Asiakas
Kauppakeskus Mylly
Palvelut
Strategian toiminnallistaminen
Brändin määrittely ja identiteetti
Konseptikäsikirja
Markkinointiviestinnän konseptit
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Kanavat
TikTok
ORGAANISELLA TIKTOK- STRATEGIALLA LÄHES 200 000 NÄYTTÖKERTAA
Kauppakeskus Mylly on Länsi-Suomen suurin kauppakeskus, jossa varsinaissuomalaiset viettävät vapaa-aikaa. Mylly haluaa olla koko Euroopan tunnetuin raisiolainen kauppakeskus ja matkailukohde vertaansa vailla. Brändin ytimeen kiteytyy ihmeellisyys, mutta kuinka se jalkautetaan sosiaaliseen mediaan sekä erityisesti TikTokiin brändiä rakentavalla tavalla – ja niin, että Mylly saadaan tuotua maailmankartalle?
Parcero sai haasteen ratkaista, miten Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus olisi strategisesti läsnä eri sosiaalisen median kanavissa, parhaalla mahdollisella tavalla ja mahdollisimman ketterästi. Loimme brändiin perustuen inspiraatiota pursuavan konseptikäsikirjan kolmeen eri kanavaan.
Täysin oman kulttuurinsa omaava TikTok tarvitsi kuitenkin oman tähtipölynsä. Kehitimme strategian pohjalta brändäävän konseptin, joka orgaanisesti rakentaa vuorovaikutusta ja välittää raisiolaista tunnelmaa myös niille, jotka eivät ole päivittäisessä tekemisessä kauppakeskuksen kanssa. Onhan meillä jotain mitä ei missään muualla ole – Raision ihmeellisin maamerkki Myllyntorni! Nostimme tämän huikean tolpan muiden maamerkkien rinnalle tasavertaiseen asemaan ja annoimme Myllyntornille sekä sen kahdelle turbiinille niille kuuluvan maailmanluokan arvostuksen.
Raisiolainen Myllyntorni tarjoilee huumorisisältöä ja tuo oman näkökulmansa TikTokin trendeihin sekä ajankohtaisiin keskusteluihin ja ilmiöihin. Itseironisen brändipersoonansa avulla se puhuttelee paikallisia ja naurattaa katsojia hyväntahtoisesti. Myllyntorni on rohkea oman tien kulkija, joten sen maanantai-aamuinen eriskummallinen aforismi elämästä ei yllättäisi katsojia lainkaan.
POV: ku oot Raision ihmeellisin maamerkki
Myllyntornin ensimmäinen video julkaistiin elokuussa. Sisältöjä on julkaistu säännöllisesti täysin orgaanisesti, ilman maksettua mainontaa, sillä tekemisessä on luotettu luovaan konseptiin ja strategiaa tukeviin brändääviin sisältöideoihin. Hahmon itseironia on vedonnut nuoriin katsojiin ja videot ovat keränneet huiman määrän reaktioita. Tykkäysten lisäksi sisältöjä jaetaan, tallennetaan, sekä kommentoimaan aktiivisesti. Tämä on ollutkin avain kanavalla menestymiseen – algoritmi suosii orgaanisesti toimivia sisältöjä.
Tili on saavuttanut laajasti vanhat ja uudet Mylly-fanit. Näyttökertoja tilillä parin kuukauden jälkeen on kertynyt lähes 190 000, tykkäyksiä yli 11 000 ja seuraajamäärä on kasvanut yli tuhannen. Olemme onnistuneet luomaan yhteisöllisyyttä Myllyntornin avulla ja yhteisön kasvattaminen TikTokissa on loistava tapa vahvistaa Myllyn brändiä.
Myllyntorni on tavoittanut ja hurmannut yleisönsä täysin orgaanisella ja autenttisella, alustalle sopivalla sisällöllä. Sisällöt eivät ole kaivanneet mainonnan boostia, sillä myös vanhemmat sisällöt keräävät yhä reaktioita.