Asiakas
Lantmännen Unibake, Lantmännen Cerealia
Palvelut
Markkinointiviestinnän konseptit ja kampanjat
Digitaalinen markkinointi ja analytiikka
Sosiaalinen media ja sisältömarkkinointi
Tapahtumatuotanto ja -koordinointi
Kanavat
Instagram
Facebook
TikTok
Display
Resepti kymmenen vuoden markkinointikumppanuuteen
Vuonna 2025 Parcero sekä asiakkaamme Lantmännen Unibaken ja Lantmännen Cerealian Myllyn Paras -brändi juhlivat pyöreitä. Markkinointikumppanuutemme on nimittäin kehittynyt taikinajuuren lailla jo kymmenen vuoden ajan.
Yhteistyömme alkujuuri leivottiin, kun Myllyn Paras oli vielä oma yrityksensä. Vuodesta 2021 alkaen yhteistyömme brändin parissa on jatkunut Lantmännen-konsernin alla.
Mutta miten tähän juhlavuoteen on päästy?
Pitkän yhteistyön alkujuuri – Piparinleivonnan SM-kisa
Yhteistyömme alkoi vuonna 2015 Piparinleivonnan SM-kisasta, jonka tavoite oli tehdä Myllyn Paras Piparitaikinasta markkinajohtaja. Kampanjassa haastoimme kuluttajat leipomaan koko Suomen näyttävimpiä rakennelmia valmiista piparitaikinasta.
Kisa huipentui vuosittain finaaliin, jossa parhaat osallistujat leipoivat kilpaa Suomen mestarin tittelistä. Järjestimme finaalia niin live-tapahtumana kuin streamattuna etätapahtumana.
Piparinleivonnan SM-kisa haastoi kuluttajat tarttumaan taikinaan 11 vuoden ajan. Tuttuun ja turvalliseen reseptiin ei kuitenkaan kannata tukeutua pysyvästi, vaan sen kriittinen tarkastelu on aina paikoillaan – muuten hyväkin taikina saattaa lässähtää.
Yhteistyön jatkuva kehitys – osallistavaa markkinointia somessa
Kun asiakkaamme piparitaikina sai ansaitun markkinajohtajuuden, oli aika kehittää myös yhteistyömme reseptiikkaa. Kirkastimme uudeksi tavoitteeksi Myllyn Paras -someyhteisön tasaisen ja laadukkaan kasvattamisen seuraajilla, jotka ovat aidosti sitoutuneita brändiin.
Yhteisöllisyyden rakentamiseksi loimme Piparinleivonnan SM-kisan rinnalle ympärivuotisen Someleipurit-kampanjan. Palkkasimme kampanjan sisällöntuottajiksi edeltävän vuoden SM-voittajat, joita haastoimme erilaisin reseptitehtäviin. Somessa osansa leivontahaasteista saivat myös kuluttajat.
Markkinajohtajuuden ja Someleipurit-kampanjan myötä myös kisakonsepti kaipasi päivitystä. Piparinleivonnan SM-kisalla mitattiin osallistujien koristelutaitoja yhden tuotteen osalta, kun taas Someleipurin tuli osata osata käyttää Myllyn Paras -tuotteita mahdollisimman laajasti ja kehittää alusta asti inspiroivaa reseptiikkaa.
Teimme strategisen päätöksen laajentaa tuttu kisakonsepti Joululeivonnan SM-kisaksi, jossa osallistujat kehittivät itse kokonaisia reseptejä. Näin saimme markkinoitua Myllyn Paras -tuotteita laajemmin vuoden parhaana leivontakautena ja varmistettua, että voittajat osaavat tulevissa Someleipurin tehtävissään tuottaa laadukasta reseptiikkaa.
Lantmännen Unibaken ja Parceron yhteistyö tuli Myllyn Paras yrityskaupan myötä tutuksi. Parceron tiimi on innostunut rakentamaan ja ideoimaan erottuvia sosiaalisen median kanaviin pohjautuivia kampanjoita. Timanttinen projektien hallinta vie kokonaisuudet onnistuneesti maaliin.
Elina Seppänen
Markkinointipäällikkö
Lantmännen Unibake
Yhteistyön jatkuva kehittäminen taikinajuuren lailla ei kuitenkaan päättynyt SM-kisaan. Tänä jouluna (2024) starttaa jälleen uudenlainen kampanja, jossa jatkamme osallistavan markkinoinnin linjaa – tällä kertaa entistä yhteisöllisemmin ja täysin sosiaalisessa mediassa.
Pitkän yhteistyön raaka-aineet
Kuten todettua, pitkä markkinointikumppanuus on kuin hartaudella valmistettu taikinajuuri. Jotta lopputulos olisi menestys, tarvitaan oikeat ainekset sekä rohkeutta kyseenalaistaa ja kehittää jo toimivaksi todettua reseptiä.
Parceron sekä Lantmännen Unibaken ja Cerealian yhteistyön tärkeimpiä raaka-aineita ovat jatkuva yhdessä kehittyminen, sitoutuminen yhdessä leivottuihin toimintatapoihin sekä tiimin ja asiakkaan välinen luottamus.
“Emme poimi rusinoita pullasta vaan kommunikoimme avoimesti ja toisiamme kunnioittaen, jos kampanjassa tai yhteistyössä on jotain kehitettävää,” copywriter Heli Saine täydentää.