki siitä, mitä pitkäaikainen markkinointiyhteistyö on parhaimmillaan. Olemme yhdessä Parceron tiimin kanssa kehittäneet tapahtumaa vuosi vuodelta, ja sen laajeneminen ympärivuotiseksi #Someleipurit-kampanjaksi on tästä kehitystyöstä erityisen hieno osoitus. Joulu on Myllyn Paras -brändille erittäin tärkeää aikaa, ja tämä kampanja jatkaa meidän vuosikellossa myös tulevaisuudessa.

Johanna Kemppinen

Markkinointijohtaja
Myllyn Paras

Jauhopeukkujen yhteisö kasvuun luovan konseptin ja digitaalisen mainonnan liitolla

Yli 7-vuotisen yhteistyön viimeisin tavoite oli siis kasvattaa Myllyn Parhaan leivontayhteisöä. Yhteisöllisyys onkin Piparinleivonnan SM-kisan ydin, vaikka finaali onkin vuosien saatossa muuttunut kuumista live-leipojaisista satojen stream-katselijoiden ihailemaan etäfinaaliin.

Yhteisön kirkkain kultasuoni paljastui kuitenkin vuonna 2020, kun toteutimme SM-voittajien kanssa Someleipurit-kampanjan. Kuluttajia sitouttavista leivontahaasteista ja Someleipurien resepteistä koostuva kampanja saakin pian jatkoa jo kolmantena vuonna peräkkäin.

Myllyn Parhaan yhteisön kasvatus vaati siis tehokkaat luovat konseptit eli Piparinleivonnan SM-kisan ja Someleipurit, mutta kasvun tärkein moottori on jo vuosien ajan ollut luovan työn ja digitaalisen markkinoinnin saumaton liitto sekä toistuvat suunnittelusessiot tiimien välillä.

Tunnettuutta ja kasvua monikanavaisella digitaalisella markkinoinnilla

SM-kisaa on vuosien varrella mainostettu monikanavaisesti, jotta tavoittaisimme yleisön mahdollisimman tehokkaasti. Kanavia ovat olleet Facebook, Instagram ja ohjelmallinen display sekä viimeisimpänä TikTok. Facebook ja Instagram ovat kuitenkin olleet keskiössä sekä orgaanisen sisällön että maksetun mainonnan osalta, sillä näihin kanaviin on kerätty hyvin sitoutunutta kohderyhmää seuraamaan aktivoivaa sisältöä.

Parceron Myllyn Paras -tiimi on tarkastellut eri kanavien tuloksia yhdessä hyvin aktiivisesti ja kehittänyt kampanjoiden sisältöjä aina parhaiden tulosten mukaan. Näin olemme pystyneet yhtenä digin ja luovan rintamana kehittämään työtämme kohderyhmän toiminnan mukaan. Näiden sparrien ansiosta esimerkiksi liikennettä ohjaavan kampanjan klikkiprosentti kasvoi reilusti yli neljän prosentin vuoden 2021 Piparinleivonnan SM-kisan markkinoinnissa.

TikTok leivontayhteisön uudeksi kanavaksi

Viimeisimpään Piparinleivonnan SM-kisaan nappasimme mukaan myös TikTok-mainonnan, koska näpeissämme syntyi kanavaan oikein osuvaa sisältöä. TikTok oli toki käynyt mielessä jo aiemmin, mutta halusimme tulla kanavaan nimenomaan sinne sopivalla sisällöllä. Lisäksi TikTok haluttiin mukaan houkuttelemaan kisaajia Piparinleivonnan SM-kisan nuorten sarjaan ja kasvattamaan nuoren kohderyhmän tuoteuskollisuutta Myllyn Parasta kohtaan.

Tavoitteletko parempia tuloksia?