K-Plussa

Makaronilla mennään

Asiakas

Kesko, K-Plussa

Palvelut

Konsepti- ja kampanjasuunnittelu, sisällöntuotanto

Kanavat

Printti
Ulkomainonta
Sosiaalinen media
Display-mainonta

Markkinointikumppanuus

Vuonna 2017 alkanut Parceron ja K-Plussan markkinointisuunnittelun yhteistyö on kasvanut sosiaalisen median sisällöntuotannosta kohti monipuolista markkinoinnin kumppanuutta. Kampanjoiden ideointi ja tuotanto perustuvat Parceron ja K-Plussan tiimien aktiiviseen yhteistyöhön, joka on johtanut onnistuneisiin luoviin kokeiluihin ja toteutuksiin. Parceron ja K-Plussan toimintamallia kehitetään jatkuvasti entistä laajemmissa ja monipuolisemmissa sisältökampanjoissa, kuten brändi- ja pankkiyhteistyön markkinoinnissa.

MENESTYKSEKÄS VUOSI OPISKELIJAN K-PLUSSALLE

Kanta-asiakkuusohjelmien ongelma kautta linjan on nuorison heikko mielenkiinto niitä kohtaan — he eivät koe pienillä ostoksillaan olevan mitään vaivannäön arvoista palkintoa.

Loimme K-Plussalle Makaronilla mennään -konseptin, jossa viesti oli selvä — säästät kaupunkiloman, kenkien tai iPadin verran rahaa kun keskität Plussaan. Verhoilimme viestin nuorten keskuudessa olevaan “nopean happoiseen” huumoriin.

opiskelijan k-plussa makaronilla mennään

Vahva luottamussuhde Parceron kanssa antaa varaa haastaa, kritisoida ja luoda jotain täysin uutta, tuloksellisuutta unohtamatta.

Anne Lumme

Brand Manager
K-Plussa

Tulokset

Tuloksena oli varsin menestyksekäs vuosi opiskelijan K-Plussa -ohjelmalle. Nuorissa herätettiin heti kiinnostusta ja kampanja levisi sosiaalisessa mediassa tehokkaasti. Vaikka päätavoitteena oli saada opiskelijoita liittymään ohjelmaan, myös vuorovaikutuksen määrä oli äärimmäisen korkea.

Kampanja näkyi jopa 700 000 nuorelle ja ohjelmaan liittyi tuhansia opiskelijoita. Opiskelijan K-Plussa -ohjelmaan kuuluvilla talouksilla K-ryhmän osuus talouden päivittäistavaralompakosta (nk. PT-Share-of-Walletista) on kasvanut voimakkaammin kuin ohjelmaan kuulumattomilla verrokkitalouksilla.

Makaronilla mennään kampanja oli Vuoden Mainos -shortlistattu: Paras tulos 2018.

Tutustu myös Opiskelijan K-Plussalle tehtyyn Oisko aika aikuistua -kampanjaan.

Kiinnostuitko?